Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

nå har jeg brukt den nye oppdaterngen en time, men jeg har en del spørsmål. NB: noen av bokstavene på tastaturet er lit ødlagte så de blir ikke altid med (i og o er de værste) så ikke klag...

1) når jeg går ut av et programm, så legges den autamatsk i bakrunden. er det meningen eller kan jeg skru det av i innstillnger? jeg vil heller velge om det skal være i bakrunden og slippe å slette det sm er i bakrunden heletiden :/

Den funskjonen kan du ikke skru av enda

2) hva er alle de 100 nye tingene? noen som har en side hvor det er listet opp?

Bruk google:)

3) på noen apps er det et lite + tegn der pisen på appen står. jeg så litt nærmere på noen av dem, og la merke til at de med + tegnet er ipad support. er det noen sammenheng?

de med + på er univeral appene. som inneholder både ipad og iphone versjon

4) når jeg vil låse skjermen( dobbel-klikk på home knappen og gå til den lengst tl venstre) så kan jeg bare låse den stående og ikke ligende. det er veldig irriterende. frodi de gangene jeg har bruk for den er bare når jeg ligger i sengen og er på safar/opera. velgig irriterende at skjermen snur seg når jeg holder den ipohnen loddrett(lengste delen nedover) og skjermen bytter til loddrett modus når jeg vil ha den i vannrett. håper noen forsto.

ilustrasjn av hva jeg mener. hvis det hjelper :p den første er fra siden og den andre ovenifra...

b5fgpy.png

Du kan ha den i liggende modus uten å låse;) ligger du på vennstre siden så pass på å ha høytaleren pegende ned i safari

5) det skal være rettskrivnigs greie med i oppdateringen, men når jeg skrver i notatboken kommer det inngen rød strek under ordet som er feil. finnes ikke det for norge eller må jeg skru den på?

Ikke norsk støtte der enda

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iOS4 er lastet ned og fungerer fint.

Har en full 16GB så tok meget lagt tid å sikkerhetskopiere her også. Bare å være tålmodig. Var også problemer med å reaaktivere SIM-kortet, fikk litt hetta, men det løste seg etter at jeg hadde koblet telefonen fra iTunes for å koble den til igjen. Oppdaterte telefonen med sikkerhetskopien tatt før oppgradering. Alt fungerer godt.

Lenke til kommentar

Hadde jailbreaket 3gs'en min med cydia og hadde blant annet endret operatørlogoen (telenor) til fornavnet mitt. Oppdaterte i sted og synket med itunes. Alt synes å være perfekt og alt av jailbreakapps etc er borte (som forventet) bortsett fra navnet mitt i stedet for operatørlogoen. Navnet mitt står fortsatt øverst i venstre hjørnet i stedet for telenor.

Dette gjør meg ingenting egentlig, men lurte på om det kanskje er mer av jailbreakin hacksa som fortsatt ligger skjult i telefonen. - Kjørte en total gjennoppretting og da var det borte helt til jeg gjeninstallerte sikkerhetskopien min... da var navnet mitt tilbake.

Noen som vet om det ligger mer "tull" skjult i telefonen min? Og om det går an og slette deler av sikkerhetskopien?

Lenke til kommentar

Det ligger nok mer "tull" i systemet ja. Det du kan gjøre er å gjenopprette, men ikke føre sikkerhetskopien tilbake igjen. Det du kan gjøre er å synkronisere kontakter osv inn igjen på den vanlige måten ved å navigere til den aktuelle taben i iTunes og trykke "Synkroniser".

Lenke til kommentar

Supert! Nå er alt i boks og har laget en ny sikkerhetskopi. Ser ut som iOS 4.0 fungerer greit på 3gs'en. Blir spennende å se ytelse i form av blant annet batteritid framover de neste dagene.

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Ser at iTunes alltid stopper opp når telefonen har restartet og sim kortet er låst. Hvis man leser meldingen i iTunes sier den noe som at sim kort er låst, lås opp telefonen og "KOBLE til iTunes IGJEN".

Dette ga meg ideen. Oppdaterte to iphones, så jeg dro ut kabelen, slo inn som koden, og koblet til kabelen igjen. Tar noen få sekunder så kommer meldingen om at telefonen er activated.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at iPhonen er funksjonell igjen :) Kjøpte ny kabel siden jeg fant ut i går at der var dårlig kontakt. Så er den restored og synkronisert fra en annen PC og har ikke fått noen feilmeldinger enda :) Håper jeg slipper det også.

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd at de får beskjed om at det ikke sitter sim kort i telefonene selv om det gjør det? Skrur jeg den av og på så fungerer det igjen. Har prøvd å ta sim-kortet ut, rengjøre det osv., men har fortsatt samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...