Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er noe veldig galt med selve "rotsystemet" eller noe til telefonen min :( For at jeg i det hele tatt skulle klare å oppdatere til 4.0 måtte jeg restore fra recovery-mode. Deretter hadde jeg problemer med å få simkortet aktivert. Etter det klikker det helt for iTunes og kapasiteten nede på oversiktsvinduet vekslet mellom 4GB og 14GB hvert sekund og det fløyt med feilmeldinger.

Alt dette hendte sist uke også med 3.1.3 da iTunes lukket seg midt i en sikkerhetskopiering og etter dette har jeg hatt store problemer med å oppdatere, restore og noen ganger synkronisere. Telefonen måtte settes opp på nytt siden den ikke kunne gjenopprettes fra sikkerhetskopi og om jeg prøver uten sikkerhetskopi blir det feilmelding uansett. iTunes oppførte seg slik etter jeg oppdaterte til 9.2. Kan evt. reinstallering hjelpe?

Må vel en tur innom elkjøp å få sendt den til support, eller? Tar vel 2 måneder i tillegg..

Noen som har tips eller råd? :(

Ellers så funker telefonen fint med 4.0. Jeg klarer å legge inn musikk, apps osv. men problemet kommer om jeg må gjennopprette eller oppdatere.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Når jeg oppdaterer, så står det backing up iPhone 3G, men det tar jo seriøst 1 time. Så jeg stoppet, og tok vanlig backup (høyreklikk, backup) og det ble ferdig på 30 sekunder... prøvde å oppdatere igjen og igjen ble det sånn at det tar 1 time eller noe å back up nå, kan jeg ikke bruke backupen som jeg allerede har laget og bare oppdatere nå uten backup? Får det ikke til, tips?

OK, ser ut som den kommer til å bruke flere timer.... hva kan jeg gjøre? :(

Endret av tc47
Lenke til kommentar

snip...

Har samme problemet, mistenker det er noe bugs med iTunes 9.2. Får stadig vekk når jeg gjennopprettet at sim-kortet ikke var i og så kom det feilmeldinger.

Jeg er litt skuffet, teoretisk er ikke dette multi-tasking, alle programmene startes på nytt når jeg "swaper" dem...

Det eneste den gjør er å beholde iconene som gjør det letter å bytte mellom programmene, men kanskje jeg er dum?

Eller er dette pga jeg har 3GS og demoen ble gjort med iPhone 4 på Apples-hjemmeside, som takler Multi-Tasking riktig?

Lenke til kommentar

du har missforstått. når et program lukkes så fryses det og lagres på minnet. det vil si når du neste gang starter programemt loader det ikke da det ligger i bakgrunnen fryst. det vil si den er oppe og går på sekundet;)

men programmene må omskrives først. altså den er i bakgrunnen

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Native applikasjoner som Safari, Notater, Epost ++ støtter multitasking ut av boksen. Prøv å bytt mellom dem og sjekk resultatet selv. Tredjeparts-applikasjoner derimot må implementere dette selv. Prøv ut New York Times-applikasjonen. Den støtter multitasking nå (Convertbot og Radiobox også), og da ser du hvordan det skal fungere. Det skal gå lynkjapt å bytte.

Lenke til kommentar

snip...

Har samme problemet, mistenker det er noe bugs med iTunes 9.2. Får stadig vekk når jeg gjennopprettet at sim-kortet ikke var i og så kom det feilmeldinger.

Ja er sykt irriterende. Telefonen fungerer helt perfekt, og jeg er storfornøyd med mapper osv. men om det skal være sånn hver gang en ny oppdatering kommer, eller at iTunes finner ut at det må verifisere telefonen igjen (noe som har bugget seg flere ganger) og deretter finner ut at den ikke kan gjenopprettes på "normal" måte flere ganger blir jeg sprø. Siden sikkerhetskopien ikke fungerer som den skal må jeg derfor synce alt inn på nytt når dette hender.

Håper det bare er iTunes som er bugget..

Lenke til kommentar

nå har jeg brukt den nye oppdaterngen en time, men jeg har en del spørsmål. NB: noen av bokstavene på tastaturet er lit ødlagte så de blir ikke altid med (i og o er de værste) så ikke klag...

1) når jeg går ut av et programm, så legges den autamatsk i bakrunden. er det meningen eller kan jeg skru det av i innstillnger? jeg vil heller velge om det skal være i bakrunden og slippe å slette det sm er i bakrunden heletiden :/

2) hva er alle de 100 nye tingene? noen som har en side hvor det er listet opp?

3) på noen apps er det et lite + tegn der pisen på appen står. jeg så litt nærmere på noen av dem, og la merke til at de med + tegnet er ipad support. er det noen sammenheng?

4) når jeg vil låse skjermen( dobbel-klikk på home knappen og gå til den lengst tl venstre) så kan jeg bare låse den stående og ikke ligende. det er veldig irriterende. frodi de gangene jeg har bruk for den er bare når jeg ligger i sengen og er på safar/opera. velgig irriterende at skjermen snur seg når jeg holder den ipohnen loddrett(lengste delen nedover) og skjermen bytter til loddrett modus når jeg vil ha den i vannrett. håper noen forsto.

ilustrasjn av hva jeg mener. hvis det hjelper :p den første er fra siden og den andre ovenifra...

b5fgpy.png

5) det skal være rettskrivnigs greie med i oppdateringen, men når jeg skrver i notatboken kommer det inngen rød strek under ordet som er feil. finnes ikke det for norge eller må jeg skru den på?

Endret av D02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...