Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Haha Laland. :D

Men må jeg gjenopprette for å jailbreake? Eller slipper jeg å gjenopprette og sette inn alle sangene/bildene/videoene jeg har? Uva skjer med kontakter/sms evt. da? Fordi jeg måtte gjenopprette en gang også prøvde jeg å ta inn fra backup og det tok 2 timer å gå halvveis, også sov jeg, og sto opp så var det klikket og mistet alle mine sms/kontakter så stoler ikke på backup.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler alle å laste ned Backgrounder fra Cydia! Med denne appen kan man multitaske med ALLE apps, selv apps fra AppStore!

Etter installasjon av Backgrounder og restart av telefonen er det bare å gå inn på en app som vanlig og holde Home knappen inn i ett sekund så legges appen i bakgrunnen i stedenfor å avsluttes. Man kan hente inn appen ved å trykke på app-ikonet som vanlig :)

For de som ønsker å bruke dette til msn eller andre apps som krever kontinuerlig tilkobling via edge/3g/wifi så anbefaler jeg også Insomnia som også er tilgjengelig i Cydia. Insomnia forhindrer at iphonen går i Sleep modus når skjermen slås av. Sleep modus aktiveres 30 sekunder etter at skjermen er slått av, og sleep modus bryter oppkoblinger via edge/3g og wifi. Man kan enkelt slå Insomnia av og på som man vil.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg iPhone 3G (16gb - black), har planna om og bryte abb med netcom. Og gå over til eit billigare.

1. Viss eg legge inn jailbreak på telefonen mister eg garantien?

2. Er det berre og ta gjenopprette viss eg vil tilbake til oringnal?

(foreksempel viss eg skal selge telefonen)

3. Kor kan en laste ned div program viss en legge inn jailbreak?

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

1 og 2: Ja, med mindre du gjenoppretter den ; )

3. Nå har ikke jeg jb på mange mndr, men hvis det er fortsatt sånn så må du adde source's(er en del source der fra før av, men ikke de fleste). med mindre når man jb så er det allerende det program der.

Lenke til kommentar

Hmm. Men også jeg leste guide på ipod1 forumet, og i quickpwn guide så sto at det jeg måtte laste ned noe "bootloaders" og lagre i de på skrivebordet osv. Du/dere gjorde ikke noe lignende? Eller brukte du en/den guide for å jailbreake?

For jeg gidder nesten ikke det. Hvis det er så lett som å plugge inn iPhone, ta på quickpwn, velge hvilken iphone jeg har osv og bare vente, så vurderer jeg det sterkt.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
@Bidz: Hvis du bruker BeejiveIM så kjører det i bakgrunnen når du avslutter ved hjelp av en push-server.

Jeg betaler ikke 89kr for et MSN program! Er veldig fornøyd med Palringo jeg, det har alltid fungert helt perfekt for min del, og med Backgrounder så er det perfekt :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig backrounder, har innstallert det, men merker ikke forskjell, må jeg skru den på?

Start en app på vanlig måte. Hold så INN Home-knappen i 1 sekund, så får du opp en liten popup-melding før appen legges i bakgrunnen. Normalt sett så hadde appen blitt avsluttet når du gjorde dette, men med Backgrounder legges appen i bakgrunnen og kjører fortsatt. For å hente inn appen igjen så "starter" du den som vanlig, dvs. ved å tappe på ikonet til appen.

Lenke til kommentar
Hmm. Men også jeg leste guide på ipod1 forumet, og i quickpwn guide så sto at det jeg måtte laste ned noe "bootloaders" og lagre i de på skrivebordet osv. Du/dere gjorde ikke noe lignende? Eller brukte du en/den guide for å jailbreake?

For jeg gidder nesten ikke det. Hvis det er så lett som å plugge inn iPhone, ta på quickpwn, velge hvilken iphone jeg har osv og bare vente, så vurderer jeg det sterkt.

Lastet ned QuickPwn, fulgte anvisningene på skjermen og voila min iPhone var jailbreaket. www.ipod1.no har jo en fin guide til dette. Ang bootloaders brukte jeg ikke det under jailbreakingen, det var veldig rett fram egentlig.

Ikke nøl mer, få den jailbreaket, det er enkelt.. =)

Lenke til kommentar

@TC47: Bootloadersene er bare for iPhone generasjon 1. Du trenger ikke de hvis du har iPhone 3G. Er bare å følge instruksene fra QuickPwn, gikk utmerket hos meg. Gikk så bra at jeg rett etter jailbreaket min bror sin Touch på samme måten.

@Bidz: BeejiveIM koster nok nærmere 110 kr, men jeg forstår hva du mener. Selv kom mitt fra en RapidShare link.

Lenke til kommentar

Husker jeg rett at det var noen her som skrev at de mottok melding men meldingen kunne ikke vises? isåfall hvordan foregikk dette, og har du fått ordnet det, isåfall hvordan?

Tror jeg opplever det sammen, men tenkte ikke over det før i dag, har holdt på i noen dager, det som skjer er;

iphoen bare vibrer som om det skulle kommet melding, eller det kommer meldingslyd men ingen ting viser på skjermen, ikke at en melding er motatt en gang:/

Lenke til kommentar

Det var vel meg ja. Hadde akkurat samme problemet, men må innrømme at jeg glemte om det også plutselig så var det vanlig igjen. Kanskje jeg tok en reboot, vet ikke, men regner med at du har prøvd dette. Funker greit nå ihvertfall, det er jeg sikker på :) Var bare den ene gangen tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...