Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Gleder meg også til å endelig ha tilgang til en skikkelig app store. Programvareutvalget til Samsungen er en vits i forhold til iPhone.

Nå har jeg ikke testet Samsung sin app store, men 99,99% av alle appene i itunes er ubrukelig dritt. Men det finnes noen få brukbare ting blant mylderet av søppel.

Vil det si at jeg har vært så heldig å få akkurat de 108 programmene som faktisk er veldig bra? Kult ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke testet Samsung sin app store, men 99,99% av alle appene i itunes er ubrukelig dritt. Men det finnes noen få brukbare ting blant mylderet av søppel.

Hvilke apps er dine favoritter da?

Stort sett de kjente og vanlige programmene som man benytter daglig, feks. yr.no, trafikanten, tomtom, soundhound.

Vil det si at jeg har vært så heldig å få akkurat de 108 programmene som faktisk er veldig bra? Kult ;)

Om du faktisk har funnet hele 108 bra programmer i appstore så skal man ikke se bort ifra at det kan være tilfellet ja :)

Lenke til kommentar

Vel, det eller kanskje det faktisk ikke er 99,99% ubrukelig dritt i appstore?

Uansett er det flere bra programmer der enn i noen annen appstore pr. i dag.

Apple burde dog forbedre navigeringen en smule.

Edit: Luket ut i allefall en skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
@Vice: Selvfølgelig er det mye ubrukelig dritt om man kun er ute etter gratis apps. Du får det du betaler for. Nada.

Hehe, er helt hårreisende hva som det faktisk kreves penger for i appstoren, Så neida, de er liten sammenheng mellom pris og kvalitet der. De mest brukbare apps'ene jeg har funnet har faktisk vært gratis.

Lenke til kommentar

Vel, greit. Etter å ha faktisk sjekket hva jeg har på telefonen så skifter jeg halvveis mening :p

Men, applikasjoner som koster penger har for det meste naturlignok høyere kvalitet enn de utviklerne kan gi vekk. Greit nok at dette ikke alltid er tilfellet, men for det meste er det slik.

Hvorfor i helvete er "Phone Tracker" på Topp 50 betalte?

Lenke til kommentar

Aftenposten, Shazam, Trafikanten, Yr, NorskRadio, Facebook, 1881, 180.no, Engadget, CropForFree, uefa.com, TV2 Sporten, NASA, iMarka, MatPrat, Matglede.

En god liste gratis kvalitetsprogrammer, finnes nok en god del tusen til som er gode også, men som ikke har fanget mine interesser.

Men, en må skille mellom de programmene som er gratis fordi det fremmer utgiverens interesser som de fleste jeg nevnte over er, og de som er gratis fordi de ikke er verdt noe som helst.

Når det kommer til spill har jeg tilgode å oppleve noe særlig bra som også er gratis, men punger man ut 6-21 kr har man timesvis med god underholdning.

AppStore er og blir genialt.

Lenke til kommentar
Men, en må skille mellom de programmene som er gratis fordi det fremmer utgiverens interesser som de fleste jeg nevnte over er, og de som er gratis fordi de ikke er verdt noe som helst.

Når det kommer til spill har jeg tilgode å oppleve noe særlig bra som også er gratis, men punger man ut 6-21 kr har man timesvis med god underholdning.

Det som er trist er at man finner haugevis med rimelig gode spill på flash, overalt på internet og disse er endog helt gratis. Kvaliteten er altså helt ypperlig, selv om de er helt gratis. Det er noe slikt som savnes i appstore. Det er nok kanskje ofte slik i appstore, som det blir nevnt, at svært mye som er gratis ikke er særlig brukbart(med mindre de fremmer noens interesser), men jeg synes egentlig det store problemet er den voldsomme mengden med program som koster penger, men som er helt verdiløse. Appstore har virkelig klart å sette nytt lavmål innenfor software bransjen for hva slags produkter det kreves penger for. Den oversvømmes nå med skrot og det blir vanskelig å finne noe brukbart, utover det å bruke "topp listen" over nedlastede apps. Virker mer som om mesteparten av appene er basert på å lure kunden, dvs. de satser på at kundene gir blanke fordi "det kostet jo bare en tier". :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt Samsung i8910 HD fram til nå, og jeg kan trygt skrive under på at det er langt flere gode applikasjoner til iPhone enn til den. Mitt inntrykk er også at mange tjenesteleverandører har fokus på iPhone når de utvikler mobile tjenester. Nettavisen har egen iPhone-visning, Matprat, VG-tvguide etc. Disse tingene (og mer) var i hvert all ikke jeg kar om å finne til Samsungen. Har en Touch Pro også, og selv til WM er det vanskeligere å finne gode applikasjoner. Det er en del av de, men det krever sinn mann å finne fram i den jungelen. App Store er en drøm i forhold.

Lenke til kommentar
Nå har jeg brukt Samsung i8910 HD fram til nå, og jeg kan trygt skrive under på at det er langt flere gode applikasjoner til iPhone enn til den. Mitt inntrykk er også at mange tjenesteleverandører har fokus på iPhone når de utvikler mobile tjenester. Nettavisen har egen iPhone-visning, Matprat, VG-tvguide etc. Disse tingene (og mer) var i hvert all ikke jeg kar om å finne til Samsungen. Har en Touch Pro også, og selv til WM er det vanskeligere å finne gode applikasjoner. Det er en del av de, men det krever sinn mann å finne fram i den jungelen. App Store er en drøm i forhold.

Har du virkelig både Samsung i8910 HD og Iphone 3GS? Er ikke litt overkill?

Selv kjøpte jeg Samsung i8910 HD, men endte opp med å bytte den. Utvalget spill og apps var simpelthen for lite. Det samme må sies om oppfølgingen fra Samsung vedr. bl. a. firmware. Nå kommer det riktignok en ny firmware snart, men dette blir jo i miljøet regnet som en sensasjon nærmest.

For Iphone kommer det oppdateringer og nye spill/apps jevnlig, så for meg var valget enkelt. Jeg byttet inn min Samsung i8910 HD og bestilte Iphone. Den kommer i posten i dag :D

Lenke til kommentar
Har en del lydbøker som er rippet til mp3'er, finnes det noen måte å sette bokmerker på disse. Hvor langt man har kommet, slik at man kan spille musikk mellom hver gang man hører på lydbok uten å måtte huske sporet man var på og hvor langt man var kommet på dette sporet?

*snip

Legg filene som vanlig inn i iTunes (musikkbiblioteket) og marker dem -> høyreklikk -> Vis Info -> Valg.

Under fanen Valg kan du velge hvilke medietype det er, feks. lydbok, om ipoden skal huske posisjon og mer.

Enkelt og greit!

*edit: når du har markert dem og ønkser å hente frem info om filene så vil du sikkert få spørsmål om du ønsker info om flere filer samtidig. Det vil du selvsagt da du ikke vil endre en og en fil i lydboken!

Dette har jeg prøvd ut nå, men den vil ikke huske hvor jeg var sist om jeg hører musikk eller er innom andre programmer i mellomtiden. Er det noe mer enn må gjøre for å få dette til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...