Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Ok, nå overførte jeg NetCom-logo mappen, valgte den i Winterboard også skrev NETCOM på MakeItMine. Allikevel står det bare NET... i toppen av skjermen... What to do?

EDIT: Kan det ha noe med at jeg laget en egen med den nyeste logoen? Lagret den i .png og i samme oppløsning som den gamle med blank bakgrunn. Lik den som er vedlagt :) Den ser ræv ut der, men det er fordi den blir oppskalert...

post-147899-1271440720,3949_thumb.png

Endret av OleEdvard09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, den er ikke lite oppskalert heller da :p

Jeg er usikker på hva problemet kan være. Du har aktivert den i Winterboard? Filnavnene er riktige?

Prøv å først aktivere den i Winterboard, så gå inn i MIM og skriv NETCOM. Da skal den endres der og da uten respring.

Lenke til kommentar

Jepp, men om man vil, så kan man selv lukke dem. Selv er jeg en kontrollfrik når det kommer til systemresurser, så jeg kommer til å manuelt lukke dem. Men det er absolutt ikke nødvendig å lukke dem manuelt.

Er nok mer fruktbart å se på app-switcheren som en liste over siste åpne programmer enn som en liste over kjørende programmer. De fleste programmer vil bare lagre "state" i minnet og i praksis være avsluttet. Ved behov for minne så vil "state" til programmer som ikke har vært brukt på en stund overføres til disk. Hvorvidt "state" vil slettes fra minne og disk om du "avslutter" programmer vet jeg ikke, men jeg tviler på det, altså er det utelukkende estetiske grunner til å "avslutte" programmer manuelt.

Uansett, av det jeg har lest fra folk som har testet 4.0 så er det å skulle holde orden i app-switcheren en kamp du er dømt til å tape i og med at alle programmer du åpner og lukker vil legge seg der.

Lenke til kommentar

Har ikke lest de siste 25 sidene her eller noe, så fyrer løst.

På den nye "multitask-manageren" eller hva den heter, er det slik at man må holde inne for så å trykke på X og lukke programmet? Synes dette virker latterlig tungvindt! Finnes det ingen annen måte å lukke programmer i bakgrunnen på?

Edit: jeg har jo jailbreak + proswitcher nå, som er latterlig enkelt. Derfor jeg lurer på hvorfor apple gjør det så "vanskelig".

Vanskelig og vanskelig Fru Blom :p Jeg gleder meg til 4.0, for da får vi endelig god multitasking, og ikke slik vi jailbroken "peeps" har idag. Da kjører fortsatt programmene for fullt i bakgrunnen, noe det i 4.0 ikke gjør. (Applikasjonene settes på pause).

Okei, så programmene settes på pause ja. Det blir noe annet. :)

Den lukker programmer automatisk også. Skjønner forøvrig ikke hva som er tungvindt med å gjøre det manuelt.

Poenger er jo nettopp at jeg liker å gjøre det manuelt, men synes Apple sin måte var tungvindt (at man må holde inne på hvert program for så å trykke på x). Slik jeg har det nå, dobbelttapper jeg på den øverste linjen (infolinjen) og så får jeg en oversikt over alle program som kjører i bakgrunnen og kan bare trykke x på alle sammen).

Du trenger ikke lukke programmer, den tar seg av det automatisk.

Hvordan gjør den dette egentlig? Altså hvis jeg har satt et spill på pause midt i en bane, hvordan vet iPhonen om dette er et program som kan lukkes eller ei? :hmm:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke lukke programmer, den tar seg av det automatisk.

Hvordan gjør den dette egentlig? Altså hvis jeg har satt et spill på pause midt i en bane, hvordan vet iPhonen om dette er et program som kan lukkes eller ei? :hmm:

Alle programmer må være klar til å stenges på et øyeblikk. Da vil, om utvikleren har lagt til rette for det, tilstanden til programmet lagres i minne (Og eventuelt så vil det kjøres en service for lyd, voip, gps etc, f.eks. Spotify, Skype, Gowalla el.l). Så neste gang du starter programmet så gjenopptar det bare der det slapp, siden det meste som trengs er lagret i minne så vil oppstart gå rimelig fort. Om det blir kritisk lavt minnenivå så vil OS-et flytte det programmet som det er lengst siden var i bruk fra minne til disk. Det vil da ta lenger tid å starte dette programmet, men kortere enn om du manuelt har "avsluttet" det og starter det på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...