Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Og slik jeg har forstått det vil et program som stenges automatisk pga minnebegrensinger etc automatisk kunne lagre dataene sine før det lukker seg, på samme måte som når man lukker det på vanlig måte per i dag. Dermed vil programmet fortsette akkurat der det var når man åpner det igjen, forutsatt at utvikleren har sørget for å legge inn den nødvendige funksjonaliteten for dette.

Det eneste brukeren vil merke når han vha "multitasking-menyen" henter frem et program som egentlig har blitt avsluttet automatisk i bakgrunnen, er at det tar litt lengre tid å åpne det sammenliknet med de programmene som fortsatt ligger i minnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jailbreak til 3.1.3 vil ikke komme. De konsentrerer seg om 4.0, som forresten allerede er jailbreaket. (Kilde)

Update: Det finnes jailbreak til 3.1.3, men kun for 3GS med eldre bootrom (De første 3GS har den eldre versjonen, som min som ble kjøpt dagen den ble lansert i Norge)

Mer info

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Er det altså slik at modemfirmware er det samme som bootrom? Isåfall har jeg versjon 05.12.01

Skjønner ikke helt sammenhengen med at modemet også har ansvaret for booting av OSet?

--

redigert: hvorfor spør telefonen etter itunes-passordet når jeg skal laste ned gratis apps? Går det an å skru av at den spør etter passordet, men bare for gratis apps?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Hvordan åpner man programmer fra homescreenen hvis man allerede er inne i et program (tenker da på multitasking)?

Da er det nok ikke verre enn å trykke en gang på Home-knappen, slik du gjør idag.

Er det altså slik at modemfirmware er det samme som bootrom? Isåfall har jeg versjon 05.12.01

Skjønner ikke helt sammenhengen med at modemet også har ansvaret for booting av OSet?

"BIOS (Basic Input-Output System) er et program, innebygget i hovedkortet, som kjøres når en datamaskin skrues på. BIOSens primære oppgave er å forberede maskinvaren slik at annen programvare lagret på ulike media (disketter, harddisk, CDer) kan lastes, kjøres og ta kontroll over datamaskinen. Denne prosessen er kjent som «booting» eller «oppstart».

BIOS kan også sies å være et kodet program som er lagret på en mikrochip, som gjenkjenner og kontrollerer forskjellige enheter som til sammen utgjør en datamaskin. Termen BIOS brukes kun i PCer, mens det i andre typer datamaskiner ofte kalles boot monitor, boot loader eller boot ROM.

Navnet BIOS er et akronym, men det kan også være et ordspill på det greske ordet βίος, som betyr liv."

Wikipedia

"The bootrom is a snippet of code that runs at startup time, and checks on the status of the boot image. It's generally used to verify that the image has not been corrupted, but can also be used to check for unauthorized firmware. The 24kpwn exploit - otherwise known as 0x24000 Segment Overflow - bypassed the signature checks on iBoot and allowed unsigned firmware to be loaded."

iPhoneHacks

Edit: Min iPhone har modemfirmware "05.11.07", modell "MC121KN"

Edit:

redigert: hvorfor spør telefonen etter itunes-passordet når jeg skal laste ned gratis apps? Går det an å skru av at den spør etter passordet, men bare for gratis apps?

Det er nok ikke mulig.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Dette innlegget er skrevet fra Opera Mini på iPhone.

Litt overaskende at Apple slipper igjennom denne appen med tanke på deres tidligere linje.

Vil Opera Mini sitt inntog i Appstore danne presedens for å slippe mer 3.parts programvare gjennom Apple sin sensur?

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Opera i natt og testet den en endel.

Den er imponerende rask, selv på EDGE :)

En ting jeg bet meg merke i er at den ikke føles som et iPhoneprogram, men heller noe til Android. Vanskelig å sette fingeren på, man kan kanskje si den virker litt uferdig?

Zooming på websider f.eks virker litt ukontrollert i forhold til Safari.

Men uansett, dette er bare litt flisespikkeri og hovedpoenget er at Apple faktisk godkjente Opera og at den er en livredder hvis man ikke har wifi :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra app, men synes zoominga var litt dårlig. Var veldig enten eller akkurat der, ikke så nøyaktig som Safari, men ellers knallbra!

Edit: Også må noen fortelle meg hvordan man skifter ut de originale sidene som er på speed dial. Når jeg holder dne inne kommer det opp en meny for det, men den forsvinner så fort jeg slipper og går inn på sida jeg vil skifte ut. :hmm:

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Haha, der fikk jeg opera til å kræsje. Tok ikke lange stunda før det skjedde. Ellers legger jeg også merke til at det er mange nettsider som har egne optimaliserte versjoner for safaris iphone, slik som fesk vg.no. Disse sidene lastes ikke inn på opera. Standardversjonen av vg.no lastes istedet, med resultatet at det blir mye scrolling for å lese nyhetsoversikten.

Lenke til kommentar

Haha, der fikk jeg opera til å kræsje. Tok ikke lange stunda før det skjedde. Ellers legger jeg også merke til at det er mange nettsider som har egne optimaliserte versjoner for safaris iphone, slik som fesk vg.no. Disse sidene lastes ikke inn på opera. Standardversjonen av vg.no lastes istedet, med resultatet at det blir mye scrolling for å lese nyhetsoversikten.

Det bet jeg også merke i. Litt synd, siden iPhone sidene til de fleste nyhetssidene har vært perfekt. Nå blir det bare surrvass når vi må scrolle oss ihjel. Prøve vg.no/mobil på opera, men det ble bare misslykket. Håper de kan få iPhone-sidene(safarisidene?) til å funke med Opera, da bytter jeg på dagen. Til lett nyhetslesing bruker jeg enda Safari.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...