Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Jeg hører det er mange som skryter så veldig av appen shazam. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, eller isåfall jeg får den ikke så veldig ofte til å funke. Funker den ikke når sanger spilles ifra radioen? for jeg pleier aldri å få noen respons på hvilken sang det er når jeg holder den nært radioen. Visst jeg oppgraderer den, vil den bli mye bedre da? eller er det noe jeg gjør feil kanskje? for jeg kan ikke skjønne hvorfor alle skryter sånn av den ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hører det er mange som skryter så veldig av appen shazam. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, eller isåfall jeg får den ikke så veldig ofte til å funke. Funker den ikke når sanger spilles ifra radioen? for jeg pleier aldri å få noen respons på hvilken sang det er når jeg holder den nært radioen. Visst jeg oppgraderer den, vil den bli mye bedre da? eller er det noe jeg gjør feil kanskje? for jeg kan ikke skjønne hvorfor alle skryter sånn av den ellers.

Du gjør nok ikke noe feil. Jeg har ingen problemer med Shazam, og den finner sanger 98% av gangene. Radio eller ei. Den finner faktisk sanger selv om jeg hører på musikk på PCen og jeg har headsett på. (Legger telefonen inntil headsettet)

Lenke til kommentar
Kilde kan jeg finne frem ja, men først må jeg finne det igjen. Men dette er ikke tilfellet på iPhone siden iPhone ikke har en multitasking-modus som sier ifra til applikasjonene at de kjører i bakgrunnen. Selv om de ligger i bakgrunnen så tror telefonen at de kjører i fronten og er aktive.

For å sette dette på prøve kan du starte et spill, som f.eks Real Racing GTI. Legg den nå i bakgrunnen. Spillet kjører enda, og går du inn på det igjen så vil du se at bilen fortsatt kjører og er mest sannsynlig i grøften. Gjør man dette på andre OS så pauses spillet bla. siden den merker at spillet legges i bakgrunnen.

Det har vært mye diskusjon rundt Backgrounder siden den ikke setter kjørende applikasjoner i "dvale", men det er ikke mulig å gjøre dette på iPhone idag.

Her er en video som viser deg problemet. Legg merke til at han kan styre Real Racing og NFS mens han ikke er inne på spillene. Det er pga telefonen tror at de fortsatt kjøres.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Så med andre ord, iPhone kjører ekte full multitasking, mens android og wm bare kjører "tidvis" multitasking, altså ett program om gangen som byttes på. Jeg er fristet til å kalle det for juks :)

Lenke til kommentar
Kilde kan jeg finne frem ja, men først må jeg finne det igjen. Men dette er ikke tilfellet på iPhone siden iPhone ikke har en multitasking-modus som sier ifra til applikasjonene at de kjører i bakgrunnen. Selv om de ligger i bakgrunnen så tror telefonen at de kjører i fronten og er aktive.

For å sette dette på prøve kan du starte et spill, som f.eks Real Racing GTI. Legg den nå i bakgrunnen. Spillet kjører enda, og går du inn på det igjen så vil du se at bilen fortsatt kjører og er mest sannsynlig i grøften. Gjør man dette på andre OS så pauses spillet bla. siden den merker at spillet legges i bakgrunnen.

Det har vært mye diskusjon rundt Backgrounder siden den ikke setter kjørende applikasjoner i "dvale", men det er ikke mulig å gjøre dette på iPhone idag.

Her er en video som viser deg problemet. Legg merke til at han kan styre Real Racing og NFS mens han ikke er inne på spillene. Det er pga telefonen tror at de fortsatt kjøres.

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Så med andre ord, iPhone kjører ekte full multitasking, mens android og wm bare kjører "tidvis" multitasking, altså ett program om gangen som byttes på. Jeg er fristet til å kalle det for juks :)

Tull. Android-programmer kan fint bruker ressurser i bakgrunnen om de trenger det. Ellers går de i dvale, dvs de er åpne prosesser i OS-et og ligger i minnet, men bruker ingen CPU-cycles. Ta f.eks Spotify samtidig med nettsurfing. Det er IKKE juks. Det er heller ikke en video som går i bakrunnen mens man surfer (man hører lyden), eller en IM-klient som er konstant tilkoblet og mottar meldinger i bakgrunnen som vanlige IM-klienter gjør (ikke slik iPhone gjør det).

Android er skapt for multitasking, og gjør dette svært smart. Ingenting hindrer programmene og brukeren på det området.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Du gjør nok ikke noe feil. Jeg har ingen problemer med Shazam, og den finner sanger 98% av gangene. Radio eller ei. Den finner faktisk sanger selv om jeg hører på musikk på PCen og jeg har headsett på. (Legger telefonen inntil headsettet)

merkelig at jeg ikke får opp noe da :hrm: men har du den som koster penger, eller gratisversjonen? noen forskjell der kanskje? jeg har prøvd flere plasser med min, men får nesten aldri noen respons, men sånn som en radio i bilen, der er det ikke mulig å finne en sang fra er det?

Lenke til kommentar
Jeg har gratisversjonen. Spiller ingen rolle hvor du "spiller inn". Kjenner den sangen igjen, så vises det. Men ta å prøv med noen svært kjente sanger, som f.eks de som ligger på VG lista.

skjønner, men det står noe om at jeg bare hr 5 tags hver måned, kan det være pga det? at jeg har brukt kvoten for min del liksom, å ikke kan lete etter nye før neste måned? Hvordan er dette med den som koster 17kr, kan man lete etter så mange sanger som man vil der?

Lenke til kommentar

Ser nå at det er nytt med 5 tags. Samtidig står det at om man har installert Shazam mens den var i en tidligere versjon enn 1.8, så gjelder ikke 5 tag-grensen.

Jeg har hatt Shazam siden den først ble lansert, så jeg har ingen grense. Du derimot som har først installert Shazam nå, som er 1.8, har denne grensen.

Da er det ikke annet å gjøre enn å kjøpe "Pro"-versjonen.

Lenke til kommentar
Finst det enn app så søker opp ukjente telefon nr med en gang det ringer til deg, så du ser hvem så ringer mens det ringer?

Hvordan skal det gå når Apple ikke tillater programmer å kjøre i bakgrunnen..?

Svaret er altså nei. :/

Jeg har selv hatt dette. Med Cydia, eller tidligere Installer, gikk/går dette an. Jeg har imidlertid ikke hatt det siden jeg fikk 3GS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En kompis av meg har en slik lader som automatisk "sneller seg inn" når jeg ikke lader telefonen. Altså jeg kan bare dra ut ledningen når jeg skal lade, for så å snelle den inn igjen når jeg ikke bruker den. Tar veldig liten plass, og slipper alt kabelrotet. Noen som vet om noe slikt? På dealextreme e.l.?

Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer glad i iPhonen ettersom jeg finner ut alle mulighetene man har med jailbreak. Med Intelliscreen, quickreply, Sbsettings, Stacks osv. Tror jeg at jeg har kommet til det punktet at jeg ikke kunne klart meg uten...

Noen som vet om det finnes en alternativ metode for unlocking fra lockscreen? Eventuelt en metode for å gjemme selve locken?

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...