Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

skulle teste iPhone 3G igjen etter at den hadde ligget ned å støvet, så etter litt testing så tok jeg simkort holderen ned igjen, dessverre hadde jeg skjøvet den ned feil ved. Etter litt harde skyv for å prøve å få den igjen, satt jeg bare med den halve simkort holderen i henda. Så nå er jeg litt i knipe, da moren min skulle få den her og denne er på en måte pdd. defekt da halve skiten sitter igjen.

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre og evt. få den opp? :)

Lenke til kommentar

Nesten samme skjedde med meg for par år siden da vi første gang fikk inn 3G i butikken jeg jobber i, satte sim-kort holderen inn feil vei, og der satt den seg fast. Etter litt frem og tilbake endte det med at jeg dro den ut med makt. Holderen knakk ikke, men det gjorde en av pinnene til sim-kort leseren inne i telefonen. Da måtte det også loddes, dette slipper du heldigvis siden det var holderen som knakk.

 

Så da er det bare og ta frem en liten stjernetrekker, og en liten sugekopp til og løfte ut skjermen, kan også vippes ut uten og bruke sugekopp, men da risikerer man blant annet hakk i kantene. Når skjermen vippes opp (forsiktig) får du tilgang til sim-kort leseren, og kan sikkert bare plukket ut biten av holderen, legge skjermen ned igjen, skru inn de 2 skruene i bunn av telefonen igjen, og sette inn en ny sim-kort holder (riktig vei), så er den mest sansynligvis i orden igjen.

 

Flere videoer på youtube som kan hjelpe guide deg gjennom åpningen av telefonen.

 

Ny SIM-kort holder koster deg 16 kr på dealextreme.

 

Er snakk om 2 skruer. En enkel jobb om man har brukt en skrutrekker før, og ikke har 10 tommeltotter :)

 

Edit: skrivefeil .. er sikkert flere.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Kan også legge til at min mor prøvde å få den ut, men den henger bom fast. Så greide hun å trekke litt for hardt i skjermen, så den datt ut av de 1-2-3 sporene. Nå vil ikke skjermen gå på, hvordan kan jeg fikse det?

 

Det jeg mener at den ikke vil gå på er at den ikke reagerer når jeg skrur den på.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Er Push-meldinger vanligvis trege med Telenor og iPhone? Skulle motta en push-melding fra russelappen.no men har ikke fått den. Litt usikker på om det er telefonen eller operatøren :dontgetit: Noen som vet?

 

Har push-varsling mener jeg, men vet ikke om det finnes egne push-instillinger for meldinger. Gjør det?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Takk, men nå har det sånn at pinnene til simkort leseren faktisk har fucket seg opp i selve kortholderen og to av de er knekt. :p

 

Hvordan lodder du dette, vanskelig oppgave? :p

Joa, kan være litt ugreit og lodde på fin-elektronikk ;)

 

Men .. Da må du bestille en ny sim-connector Og så gjøre som han i

 

Kan også legge til at min mor prøvde å få den ut, men den henger bom fast. Så greide hun å trekke litt for hardt i skjermen, så den datt ut av de 1-2-3 sporene. Nå vil ikke skjermen gå på, hvordan kan jeg fikse det?

..1-2-3 sporene?

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg Iphone 3gs og er veldig fornøyd! Eneste jeg trenger hjelp er å endre ringetone når jeg får tekstmelding, det er få utvalg og kort ringetone. Ønsker meg en lengre ringetone slik jeg kan høre litt. Pga selv døv :)

 

Håper noe kan hjelper meg forklare enkelt laste en sted og hvordan man får ringetone inn selve meldinger (SMS). Jeg har prøvd litt og klarte laste ned ringetone på nettet og synkroniser via itunes men den går direkte til vanlig ringetone (ikke selve SMS) derfor trenger hjelp her.

 

Håper hører lyd fra dem snart :)

Lenke til kommentar

Helt ærlig tror jeg ikke at man kan endre SMS-tonen uten å jailbreake telefonen. Isåfall så mener jeg man måtte bytte ut de originale meldingstonene med andre.

 

Hvordan kan man laste ned jailbreake og har du linken til den jeg kan laste ned direkte iphone? Når man har jailbreake på iphone, så hvordan gjør videre med sms ringetone?

Lenke til kommentar

I dag restartet min 3GS hele seks ganger i løpet av en samtale. Dette var også en alvorlig samtale, med en trist beskjed om en familiær tragedie. Med dette som prikken over i-en har jeg bestemt meg for at jeg er ferdig med Apple som telefon.

 

Jeg tør ikke tenke på hva som i verste fall kan skje med en nødsamtale, der en eller annen ringer AMK, eller noe tilsvarende i et annet land, og får viktig livreddende veiledning mens mannskap er på vei.

 

At Apple ennå ikke har klart å løse dette problemet er direkte skammelig.

Lenke til kommentar

I dag restartet min 3GS hele seks ganger i løpet av en samtale. Dette var også en alvorlig samtale, med en trist beskjed om en familiær tragedie. Med dette som prikken over i-en har jeg bestemt meg for at jeg er ferdig med Apple som telefon.

 

Jeg tør ikke tenke på hva som i verste fall kan skje med en nødsamtale, der en eller annen ringer AMK, eller noe tilsvarende i et annet land, og får viktig livreddende veiledning mens mannskap er på vei.

 

At Apple ennå ikke har klart å løse dette problemet er direkte skammelig.

 

 

Med all respekt... jeg har hatt min 3GS i snart et år og dette har aldri skjedd meg... at du avskriver apple på grunn av dette synes jeg er noe rart eller mener du at dette aldri kunne skjedd med en annen mobil produsent som f.eks Nokia,SE,Samsung,LG eller HTC?

 

Synes ikke dette blir spesialt saklig om det er kun dette du har opplevd med iPhone 3GS

 

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Med all respekt... jeg har hatt min 3GS i snart et år og dette har aldri skjedd meg... at du avskriver apple på grunn av dette synes jeg er noe rart eller mener du at dette aldri kunne skjedd med en annen mobil produsent som f.eks Nokia,SE,Samsung,LG eller HTC?

 

Synes ikke dette blir spesialt saklig om det er kun dette du har opplevd med iPhone 3GS

 

Poenget er at andre mobilmerker ikke faller ut under triste samtaler.

Lenke til kommentar

I dag restartet min 3GS hele seks ganger i løpet av en samtale. Dette var også en alvorlig samtale, med en trist beskjed om en familiær tragedie. Med dette som prikken over i-en har jeg bestemt meg for at jeg er ferdig med Apple som telefon.

 

Jeg tør ikke tenke på hva som i verste fall kan skje med en nødsamtale, der en eller annen ringer AMK, eller noe tilsvarende i et annet land, og får viktig livreddende veiledning mens mannskap er på vei.

 

At Apple ennå ikke har klart å løse dette problemet er direkte skammelig.

 

Det problemet har jeg med min 3GS også. Det skjer hele tiden, på alle samtaler som varer lengre enn et par minutter. Har vært i kontakt med kundeservice hos telenor uten at det har vært mye til hjelp. Har prøvd å gjenopprette telefonen uten at det hjalp. Nå har jeg fått servicekonvolutt i posten, skal sende den inn til rep. Problemene kom etter at jeg oppgraderte softwaren for lenge siden. Telefonen er 11 mnd. Jeg er drittlei telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Med all respekt... jeg har hatt min 3GS i snart et år og dette har aldri skjedd meg... at du avskriver apple på grunn av dette synes jeg er noe rart eller mener du at dette aldri kunne skjedd med en annen mobil produsent som f.eks Nokia,SE,Samsung,LG eller HTC?

 

Synes ikke dette blir spesialt saklig om det er kun dette du har opplevd med iPhone 3GS

 

Poenget er at andre mobilmerker ikke faller ut under triste samtaler.

 

 

Hehehehehhehe ja fortsett å tro det du ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som har problemer med at deres iphone rebooter. Og googler man problemet ser man at det gjelder veldig mange. Og som det nevnes, problemet dukket opp etter Apples egen oppgradering til OS4. Jeg har nok godt over hundre samtaler til sammen som er blitt brutt. Garantisak? Nei, jeg har bedriftstelefon og har hatt den over et år. Stucked!

 

Her er en av mange tråder, på apples eget forum: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2471090&tstart=0&messageID=12612555#12612555

 

Vet at dette er å banne midt i apple-menigheten, der alle feil med appleprodukter benkektes, forbannes og latterliggjøres.

 

Heldigvis kommer det gode alternativer. Og hvis noen vet om andre telefoner som slår seg av flere ganger under en samtale, fortell og advar. Vet dere ikke, kom ikke å påstå noe dere ikke vet. Men noe vi vet, er at Apple ikke har klart å lage et produkt som er til for å ringe med. Det kan spilles, lekes og navigeres med. Men hva når nødsamtalen en gang skal tas? Og ja, selvfølgelig, ikke alle 3GS-er har dette problemet. Men at DU ikke har hatt dette problemet, betyr ikke at det ikke eksisterer.

 

At Apple ikke har klart å komme med en oppdatering som har fikset rebootingproblemet er skammelig, respektløst og forunderlig.

Lenke til kommentar
Vet at dette er å banne midt i apple-menigheten, der alle feil med appleprodukter benkektes, forbannes og latterliggjøres.

"Apple-menigheten"? Av ren nysgjerrighet - hvor finner man egentlig denne menigheten? :p

 

Når det gjelder problemet du nevner, så synes jeg det er helt på trynet at Apple kan slippe noe sånt ut på markedet. De burde i det minste gjøre det lett for brukerne å nedgradere til en firmwareversjon som fungerer skikkelig, veldig kjekt de gangene denne typen problemer oppstår i forbindelse med softwareoppgraderinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...