Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rapportert.

 

Lærte du noe av det jeg skrev?

 

Kjære hax2010.

 

Lærer du noe av det jeg skriver? Er det så vanskelig å forstå at diskusjonen er avsluttet? Du kan ta kontakt med ahpadt ved å sende en privat melding hvis du fortsatt føler du ikke har fått sagt ditt, og dermed spare oss andre for denne meningsløse diskusjonen.

 

Jeg har allerede bedt deg høflig om å gi deg, men du ignorerte forespørselen min blankt. Jeg håper du ikke ignorerer denne også, da det kan få følger.

 

Som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres. Er du uenig, tar du kontakt med meg via en privat melding.

 

 

Med vennlig hilsen,

Runar

Lenke til kommentar

For dere som klager på at Flash og flashspill på nettet ikke fungerer på iPhone, så har det nå kommet et par spill nå i HTML5 som fungerer på PC, iPhone osv. Åpne www.kesiev.com/akihabara i Safari :) Bruk det svarte feltet nede på skjermen til navigasjon.

Lenke til kommentar

Ehh er det bare jeg som ser feil, eller er skjermen på Droid Incredible smalere men lengre enn iPhone sin? Jeg mistenker i såfall at iPhone egentlig har like stor skjerm som Desires på tross av at den har "hele 3,7 tommers skjerm."

Å måle skjermer diagonalt kan være svært villedende når skjermer har forskjellig format, noe de som byttet ut den gamle 28" tv-en sin med en 28" wide-screen smertelig fikk erfare.

 

Sammenlign selv, her linker jeg til klippet som apadt linket til tidligere i tråden.

 

Er det noen som har målene på disse skjermene for hånden, forresten?

 

Ps. Er det virkelig slike spill alt det Flash hysteriet dreier seg om? I såfall holder jeg meg gladelig til Daggerfall :)

 

Edit: Jeg mente jo slett ikke HTC Desire, men Droid Incredible, selv om de har samme skjerm :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nylig kjøpt meg iPhone 3gs, og har et spørsmål. Er det mulig å legge inn videoer fra PCen inn på telefonen? Må man ha tilleggsprogrammer for å gjøre dette, utover iTunes? Nå mener jeg ikke å kjøpe filmer fra iTunes, men å legge inn filmer jeg har lastet ned eller rippet.

 

Personlig så bruker jeg Handbrake for å konvertere filmer/video. Åpne fila, velg destinasjon og så iPhone til høyre og så Start.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nylig kjøpt meg iPhone 3gs, og har et spørsmål. Er det mulig å legge inn videoer fra PCen inn på telefonen? Må man ha tilleggsprogrammer for å gjøre dette, utover iTunes? Nå mener jeg ikke å kjøpe filmer fra iTunes, men å legge inn filmer jeg har lastet ned eller rippet.

 

Personlig så bruker jeg Handbrake for å konvertere filmer/video. Åpne fila, velg destinasjon og så iPhone til høyre og så Start.

 

Skal sjekke det ut, laster ned programmet nå :)

 

iTunes kan gjøre det, men det finnes andre program som visstnok er raskere, men jeg husker ikke hva de heter for øyeblikket.

 

Gratulerer med ny telefon, forresten :)

 

Takk :) Veldig imponert og fornøyd så langt! Har hatt Blackberry Bold (via jobben) i et års tid nå, triste greier i forhold ;)

 

Hvordan gjør jeg det evt. i iTunes? Jeg har bare to valg der: 'Download movies' og 'Rent movies'..

 

Takk for svar, begge to :thumbup:

Lenke til kommentar

OK, takk! Prøvde å dra-droppe filer i går, men da gikk det ikke (tydeligvis pga feil format). Skal teste Handbrake nå og se hvordan det fungerer :)

 

EDIT: Gjorde slik ahpadt sa, og konverteringen gikk fint, men jeg får ikke dra-droppet filen likevel.. Kan noen stegvis forklare hvordan jeg skal gå frem for å få filen over på telefonen?

Endret av This is David
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe iphone 3gs fremfor htc desire. grunnlaget er at jeg vil ha en telefon nå (denne uken. reiser tilbake til militæret om en uke så haste haste). er det noen som bare river seg i håret nå og tenker "omg ikke kjøpe iphone nå!"? et annet grunnlag for iphone er de fine mulighetene til å beskytte den fysisk. tenker på et deksel på baksiden og noe foran skjermen, gjerne et speil, de er kule. (hvor kjøper man slikt tilbehør egentlig til lavest mulig pris?)

i tillegg er desire utsolgt overalt.

Lenke til kommentar

OK, takk! Prøvde å dra-droppe filer i går, men da gikk det ikke (tydeligvis pga feil format). Skal teste Handbrake nå og se hvordan det fungerer :)

 

EDIT: Gjorde slik ahpadt sa, og konverteringen gikk fint, men jeg får ikke dra-droppet filen likevel.. Kan noen stegvis forklare hvordan jeg skal gå frem for å få filen over på telefonen?

 

Nå har jeg iTunes på engelsk, men det funker sånn:

 

File -> Add File/Folder to Library... -> Merk mappen med filene eller enkeltfila du vil ha -> OK -> Videoen skal nå ligge i LIBRARY/Movies, etter det er det bare å gå i sync-instillingene for telefonen og merke av.

Lenke til kommentar

Ehh er det bare jeg som ser feil, eller er skjermen på Droid Incredible smalere men lengre enn iPhone sin? Jeg mistenker i såfall at iPhone egentlig har like stor skjerm som Desires på tross av at den har "hele 3,7 tommers skjerm."

Å måle skjermer diagonalt kan være svært villedende når skjermer har forskjellig format, noe de som byttet ut den gamle 28" tv-en sin med en 28" wide-screen smertelig fikk erfare.

 

Sammenlign selv, her linker jeg til klippet som apadt linket til tidligere i tråden.

 

Er det noen som har målene på disse skjermene for hånden, forresten?

 

Ps. Er det virkelig slike spill alt det Flash hysteriet dreier seg om? I såfall holder jeg meg gladelig til Daggerfall :)

 

Edit: Jeg mente jo slett ikke HTC Desire, men Droid Incredible, selv om de har samme skjerm :)

 

iPhone bruker 3:2 format, mens telefoner slik som Htc Desire (og de fleste andre android mobiler) bruker 16:9 widescreen formatet.

 

Arealet til Desire er: 37,74 cm^2

Arealet til iPhone er: 36,48 cm^2

 

Som gjør Desire 3,5% større.

 

Derimot vil det utgjør en meget stor forskjell om du vil se en video i widescreen format, siden iPhone må enten trykke sammen bildet eller la mye av skjermen være ubrukt (har ikek knottet nok på en iphone til å vite hva den gjør)

Lenke til kommentar

Har du de fysiske målene, altså lengde og bredde?

Og gjerne en kilde på det da ikke har lykkes i å finne stort selv på nettet.

 

Min egen måling av skjermen på iPhone tilsier 38,76cm^2, men jeg kan ikke påstå det er nøyaktig målt da tykkelsen på glasset gjør det vanskelig.

Det er bedre å se produsentens spesifikasjoner :)

 

Edit: Målt etter beste evne med skyvelær får jeg 50mm x 75mm effektiv skjerm på 3G. Dvs. det faktiske bildet er 37,5cm^2.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe iphone 3gs fremfor htc desire. grunnlaget er at jeg vil ha en telefon nå (denne uken. reiser tilbake til militæret om en uke så haste haste). er det noen som bare river seg i håret nå og tenker "omg ikke kjøpe iphone nå!"? et annet grunnlag for iphone er de fine mulighetene til å beskytte den fysisk. tenker på et deksel på baksiden og noe foran skjermen, gjerne et speil, de er kule. (hvor kjøper man slikt tilbehør egentlig til lavest mulig pris?)

i tillegg er desire utsolgt overalt.

Fikk såvidt tuklet litt på en "Desire" igår og den virket som en helt super telefon på alle måter. Dersom jeg skulle hatt en telefon idag hadde denne helt klart vært førstevalget mitt. Men dersom den er utsolgt overalt er nok Iphone et bra andrevalg. Men ikke finn på å lime slike "speilfolier" på skjermen. Det ødelegger jo både farger og innsyn på skjermen.

Lenke til kommentar

Fikk såvidt tuklet litt på en "Desire" igår og den virket som en helt super telefon på alle måter. Dersom jeg skulle hatt en telefon idag hadde denne helt klart vært førstevalget mitt. Men dersom den er utsolgt overalt er nok Iphone et bra andrevalg. Men ikke finn på å lime slike "speilfolier" på skjermen. Det ødelegger jo både farger og innsyn på skjermen.

 

 

Det står riktignok at det er 100% gjennomsiktighet eller noe i den dur :p men du har vel sikkert rett i det. det finnes vel en annen type beskyttelse man kan feste foran skjermen vel?

Lenke til kommentar

Det står riktignok at det er 100% gjennomsiktighet eller noe i den dur :p men du har vel sikkert rett i det. det finnes vel en annen type beskyttelse man kan feste foran skjermen vel?

Man trenger i utgangspunktet ingen beskyttelse på skjermen da den er av glass. Alle skjermbeskyttelser vil være laget av et mykere materiale enn selve skjermen og man vil lettere få en ripete skjerm med disse.

Lenke til kommentar

iPhone bruker 3:2 format, mens telefoner slik som Htc Desire (og de fleste andre android mobiler) bruker 16:9 widescreen formatet.

Så vidt jeg kan se stemmer ikke dette. HTC Desires skjerm har et forholdstall mellom høyde og bredde på 1,67, dette tallet får jeg både ved å regne basert på den oppgitte oppløsningen (800/480) og ved å regne ut basert på fysiske mål basert på bildegalleriet på HTCs nettsider. 16:9-formatet har et forholdstall på 16/9=1,78, ikke 1,67.

 

Altså benytter ikke skjermen på HTC Desire et 16:9-format, den benytter derimot et 15:9-format (eller 5:3-format om man vil).

 

Derimot vil det utgjør en meget stor forskjell om du vil se en video i widescreen format, siden iPhone må enten trykke sammen bildet eller la mye av skjermen være ubrukt (har ikek knottet nok på en iphone til å vite hva den gjør)

HTC Desire har det samme "problemet", dog ikke i samme grad. 16:9-innhold fyller ikke hele skjermen, dermed må også Desire enten la deler av skjermen være ubrukt eller strekke innholdet slik at det fyller ut 15:9-formatet.

 

edit: Fjernet unødvendig quote, splittet opp etc.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...