Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som koblet opp telefonen med både AUX og lader i bilen? Hvordan isåfall?

 

Spørs litt åssen bil du har hvis du skal ha implementert det mot originalanlegg. Evt om du ikke trenger å beholde originalanlegget finnes det flust av enheter med inngang for begge disse.

 

Jeg har en Toyota Yaris varebil som jeg bruker til pendling til/fra jobb, der har jeg bytta ut originalanlegget med en Kenwood spiller, den har både USB og AUX (phono) inngang. USB inngangen kan jeg benytte som inngang for iPOD'en jeg bruker (nano 4g) og den blir da også ladet. Bruker da den vanlige iPOD ledningen. Men jeg har stort sett hatt en USB minnepinne i USB-inngangen med en del musikk på. Så har jeg heller benyttet AUX inngangen til iPOD'en, siden jeg ikke trenger lading til den (hører stort sett på podcasts så har den docka i PCen såpass ofte at jeg får ladet det jeg trenger der. Betalte ca 3.000kr for spilleren inkludert montering.

 

Har også akkurat kjøpt en Volvo S60 som erstatning for Yarisen, der vil jeg beholde originalanlegget, så jeg har bestilt et "iPOD interface" fra en utenlandsk side, sånn at originalanlegget gjenkjenner iPOD'en som en slags enhet, skal kunne styre iPOD'en fra rattkontroll osv. Har ikke fått testet dette enda, da jeg er på juleferie og jeg ikke bestilte tidlig nok til at jeg fikk det før jul. Kosta ca 2.000kr, og er såpass enkel/grundig monteringsanvisning at jeg tror jeg skal få det til sjøl. Dette er også med lading av iPOD.

 

Og så har vi en VW Passat, der har jeg kun AUX inngang (3,5mm), det var en enkel kabel som jeg kobla til på baksiden av originalanlegget (i porten merket "AUX"). Det var en phono kabel som jeg da forlenget med en phono-minijack kabel og trakk ut gjennom et blindet knappedeksel som jeg lagde et lite hull i.

 

Bare å si fra hvis det er mer du lurer på eller vil ha detaljer ;-)

Lenke til kommentar
Finst det enn app så søker opp ukjente telefon nr med en gang det ringer til deg, så du ser hvem så ringer mens det ringer?

Hvordan skal det gå når Apple ikke tillater programmer å kjøre i bakgrunnen..?

Svaret er altså nei. :/

 

Leste vel nylig en artikkel om dette. Har kommet en norsk app som blant annet gjør dette på Android (på min Hero har jeg Gule Sider og den gjør dette), mens på iPhone kunne ikke programmet gjøre den biten pga manglende multitasking.

Lenke til kommentar
Vel hvis man tar utgangspunkt i tallene selv om de antagelig har en smule feilmargin da det er litt grovt ser man at standbytiden synker kraftig, og telefonen vil tømmes i løpet av to døgn i standby.

 

Dvs. standbytiden er bare på ca. 10% av de 19 timene du fikk uten noen programmer i bakgrunnen.

(Må ta forbehold om begrensede mattekunnskaper her da jeg sitter midt i blant familien på juleferie :) )

 

Mulig Steve Jobs har et poeng angående batteritiden likevel? Men uansett vil jeg ha valgfri multitasking uten jailbreaking :)

 

Hvilke programmer kjørte du i bakgrunnen forresten?

 

Yes, men det er noe vi glemmer å ta med i regnestykket. Når man legger apps i bakgrunnen på iPhone så kjører de fortsatt. Altså de bruker CPU, noe som ikke er tilfellet på Android, Symbian og WM. Disse tre OSene bla. er bygget for å multitaske. OSX er ikke. På f.esk Android så legges programmer i "dvale" når de legges i bakgrunnen, slik at de nettopp ikke skal trekke unødvendig mye strøm.

 

Men nå er det kjent at Apple er litt sær og eksentrisk, og skal gjøre ting på deres egen måte. Ikke at det er negativt, men det er plagsomt på noen områder.

Lenke til kommentar

Kilde kan jeg finne frem ja, men først må jeg finne det igjen. Men dette er ikke tilfellet på iPhone siden iPhone ikke har en multitasking-modus som sier ifra til applikasjonene at de kjører i bakgrunnen. Selv om de ligger i bakgrunnen så tror telefonen at de kjører i fronten og er aktive.

 

For å sette dette på prøve kan du starte et spill, som f.eks Real Racing GTI. Legg den nå i bakgrunnen. Spillet kjører enda, og går du inn på det igjen så vil du se at bilen fortsatt kjører og er mest sannsynlig i grøften. Gjør man dette på andre OS så pauses spillet bla. siden den merker at spillet legges i bakgrunnen.

 

Det har vært mye diskusjon rundt Backgrounder siden den ikke setter kjørende applikasjoner i "dvale", men det er ikke mulig å gjøre dette på iPhone idag.

 

Her er en video som viser deg problemet. Legg merke til at han kan styre Real Racing og NFS mens han ikke er inne på spillene. Det er pga telefonen tror at de fortsatt kjøres.

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...