Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg skal overføre noe fra en pc til en annen og trenger et program hvor jeg kan bruke usb og ikke wifi. jeg har DataCase, men får ikke overført via usb. noe jeg gjør feil?

hvis det ikke funker i DataCase så blir jeg glad hvis noen vet om et annet som funker(helst gratis, men må ikke være det)

:)

Som regel må man jailbreake, men det finnes visst en løsning som ikke krever det. Det er nevnt i denne tråden:

http://forums.mactalk.com.au/31/57450-how-use-iphone-usb-mass-storage-file-viewer.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg få spørre på hva det er med iPhone og iPhone OS'es som gjør at du absolutt vil ha en iPhone?.

Eneste jeg ser som bra med iPhone er at den har tilgang til mange apps og at den har en veldig bra mp3 spiller UI messig.

Utenom det er jo hele greia så låst ned til de grader at det er til å grine av. Et eksempel er at du MÅ bruke dedikerte programmer som f.eks iTunes for å kunne overføre programmer, musikk og bilder til iPhone. Og det er mye mere jeg kunne ha nevnt om iPhone når det er anngående å være låst til det meste.

Ja jeg snakker om iPhone før den er jailbreaket. Og den normale brukeren av iPhone jailbreaker ikke iPhonen heller. Siden de fleste ikke vil miste garantien på telefonen. Og fordi noen ikke er flink med disse programmene som jailbreaker telefonen, så dem holder seg unna i tilfelle noe går galt for dem.

Men jeg tror ikke jeg skal nevne de tingene som gjør at jeg personling holder meg VELDIG langt unna alt som har med Apple i dag å gjøre her.

Men hvis det er greit for dere at jeg sier de tingene jeg ikke liker med iPhone, så skal jeg gjerne skrive dem ned i min neste post.

Jeg eier en iPod Touch da og har hatt den i noen år nå. Og den er 95% det samme som iPhone 3G og 3GS utenom at 3GS har bedre CPU og GPU. Utenom at iPod Touch ikke har telefon delen da. Så jeg har MYE erfaring med hvordan hele greia fungerer da. Men sluttet å bruke iPod Touch'en helt etter at jeg kjøpte meg en Sony Ericsson XPERIA X10i.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Utenom det er jo hele greia så låst ned til de grader at det er til å grine av. Et eksempel er at du MÅ bruke dedikerte program som f.eks iTunes for å kunne overføre programmer, musikk og bilder til iPhone. Og det er mye mere jeg kunne ha nevnt om iPhone når det er anngående å være låst til det meste.

Hva med de (undertegnede inkludert) som faktisk liker iTunes?

Men hvis det er greit for dere at jeg sier de tingene jeg ikke liker med iPhone, så skal jeg gjerne skrive dem ned i min neste post.

Helst ikke. Det du har å si er garantert sagt før av mange andre, og vil kun resultere i en ustoppelig krangel.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Utenom det er jo hele greia så låst ned til de grader at det er til å grine av. Et eksempel er at du MÅ bruke dedikerte program som f.eks iTunes for å kunne overføre programmer, musikk og bilder til iPhone. Og det er mye mere jeg kunne ha nevnt om iPhone når det er anngående å være låst til det meste.

Helst ikke. Det du har å si er garantert sagt før av mange andre, og vil kun resultere i en ustoppelig krangel.

Så hva gjør du hvis du drar til en kompis eller noen andre og finner ut at dem har en del gode sanger eller bilder du vil ha. Da er du nødt til å installere iTunes og QuickTime for hver plass du drar å finner god musikk eller bilder. Og det er jo så teit som det går ann å bli.

Og ikke nok med det, fører du over bilder i fra iTunes til iPhone, så blir ALLE bildene krympet ned til ca 36 kb i størrelse. Hvem i Apple var det som fant ut denne kjempe vidunderlige tingen?.

Greit at iTunes i seg selv er helt ok, men at du må bruke det programmet hver gang du skal overføre bilder f.eks, så blir bildene i tillegg krympet blir jo bare en vits. Bildene ser jo helt ræva ut etter at dem er ført over på iPhone / iPod Touch da. Prøv å zoom på bildene dine etterpå på iPhone, så skjønner du hva jeg mener.

Er så utrolig mange flere ting jeg kunne ha nevnt her at det er nesten tragisk å vite at Apple selger en telefon med så dårlig måte å håndtere filer på til iPhone. Men jeg skal la være å nevne mine større negative sider om iPhone og iPhone OS siden det vil mest sannsynligvis skape en liten krangel her.

Men jeg har hvertfall sett hvordan hele greia bak iPhone / iPod Touch har fungert de årene jeg har hatt iPod Touch, så jeg vet hva som er bak hele greia. Så er derfor jeg aldri kommer til å kjøpe noe iPhone i fremtiden hvis Apple ikke forandrer ENORMT mye på hvordan dem lager iPhone OS.

Tenk deg hva som hadde skjedd hvis alle som tester iPhone hadde nevnt alle disse dårlige tingene som jeg vet om i sine tester. Da tror jeg ikke Apple hadde solgt så bra som dem gjør nå.

En helt vanlig bruker vet ikke om disse tingene jeg vet om iPhone og iPhone OS'es, så folk kjøper jo telefonen i bøtter og spann og tror at den er så bra som Apple sier at den er. Men i realiteten så er telefonen låst til de grader, så dem får ikke brukt telefonen til hva den faktisk er god for.

Nå når Android er kommet og greier, så ser jeg ikke at iPhone OS har en fremtid. Desverre.

Endret av Terminator 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av fordelen til iPhone har vært at Apple var først ute med en skikkelig smooth og stilig touchmobil. Den funket og var brukervennlig og slo fort ann verden over med en nydelig markedsføring fra Apple sin side. Når noen nevnet touchmobil, så tenkte alle Apple iPhone! Sånn er det litt idag og. Jeg går rundt med min HD2, så spør mange "er det slik en iPhone du har?" Dette viser bare litt hvor omtalt denne mobilen er. Dette er ikke lenger den beste mobilen, men den er det største moteikonet blant mobiler, som er "inn".

Men hvor innovative har Apple vært med iPhone siden den ble lansert? Se på utssende, hardware og OS. Her har det skjedd veldig lite, som nå gjør at konkurrentene har tatt forbi den på telefonbiten. Apple kommer snart med ny iPhone, men med OS4 som fremdeles er svært begrenset og låst system. I tilegg til at skjermen og bare er 3,5" med like dårlig utnyttingsgrad av frontarealet som 3Gs, gjør ikke ting bedre. Altså ikke noe nytt og sexy. Men jeg personlig syns den nye modellen ser mer voksen ut imotsetning til en 3Gs som jeg syns ser veldig "fjortiss" ut.

Det er godt vi alle er forskjellige, ellers hadde det blitt en kjedelig verden. Men at noen kan velge iPhone forran HTC Desire, og HD2 skjønner jeg lite av. De som har forståelse for teknologi og kan bruke de, vil vel ha full utnytte og frihet av et produkt?

Endret av SolbergMobil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva gjør du hvis du drar til en kompis eller noen andre og finner ut at dem har en del gode sanger eller bilder du vil ha. Da er du nødt til å installere iTunes og QuickTime for hver plass du drar å finner god musikk eller bilder. Og det er jo så teit som det går ann å bli.

Og ikke nok med det, fører du over bilder i fra iTunes til iPhone, så blir ALLE bildene krympet ned til ca 36 kb i størrelse. Hvem i Apple var det som fant ut denne kjempe vidunderlige tingen?.

Greit at iTunes i seg selv er helt ok, men at du må bruke det programmet hver gang du skal overføre bilder f.eks, så blir bildene i tillegg krympet blir jo bare en vits. Bildene ser jo helt ræva ut etter at dem er ført over på iPhone / iPod Touch da. Prøv å zoom på bildene dine etterpå på iPhone, så skjønner du hva jeg mener.

Er så utrolig mange flere ting jeg kunne ha nevnt her at det er nesten tragisk å vite at Apple selger en telefon med så dårlig måte å håndtere filer på til iPhone. Men jeg skal la være å nevne mine negative sider om iPhone og iPhone OS siden det vil mest sannsynligvis skape en liten krangel her.

Men jeg har hvertfall sett hvordan hele greia bak iPhone / iPod Touch har fungert de årene jeg har hatt iPod Touch, så jeg vet hva som er bak hele greia. Så er derfor jeg aldri kommer til å kjøpe noe iPhone i fremtiden hvis Apple ikke forandrer ENORMT mye på hvordan dem lager iPhone OS.

Tenk deg hva som hadde skjedd hvis alle som tester iPhone hadde nevnt alle disse dårlige tingene som jeg vet om i sine tester. Da tror jeg ikke Apple hadde solgt så bra som dem gjør nå.

En helt vanlig bruker vet ikke om disse tingene jeg vet om iPhone og iPhone OS'es, så folk kjøper jo telefonen i bøtter og spann og tror at den er så bra som Apple sier at den er. Men i realiteten så er telefonen låst til de grader, så dem får ikke brukt telefonen til hva den faktisk er god for.

Nå når Android er kommet og greier, så ser jeg ikke at iPhone OS har en fremtid. Desverre.

Du ble forumveiledet av forumveilederen til å la vær, så hvorfor gidder du?

Vi er da alle i denne tråden vitterlig klar over alt du sier, men syntes fortsatt det er en god telefon. Så har du mer å komme med, la vær.

Endret av Analogue
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så utrolig mange flere ting jeg kunne ha nevnt her at det er nesten tragisk å vite at Apple selger en telefon med så dårlig måte å håndtere filer på til iPhone. Men jeg skal la være å nevne mine negative sider om iPhone og iPhone OS siden det vil mest sannsynligvis skape en liten krangel her.

Du ble forumveiledet av forumveilederen til å la vær, så hvorfor gidder du?

Vi er da alle i denne tråden vitterlig klar over alt du sier, men syntes fortsatt det er en god telefon. Så har du mer å komme med, la vær.

Når iPhone er Jailbreaket og har mye større mulighet for å kunne få filer over på telefonen uten å måtte bruke iTunes, så ja, da skal jeg være enig med deg at iPhone som telefon er bra.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Flott, da gir vi oss der.

Det at noen kommer å snakker nedlatende om iPhone inne på iPhonetråden, skjønner jeg at mange blir irritert av. Men når noen tar opp de som er relativt og som kun dreier seg om emnet, så mener jeg at det er saklig, og kan diskuteres. Selv om de som liker iPhone ikke liker å diskutere om negativ respons fra andre som ikke er fullt så begeistret for produktet.

Er man saklig og holder seg innenfor emnet, ja da er det helt greit etter min mening. Det er derfor det kalles et diskusjonsforum.

Men igjen, uendelig diskusjon? Ja det blir det. Men vi lærer noe av det, og de andre som er innom å leser trekker og gode konklusjoner av å lese det andre skriver.

Dette er et diskusjonsforum, og folk må tåle at enkelte ting kan bli svertet.

Lenke til kommentar

Dette er et diskusjonsforum, og folk må tåle at enkelte ting kan bli svertet.

Selvsagt, du har helt rett. Men nå er det aktuelle temaet diskutert opp, ned, ut og inn siden telefonen ble lansert i 2008 (3G). Det finnes allerede utallige tråder her på forumet, inkludert flere poster i denne tråden, hvor de negative sidene ved iPhone blir presentert på en seriøs måte og diskutert.

Dette er en diskusjonstråd for iPhone 3G og 3GS, hvor vi deler tips, problemstillinger og nyheter, ikke en "Hva jeg syns er galt med iPhone og iTunes"-tråd.

Lenke til kommentar

Dette er en diskusjonstråd for iPhone 3G og 3GS, hvor vi deler tips, problemstillinger og nyheter, ikke en "Hva jeg syns er galt med iPhone og iTunes"-tråd.

Som du selv sier: En tråd for å diskutere Iphone, derav også problemstillinger. Hva man synes er galt med Iphone er i høyeste grad en problemstilling. Det er derfor også nyttig at nye brukere som evt. måtte vurdere å kjøpe en Iphone får ta del i slike problemer før de gjør et valg. Om man skal ha en generell chatte-tråd som denne må man tåle at alt ikke er like rosenrødt hele tiden. Man må også tåle å høre ting om igjen når nye kommer til etc.

Om tråden kun skal omhandle de positive tingene med Iphone og forsøke å dekke over de negative bør man ha en egen tråd for dette og dette bør også reflekteres klart i trådtittelen slik at man ikke kaster bort tiden unødvendig i en tråd som kun har er ment for én spesifikk ting.

Lenke til kommentar

Er så utrolig mange flere ting jeg kunne ha nevnt her at det er nesten tragisk å vite at Apple selger en telefon med så dårlig måte å håndtere filer på til iPhone. Men jeg skal la være å nevne mine større negative sider om iPhone og iPhone OS siden det vil mest sannsynligvis skape en liten krangel her.

Du er ganske uvitende om hva som finnes til Iphone og hva den kan brukes til tror jeg. Tror du selv kan kategorisere deg som en "vanlig" bruker!

Dette er en applikasjon som løser mye av det du skriver her.

Endret av Fotoentusiasten
Lenke til kommentar

Som du selv sier: En tråd for å diskutere Iphone, derav også problemstillinger. Hva man synes er galt med Iphone er i høyeste grad en problemstilling. Det er derfor også nyttig at nye brukere som evt. måtte vurdere å kjøpe en Iphone får ta del i slike problemer før de gjør et valg. Om man skal ha en generell chatte-tråd som denne må man tåle at alt ikke er like rosenrødt hele tiden. Man må også tåle å høre ting om igjen når nye kommer til etc.

Om tråden kun skal omhandle de positive tingene med Iphone og forsøke å dekke over de negative bør man ha en egen tråd for dette og dette bør også reflekteres klart i trådtittelen slik at man ikke kaster bort tiden unødvendig i en tråd som kun har er ment for én spesifikk ting.

Da får du komme med relevante ting som er fakta. Kom gjerne med konstruktiv kritikk. Men da bør det du skriver være rett også!

Lenke til kommentar
Du er ganske uvitende om hva som finnes til Iphone og hva den kan brukes til tror jeg. Tror du selv kan kategorisere deg som en "vanlig" bruker!

Dette er en applikasjon som løser mye av det du skriver her.

Du er fortsatt nødt til å bruke programmer for å kunne overføre ting og tang til iPhone. Og ikke nok med at du bare kan installere iPhone Explorer, men sjekk hva som står under requirements for programmet: Requires iTunes 9. Så ja, du er da nødt til å installere iTunes, QuickTime og en hel haug med Services du må ha for å kunne bruke iTunes, og så iPhone Explorer for å kunne bruke iPhone Explorer i Windows. Blir jo bare tull og tøys hele greia.

Jeg er fullstendig klar over hva som finnes av programmer og slikt til iPhone / iPod Touch etter alle årene jeg har hatt / brukt iPod Touch.

Jeg tar meg som en ganske avansert bruker innenfor dette feltet, men har gitt opp alt som har med Apple å gjøre siden du må bruke dedikerte programmer til alt for å kunne få ført over filer til iPhone osv. Tro meg når jeg sier at jeg er møkka lei av å måtte installere ett eller annet program på alle maskinene jeg vil ha filer i fra hver gang jeg vil ha filer over på min iPod Touch. Dette er til å rive av seg håret til.

Apple burde lære av andre mobiler som bare trenger to klikk så har du full tilgang til minnet på telefonen. På min Sony Ericsson XPERIA X10 så kobler jeg bare USB kabelen i telefonen og tar ned notification bar'en i Android og trykker på det som heter 'USB tilkoblet'. Og når du har gjort det så trykker du på 'Monter' knappen som popper opp. Og voila, du har full tilgang til alt på minnet. Da popper minnet opp under Autorun på samme måte som om det var en ekstern harddisk du koblet til maskinen i Windows.

Du kan heller ikke skifte på themes i iPhone OS'et uten å jailbreake telefonen. Og som SolbergMobil sa lengere opp. Utsende på iPhone er veldig utdatert og fælt og trenger en meget stor oppdatering. For jeg vil ikke kalle dette for fint: LINK. Dette kaller jeg for et fint og clean smart phone OS: LINK. Her har Apple mye å gjøre for å bli like bra som Android f.eks.

Vel, nå ser Android så pent ut fra før av at du faktisk ikke trenger noen form for themes for å få OS'et til å se fint ut. Men du kan fortsatt endre på Themes og alt annet i Android uten å måtte gjøre en form for jailbreak (som da gjør at du mister garantien på mobilen) på Android for å få full utnyttelse av hva OS'et kan og er godt for.

Og ikke nok med det, du må betale i bøtter og spann for å få en iPhone. Greit du kan få telefonen til en billig penge hvis du tar den på et abbonomang som koster flesk. Her kan du se at du kan få en iPhone 3GS til 1499 kr med iConnect abbonomanget som koster 348 kr i måneden. Total prisen blir da 5675 kr.

Du får Sony Ericsson XPERIA X10 f.eks til samme pris med samme abbonomang. Bare se her. iPhone er overpriset til de grader da med tanke på hvor mye bedre enn XPERIA X10 er over en iPhone.

Men, jeg skal være ærlig å si at iPhone 4G ser ganske bra ut design messig. Spesifikasjonene ser bra ut dem også hvis dem stemmer. Men som jeg har nevnt, nytter ikke å ha en veldig fin mobil med gode specs så lenge telefonen vil kjøre på et OS som er utdatert og lukket for det meste. Så vil nok aldri i verden kjøpe noe i fra Apple så lenge dem skal ha iPhone OS'et så lukket som dem har nå.

Jeg forventer å se enormt mye forandringer på hvordan iPhone OS'et er til iPhone OS 5 kommer ut og på hvordan hele iPhone fungerer hvis Apple vil ha meg som bruker igjen. Hvis ikke så ser jeg ikke noen fremtid for iPhone's. Flere og flere vil se helheten bak iPhone og iPhone OS'et og vil da gå over til noe annet som er helt åpent og har MYYYYYYE mere valg muligheter.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...