Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan forklare en som aldri har brukt Itunes før hvordan man får en .MP4 man har konvertert over til Iphone?

Bruker for eksempel et program som heter Videora iPod Converter. Funkker veldig bra :thumbup:

Selv så funker 1clickdvdtoipod bra da jeg bare setter inn dvden og rusler meg en tur :) Gleder meg til å se om den støtter ISOer som ikke er krypterte :) (sikkerhetskopier av dvder jeg har vel og merke)

Et spørsmål: Hva er det beste formatet som iPhone støtter nå til dags? Er ute etter fullkvalitets dvdripper, setter ikke ned på noe da jeg har all harddiskplass jeg trenger atm.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man finner bildene på mac da;lite poeng i å ta bilder når jeg ikke får de inn på macen,eller printe dem ut :thumbdown:

Please noen med mac som kan hjelpe?

Bruk Image Capture som ligger ferdig på Mac'en ;)

/O

Takk det funka,Hadde akurat funnet ut selv at du kan også bruke iphoto også :)

Men har et nytt dilemma her nå,Hvor finner jeg filmene jeg har filmet med cycorder?,Finner de ingen plass i cyber duck noen som kan hjelpe :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man finner bildene på mac da;lite poeng i å ta bilder når jeg ikke får de inn på macen,eller printe dem ut :thumbdown:

Please noen med mac som kan hjelpe?

Bruk Image Capture som ligger ferdig på Mac'en ;)

/O

Takk det funka,Hadde akurat funnet ut selv at du kan også bruke iphoto også :)

Men har et nytt dilemma her nå,Hvor finner jeg filmene jeg har filmet med cycorder?,Finner de ingen plass i cyber duck noen som kan hjelpe :dontgetit:

LØST :w00t:

Lenke til kommentar

Tror ikke dette har blitt nevnt tidligere: Hvorfor fungerer ikke gamle iPod ladere (to forskjellige billadere i mitt tilfelle) med iPhone eller iPod Touch? Det står "Charging is not supported with this accessory" eller noe i den duren...

Er dette et software issue som Apple har planer om å ta seg av, eller er det et bevisst valg?

Lenke til kommentar
iPhone trenger (i tillegg til selve ladespenningen) et signal på data-busen i kabelen. Et signal som sier at den skal lade.

Dette virker som en unødvendig begrensning fra Apple sin side? Det burde holde med ladespenning for å trigge lading slik det gjorde på de gamle iPod'ene... Noen som vet om denne begrensningen er lagt inn for få oss til å kjøpe nye komponenter eller om den trengs for å beskytte hardware eller noe i den duren?

Lenke til kommentar

Da har min alt for snille samboer (Som også leser dette forumet) være å kjøpt en iPhone til meg. Ble den med 16GB. Så nå kommer vel hun til å kreve det gode liv i noen uker ;)

Jeg lurer på noen små ting. Blant annet det med internett. Fikk jo koblet på mitt trådløse netverk. Men jeg er jo usikker på om den kobler seg på netverket automatisk, eller om den står å turer på 3G. Jeg har jo lite lyst til å motta skyhøye regninger pga litt surfing. Finnes det noen indikator for hvor man kan se hva slags kobling man bruker? Eller kan jeg sjekke det på noen måte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du ser om det er koblet til Edge/3G/wifi ved siden av operatør logoen...

når det gjelder Edge og 3G betaler du bare for antall ned lastet MB, ikke hva du er koblett opp med.

Lenke til kommentar
iPhone trenger (i tillegg til selve ladespenningen) et signal på data-busen i kabelen. Et signal som sier at den skal lade.

Dette virker som en unødvendig begrensning fra Apple sin side? Det burde holde med ladespenning for å trigge lading slik det gjorde på de gamle iPod'ene... Noen som vet om denne begrensningen er lagt inn for få oss til å kjøpe nye komponenter eller om den trengs for å beskytte hardware eller noe i den duren?

Ved første øyekast så virker det som om det er noe som er lagt inn for at man skal kjøpe ladere fra Apple, men er faktisk en ganske god grunn til at det er designet slik.

Batterimonitor/lade-chipen som er brukt i iPhone er en nokså avansert sak, og på grunn av det forholdsvis store batteriet og høye strømforbruket til iPhone så er det lagt endel begrensninger. Når du plugger telefonen i en PC for å lade så vil denne brikken "samtale" med USB-kontrolleren i PCen for å få tilgang til maks strømtrekk på USB-porten (500mA). Om du har en PC som kun har USB1.1 så er det kun 100mA tilgjengelig per port, og telefonen vil ikke lade. Laderen derimot har ikke noen slik funksjon, den leverer det den kan, men dette vet ikke ladechipen, som da krever ett signal på datapinnene i USB-pluggen for å sette igang lading.

Dette signalet er utrolig enkelt, er en fast spenning som ligger på pinnene, D- skal ha 2,8V og D+ skal ha 2,0V.

Modifiserte selv en dock fra Deal Extreme (forbanna søppel forresten!) slik at den kunne bruke en billig USB-lader som ikke har disse signalene. Var nok å lage en spenningsdeler med et par motstander, og nå har jeg en fin dock på nattbordet som telefonen kan lade i over natten :D

Mer/bedre info her

Lenke til kommentar

Hei! Har et problem med min iPhone 3g. Får ikke låst opp kodelåsen fordi når jeg skal trykke på sifrene fungerer ikke noen av tastene. Jeg får dratt den "Lås opp" til siden, men så fungerer det ikke å trykke på tastene. Det blinker blått når jeg trykker på dem, men det har ingen effekt, altså, det kommer ingen dotter opp på den firesifrede koden. Det skjer heller ikke noe når jeg trykker avbryt eller nødanrop. Noen som vet hvordan man kan fikse dette? Takker for svar.

Jeg får heller ikke slått den av.

Endret av Nubby07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...