Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange ting som ikke er nødvendig, men friheten til å kunne bruke det er flott. Jeg hører ofte tilfelle om at iphone-brukere sier "vi har ikke bevhos for ditt og datt" MEN når det endelig kommer, så er det kjempestort og masse glede. Ellers må jeg si at 4.0 oppdateringen var meget skuffende for iphoneforbrukere. En multitaskfunksjon som du ikke kan styre helt selv, der noen av applikasjonene som du ikke en gang kan stenge uten og restarte mobilen.. Hva tenker apple med?

Lenke til kommentar

På min HTC Hero har jeg stor animert klokke med kalender på forsiden, en Twitter og Facebook widget der man kan poste rett fra Homescreen. Er sånt helt uaktelt for dere?

Jeg har egne apps for Facebook og Twitter. Du spør om jeg vil spare ett sekund, ved å bruke plass på hjemmesjermen til en Widget? Nei takk.

Lenke til kommentar

Mange ting som ikke er nødvendig, men friheten til å kunne bruke det er flott. Jeg hører ofte tilfelle om at iphone-brukere sier "vi har ikke bevhos for ditt og datt" MEN når det endelig kommer, så er det kjempestort og masse glede. Ellers må jeg si at 4.0 oppdateringen var meget skuffende for iphoneforbrukere. En multitaskfunksjon som du ikke kan styre helt selv, der noen av applikasjonene som du ikke en gang kan stenge uten og restarte mobilen.. Hva tenker apple med?

Det samme de tenker med som da de lanserte tidenes bestselgende telefon.

Lenke til kommentar

Det lønner seg å komme med noe nytt og i tilegg ha et firma som er verdensmestere i markedsføring. Se på iphonen idag, den mestselgene enheten. Men den får grisebank i tester.

Lenke til kommentar

Det lønner seg å komme med noe nytt og i tilegg ha et firma som er verdensmestere i markedsføring. Se på iphonen idag, den mestselgene enheten. Men den får grisebank i tester.

Jeg syns det er ganske merkelig av MS å droppe Copy & paste i nye Windows Phone 7.

Forresten; tror du virkelig at markedsføringen alene er grunnen til at iPhone osv gjør det så bra ? For min egen del har jeg hatt massevis av forskjellige telefoner, og har ikke vært så fornøyd før, selv om den har noen åpenbare mangler. Så jeg kommer nok til å holde meg til iPhone i en god stund tror jeg.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske merkelig av MS å droppe Copy & paste i nye Windows Phone 7.

I den nyeste emulatoren så er det copy and paste i WP7. Men ingenting er bekreftet om de vil bruke det enda. Jeg skal nok teste det ut, men har stor tro på android som sies å være det beste OS`et til mobil pr.dags dato.

Lenke til kommentar

På min HTC Hero har jeg stor animert klokke med kalender på forsiden, en Twitter og Facebook widget der man kan poste rett fra Homescreen. Er sånt helt uaktelt for dere?

Jeg har egne apps for Facebook og Twitter. Du spør om jeg vil spare ett sekund, ved å bruke plass på hjemmesjermen til en Widget? Nei takk.

Nettopp det som iphonen får pepper for nå kontra HTC Sense. Skal du sjekke sms, mms, epost, facebookstatus, facebookalbum, twitter, bursdag, ha facebookinterrigert bilde til kontakten. så trenger du et program for hver og en av disse!

Med HTC Sense, så er alt dette inkludert i en "applikasjon"

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Den får da slettes ikke grisebank i tester? De fleste tester jeg har lest plasserer den på terningkast fire eller fem, eller mellom 7 og 9 på poengskalaen. Ingen karakter over dette kvalifiserer til grisebank, og nesten alle testene nevner iPhonens OS og brukervennlighet som gode pluss, som er "hovedgreia" til iPhonen.

Apple prøver ikke å lage verdens best teknologisk utstyrte telefon, de prøver å lage den beste brukeropplevelsen.

Lenke til kommentar
Den får da slettes ikke grisebank i tester? De fleste tester jeg har lest plasserer den på terningkast fire eller fem, eller mellom 7 og 9 på poengskalaen. Ingen karakter over dette kvalifiserer til grisebank, og nesten alle testene nevner iPhonens OS og brukervennlighet som gode pluss, som er "hovedgreia" til iPhonen.

Apple prøver ikke å lage verdens best teknologisk utstyrte telefon, de prøver å lage den beste brukeropplevelsen.

Grisebank var å ta litt i. Men bank får den. Skjønner det du sier med den beste brukeropplevelsen, men pr.dags dato så har den veldig mye mangler som f.eks Sense og Android tar den på. Sosiale tjester som er inkludert for eksempel. Skal du gjøre små ting idag med en iphone, så må du hele tiden gå inn å ut av applikasjoner. Er det ikke da bedre å sammle all kommunikasjon i en applikasjon sånn det blir mer brukervennlig?

Ta en titt på denne:

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Huff, ja den så ikke så ryddig og lettfattelig ut akkurat.

Hjemskjermen så egentlig fryktelig forvirrende ut.

Men for all del, jeg ser poenget med widgets, men syns det virker knotete og lite gjennomtenkt.

Her er litt nyttig informasjon om brukergrensesnitt:

http://ignco.de/23

Ja om du er vant til en side som viser kun applikasjoner, så skjønner jeg at det kan se forvirrende ut. Men det tar deg 10min å bli vandt til. Gull verdt. Dette som er fremtiden.

Lenke til kommentar

Jo mindre det er å bli vant til, jo bedre er brukergrensesnittet. Det er viktig for mange, men noen som er litt mer tekniske av seg vil gjerne ha det litt vanskelig eller rotete.

Brorparten av brukerne vil ikke ha det slik, det vitner vel egentlig salgstallene til iPhone om?

Lenke til kommentar

Brorparten av brukerne vil ikke ha det slik, det vitner vel egentlig salgstallene til iPhone om?

Nåja. Samtlige i min krets(9 personer hittil) som har kjøpt seg HTC Hero visste knapt om den før jeg anbefalte den. De var ganske målrettet på å kjøpe Iphone i utgangspunktet.

Markedsføring spiller større rolle enn brukeropplevelse når det gjelder kjøp av Iphone.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min(e) pga brukeropplevelsen. Har jeg gjort noe galt?

Sånn som jeg forstår Android til å være i dag så er dens 'AppStore' fullstendig ute av kontroll med mange helt ubruklige apps og dårlig oversikt.

Windows Mobile er som det alltid har vært, bare med en del makeup i form av HTC GUI. Marketplace er søppel.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jo mindre det er å bli vant til, jo bedre er brukergrensesnittet. Det er viktig for mange, men noen som er litt mer tekniske av seg vil gjerne ha det litt vanskelig eller rotete.

Om du vil leve i 2007 så må du gjerne det, men iphone-brukere nå skriker jo etter ting som Sense har gjort verden over nå. Men det kom ikke i 4.0

Apple er verdensmestere i markedsføring. Selve mobilen er ikke på topp. Den var revusjonærende når den først kom ut. Men nå er den søppel som har myye å hente på å bli best. Til og med med helt ny hardware.

post-203727-1270766190,0279_thumb.jpgpost-203727-1270766242,8591_thumb.png

Hvor rotete var Sense sa du?

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

@ khaffner

Det samme gjør pris vet du.

Bruker alle de telefonen lekende lett, eller må du fungere litt som support?

@ hax2010

Hvis du ser på bildene du la ut ser du det nok hvis du vil :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hvor rotete var Sense sa du?

Er jo bare plass til en håndfull apps. Jeg bruker tonnesvis.

Det holder for meg med bevis - å holde meg unna HTC - når jeg fortsatt leser om folk som kommer med problemer - daglig - i HTC Hero/HD2 tråder.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...