Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt at man nå kan låse skjermen slik at den ikke tilter til album-view i iPod-delen eller lignende. Digg! I tillegg synes jeg Apple løste multitaskingen (og lukkingen av programmer) på en flott måte. Og mappene fungerer forsåvidt bedre enn jeg hadde forventet også. Og i tillegg glad for at man endelig kan redigere spillelistene i etterkant på selve iPhonen. Kameraet er lynkjapt + bra at de endelig fikk et litt mer stilrent design på kalkulatoren.

Det jeg fortsatt savner derimot, er en måte å sortere bilder på (... i forskjellige mapper). Dette burde da ikke være en vanskelig sak for Apple å få til?! Irriterende.

Lenke til kommentar

iPhone og "kart-pakke". Jeg har ikke siste modell iPhone, men den forrige, halvannet år gammel. Nå lurer jeg på hva som blir billigste måten å bruke GPS'n på. Jeg har RUN-keeper apps og laster på kart i etterkant. Jeg har ikke abonnement, bare kontantkort, og det blir for dyrt å "leke" med GPS, men hvis jeg kjøper en eller annen kartpakke/program som jeg kan finne i iTunes store (hvilket er å anbefale, bare Norge?), kan jeg da bruke GPS gratis på satelittmottakere? Vil gjerne ha litt tips om dette, har hørt man kan få et kart-opplegg til noen hundredelapper, og om det da blir "gratis å gå etter GPS", vil det være en rimelig investering.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg sjekket opp hvordan de forskjellige programmene er opp mot hverandre, men f.eks Ndrive Scandinavia koster nå kun 89,- den har kartene lagret på telefonen, så den eneste datatrafikken den bruker er via AGPS for å finne posisjonen raskere. Det er ikke snakk om mange kronene selv om du bruker den hver dag, tror en på forumet regnet ut at det da blir rundt 20,- for hele året.

Det burde det i allefall være verdt, selv om den skulle vise seg å ikke nå helt opp i toppsjiktet :)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg sjekket opp hvordan de forskjellige programmene er opp mot hverandre, men f.eks Ndrive Scandinavia koster nå kun 89,- den har kartene lagret på telefonen, så den eneste datatrafikken den bruker er via AGPS for å finne posisjonen raskere. Det er ikke snakk om mange kronene selv om du bruker den hver dag, tror en på forumet regnet ut at det da blir rundt 20,- for hele året.

Det burde det i allefall være verdt, selv om den skulle vise seg å ikke nå helt opp i toppsjiktet :)

Det der hørtes da utrolig billig ut, men går det å bruke på iPhone da, og er det oppført i iTunes. Skal sjekke.

PS. Jeg fant den. Krever iPhone OS 3.0 or later står det. Jeg har 8GB, og modell iPhone MB489B, jeg har fulgt oppgraderingene. Så det er kanskje i orden?

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Det der hørtes da utrolig billig ut, men går det å bruke på iPhone da, og er det oppført i iTunes. Skal sjekke.

PS. Jeg fant den. Krever iPhone OS 3.0 or later står det. Jeg har 8GB, og modell iPhone MB489B, jeg har fulgt oppgraderingene. Så det er kanskje i orden?

Om du skulle være i tvil, så er det bare å forsøke. Du vil få beskjed om telefonen din ikke kjører den versjonen som trengs.

Lenke til kommentar

Om du skulle være i tvil, så er det bare å forsøke. Du vil få beskjed om telefonen din ikke kjører den versjonen som trengs.

Ja, den er grei...men jeg er mer bekymret for om det blir ukontrollert surfing som belastes kontantkortet mitt. (Ser på de bildene i iTunes så er den "surfe-viften" oppe på iPhone-bildet.) Kjøper ikke den GPS "leken" hvis det er slik.Men jeg hører andre som har "vanlige" mobiler, når de har kjøpt og installert en kart-pakke så bruker mobilen satelittene for å finne stedene.

Lenke til kommentar

Det gjør denne pakken også, men den bruker AGPS kun for å raskere kunne finne ut hvor du er.

Ellers bruker den GPS-brikken som vanlig.

Skulle den bruke kun GPS-brikken, ville det ta opptil flere minutter før den finner posisjonen.

OK. Da vet jeg litt mer.Må jeg slå på stedtjeneste da? (Det bruker jeg visst for RUN Keeper, og den belaster ikke kontant-kortet mitt) Jeg har skrudd av alt som kan surfe, laste ned mail osv på min iPhone, så jeg ikke ved et "uhell" skal bruke penger. Er det noe jeg må skru på da, for å få det kartsystemet til å virke?

Lenke til kommentar

Ja, du må skru på stedstjenester, men jeg tror du uansett vil få en feilmelding hvis den ikke er på, og du prøver å bruke navigasjonsprogrammet.

Fint, takk skal du ha...begynner å friste meg den der ja. Ser de har for Europa også, men der blir det vel uansett dyrere å starte programmet.

Lenke til kommentar

Det er litt over dobbel innkjøpspris, men å bruke tjenesten i utlandet er sikkert litt dyrere. Men husk at det ikke er snakk om noen mengde data, så det blir uansett ikke snakk om rare beløpet. Jeg vil tippe på noen øre pr. gang. Dvs. at du kommer rimelig langt med en tier på en 14 dagers ferie :)

Lenke til kommentar

Det er litt over dobbel innkjøpspris, men å bruke tjenesten i utlandet er sikkert litt dyrere. Men husk at det ikke er snakk om noen mengde data, så det blir uansett ikke snakk om rare beløpet. Jeg vil tippe på noen øre pr. gang. Dvs. at du kommer rimelig langt med en tier på en 14 dagers ferie :)

Det der høres da ganske utrolig ut. (Husk, jeg har ikke noe abonnement, bare kontantkort, og ikke noe mobilt bredbånd på den)

Lenke til kommentar

Dette er ren gjetting fra min side, men jeg tror det skal være riktig. Hvis noen ser jeg tar åpenbart feil håper jeg de sier fra :)

Kundeservice kan sikkert også langt mer enn meg om dette, så en telefon dit kan sikkert lønne seg.

Åja, det kommer også an på om kontantkortet tillater at du bruker data i utlandet, eller i det hele tatt. (null erfaring med kontantkort, desverre)

Lenke til kommentar

Dette er ren gjetting fra min side, men jeg tror det skal være riktig. Hvis noen ser jeg tar åpenbart feil håper jeg de sier fra :)

Kundeservice kan sikkert også langt mer enn meg om dette, så en telefon dit kan sikkert lønne seg.

Åja, det kommer også an på om kontantkortet tillater at du bruker data i utlandet, eller i det hele tatt. (null erfaring med kontantkort, desverre)

Denne var jo genial, testet den på en tur. Brukte ikke penger under veis. Og den "snakket" mens jeg gikk og hørte lydbok også. Men jeg har ingen bruksanvisning, og jeg fant ikke utav hvordan komme tilbake på kartet, da jeg "gikk av" for å sende en SMS, da ble visst turen kansellert. Hvordan kommer man tilbake til turen/kartet om man surfer bort fra det? Og er det ingen mulighet for å velge bil/gåtur...går for det samme det kanskje?

Lenke til kommentar

Flott. Sitter og Synkroniserer den med iOS4 nå. Og da er det på tide med et nytt spørsmål. Helt siden forrige gang jeg gjenopprettet telefonen min (2-3 mnd siden) har det stått Telenor i statusbaren der hvor det egentlig skal stå klokkeslettet og der hvor Telenor egentlig skulle stått står det nå ingenting.

For å forklare det med et bilde så står det MTS- der hvor klokken er og ingenting er hvor MTS- egentlig skal være.

InstallerAppStore.PNG

Litt irriterende å måtte låse skjermen, og låse den opp igjen for å se på klokken på lock-skjermen hele tiden. Da jeg nå oppdaterte til iOS4 så jeg at klokken igjen av på riktig sted (i midten av statusbaren), men Telenor tok over plassen før jeg rakk og si wtf.

Har absolutt ikke lyst til å formatere hele skjiten nå. iTunes er helt forferdelig dårlig til å laste ned tidligere kjøpte apps og jeg orker ikke søke opp alle igjen.

Edit: Spørsmål 2.

Er det noen måte å få sneket inn "kamerarullen" tilbake inn på telefonen? Etter å ha oppdatert til iOS4 forsvant alle bildene jeg hadde tatt med telefonen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hvordan "klarte" du å miste alle bildene? Hvis du fra før har synkronisert med iTunes så skal de jo ligge der?

Og der hvor det vanligvis står "Telenor" står nå fornavnet mitt. Mulig det henger igjen fra jailbreaken, da jeg brukte et jailbreak-program til å få fornavnet mitt der i stedet for Telenor.

Og hva som er problemet med klokken din skjønner jeg ikke. Min er i midten oppe der som den alltid har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...