Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må prøve meg her også.

Jeg får ikke logga meg på Wi-Fi på min iPhone 3G firmware 2.1. Jeg har aldri fått logga på.Jeg har prøvd å nullstilt nettverksinstillinger, gjennoppretta iPhone og slått av og på flymodus. Alle slike småtips.

Modemet(speedtouch 780) jeg skal koble til er fabrikkresatt, og jeg har prøvd med og uten WEP-krytering. Modemet er kobla til DHCP, så jeg ringte Telenor for å få satt opp en PPPoE-forbindelse, men dette fiksa heller ikke problemet.

På onsdag ringte jeg Netcom for å høre hva dette kunne være, han fyren ba meg putte mitt sim-kort inn i en annen iPhone for å sjekke om Wi-Fi funka. Jeg fikk gjort dette, og Wi-Fi kobla rett på det tråløse nettet.

Jeg misstenkte sterkt at det må være en hardware-feil på min iPhone. Jeg ringte Moobi, som sendte ett sånt brev slik at jeg får sendt inn min iPhone på service.

Igår kveld var jeg hos no folk som har akkurat det samme modem som meg, og jeg prøvde å koble opp. Ble skikkelig overraska når jeg faktisk ble tilkobla.

Så da funka Wi-Fi allikevell. Liten sjans for hardware-feil.

Nå har jeg brukt hele dagen på å sjekke modemet, fabrikkresette det 100 ganger, på og av med WEP o.l.

Er det noen som har peiling på hva jeg kan prøve på?

Er det noen tips jeg har oversett?

Og hvem kan jeg ringe for å få support egentlig? Ingen på netcom hadde tips, heller ikke på Moobi.

Jeg er ganske avhengig av å få Wi-Fi opp å gå, så hadde vært fint om noen hadde tatt seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Jeg må prøve meg her også.

Jeg får ikke logga meg på Wi-Fi på min iPhone 3G firmware 2.1. Jeg har aldri fått logga på.Jeg har prøvd å nullstilt nettverksinstillinger, gjennoppretta iPhone og slått av og på flymodus. Alle slike småtips.

Modemet(speedtouch 780) jeg skal koble til er fabrikkresatt, og jeg har prøvd med og uten WEP-krytering. Modemet er kobla til DHCP, så jeg ringte Telenor for å få satt opp en PPPoE-forbindelse, men dette fiksa heller ikke problemet.

På onsdag ringte jeg Netcom for å høre hva dette kunne være, han fyren ba meg putte mitt sim-kort inn i en annen iPhone for å sjekke om Wi-Fi funka. Jeg fikk gjort dette, og Wi-Fi kobla rett på det tråløse nettet.

Jeg misstenkte sterkt at det må være en hardware-feil på min iPhone. Jeg ringte Moobi, som sendte ett sånt brev slik at jeg får sendt inn min iPhone på service.

Igår kveld var jeg hos no folk som har akkurat det samme modem som meg, og jeg prøvde å koble opp. Ble skikkelig overraska når jeg faktisk ble tilkobla.

Så da funka Wi-Fi allikevell. Liten sjans for hardware-feil.

Nå har jeg brukt hele dagen på å sjekke modemet, fabrikkresette det 100 ganger, på og av med WEP o.l.

Er det noen som har peiling på hva jeg kan prøve på?

Er det noen tips jeg har oversett?

Og hvem kan jeg ringe for å få support egentlig? Ingen på netcom hadde tips, heller ikke på Moobi.

Jeg er ganske avhengig av å få Wi-Fi opp å gå, så hadde vært fint om noen hadde tatt seg tid til å svare.

Får du koblet til nettverket og er uten internettilgang, eller kommer du ikke inn på lokalnettet en gang? For hvis du bare kommer på lokalnettet kan du gå inn og se på DNS-settingsene, har du en DNS-2 der prøv å slett den manuelt. Jeg rotet det til med routeren en gang og måtte fjerne DNS-2 hver gang jeg koblet til iPod Touch til nettverket, gjald forsåvidt iPhonen min nå også. Hvis ikke det er løsningen vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke koblet til nettverket.

Jeg finner det tråløse nettet og trykker inn WEP-koden, men får feilmeldingen om at det ikke kan koble til.

Og for ordens skyld: Kan du bytte til WPA? WEP har ikke vært brukbart for å beskytte nettverket ditt på veldig mange år. Det er nesten farligere enn å ikke ha kryptering, fordi det gir en falsk følelse av trygghet.

Lenke til kommentar

Da har jeg skifta over til WPA, takk for tips:)

Fikk ikke kobla meg opp nå heller, dog.

Eller det noen jeg kan ringe som f.eks tilbyr fjernhjelp?

Vet Telenoreksperten har mulighet til det, men tror ikke det har stort peiling på iPhone. Selv om jeg egentlig nå tror det er no galt med modemet.

Lenke til kommentar

sjekka det ut, men finner ingen konkret informasjon om hvordan de tilbyr dette.

Tror dere det hjelper å kjøpe en ny tråløs ruter å koble til speedtouchen?

Idag fikk jeg ett brev fra Moobi, og jeg har mulighet til å sende den inn på service. Som det sto i første post så merka jeg jo at jeg faktisk fikk kobla meg på ett annet tråløst nett.

Kan det alikevell være feil på den?

Eller er det modemet?

Lurer bare på om det er no vits i å sende den inn.

Endret av gukki
Lenke til kommentar

Ønsker jeg kunne hjelpe med problemet ditt. Men er ingen måte jeg kan tenke på :(

Men ellers for å gi råd, så hadde jeg aldri sendt min inn hvis det fungerte med andre trådløst nett. Du har vel gått inn på settings general også remove all network settings også prøvd igjen å koble opp mot nettet?

Lenke til kommentar

ja, dette er prøvd ut.

Jeg tror ikke jeg sender den inn. Jeg er nesten sikker på at det er modemet det er no feil med egentlig. Men jeg aner rett og slett ikke hva det kan være. Kan det hjelpe å kjøpe en tråløs ruter å koble til speedtouchen tro?

Lenke til kommentar

Jeg ville egentlig sagt nei, men har du Elkjøp rundt deg? Du kan prøve også gi tilbake innen 30 dager hvis det er bortkastet penger. Ville ihvertfall prøvd isåfall ja :)

Blir så frustrert når jeg ser problemer som dette; som er faktisk nesten umulig å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...