Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har du en fin liste.

Er det slik at man da kan laste ned "hva som helst" bakgrunnsbilder etc.? Ja, det er riktig.

Kan man bruke itunes og appstore som før ? Jepp.

leser at man kan kjøre vanlige oppdateringer i Itunes, men må jailbreake på nytt. Det er visst også riktig. :)

Takk for fin side :-)

har noen flere spørsmål, håper en av dere kan gi noen flere svar.

På oppgitt side ser det ut som det er flere programmer man kan bruke til å jailbreake, aner ikke hvem jeg skal bruke, noe å anbefale ?

Vil Jailbreak også oppheve operatørlåsen ?

Hvis det skulle låse seg helt kan man da sette iPhonen tilbake til fabrikkinnstillinger ?

(altså avbryte det hele og sette den tilbake til utgangspunktet) er litt engstelig hvis det skulle gå skeis.

Den positive siden er jo at man kan laste ned ting som ikke er autorisert av apple.

Hva er den negative siden ? er den mer utsatt for virus etc ?

Finnes det noen info side om dette på norsk ?

Spent på svar :-)

Lenke til kommentar
Hei!

Var akuratt og hentet meg min iPhone 3GS =)

Men, har ikke fått noe simkort fra Netcom enda så da lurte jeg på om det var mulig å få låst den opp før det.

Går det ann og bare kjøre blackra1n mens jeg står i dette bildet?

Du kan aktivere den i itunes uten simkort fra NetCom i. Jeg brukte min som iPod og GPS før jeg fikk simkort i den, uten noe jailbreak eller lignende. :)

Lenke til kommentar
Her har du en fin liste.

Er det slik at man da kan laste ned "hva som helst" bakgrunnsbilder etc.? Ja, det er riktig.

Kan man bruke itunes og appstore som før ? Jepp.

leser at man kan kjøre vanlige oppdateringer i Itunes, men må jailbreake på nytt. Det er visst også riktig. :)

Takk for fin side :-)

har noen flere spørsmål, håper en av dere kan gi noen flere svar.

På oppgitt side ser det ut som det er flere programmer man kan bruke til å jailbreake, aner ikke hvem jeg skal bruke, noe å anbefale ?

Har du 3GS vil blackra1n funke. Med min 3G virka det ikke.

Vil Jailbreak også oppheve operatørlåsen ?

Hvis det skulle låse seg helt kan man da sette iPhonen tilbake til fabrikkinnstillinger ?

(altså avbryte det hele og sette den tilbake til utgangspunktet) er litt engstelig hvis det skulle gå skeis.

Ja.

Den positive siden er jo at man kan laste ned ting som ikke er autorisert av apple.

Hva er den negative siden ? er den mer utsatt for virus etc ?

Laster du ned for mye crap kan den gå mye saktere. Skjedde forrige jeg jailbreaket etter jeg hadde lastet ned Winterboard.

Finnes det noen info side om dette på norsk ?

Spent på svar :-)

Lenke til kommentar
Hei!

Var akuratt og hentet meg min iPhone 3GS =)

Men, har ikke fått noe simkort fra Netcom enda så da lurte jeg på om det var mulig å få låst den opp før det.

Går det ann og bare kjøre blackra1n mens jeg står i dette bildet?

Du kan aktivere den i itunes uten simkort fra NetCom i. Jeg brukte min som iPod og GPS før jeg fikk simkort i den, uten noe jailbreak eller lignende. :)

Hvordan? I iTunes står det bare "iTunes kan ikke aktivere iPhone-enheten fordi SIM-kortet ikke er satt inn eller fordi du må oppgi en PIN-kode for SIM-kort" Har ikke i sim-kort

Endret av rexofcol
Lenke til kommentar

Ringer ikke så mye. Var mest data inkludert som gjorde abonnementet interessant. Kommer mest til å gå i Spotify, en del youtube og ellers bare surfing på nettet.

Tolket jeg det riktig med Medium? Du betaler 189,- i måneden og 389,- hvis jeg skal kjøpe med telefon? Dama hos Telenor surra en del så ble litt usikker.

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe den på billigst måte ulåst og så ta stilling til abonnement helt fritt?

Angående datatrafikk er det noe som har overrasket meg noe utrolig siden jeg fikk iPhonen. Jeg surfer 5-10 min daglig, bruker nettapplikasjoner som Yr, Aksjer, Aftenposten, Trafikanten og Facebook daglig, men bruker likevel maks 250 mb per mnd!

Årsaken til dette, etter hva jeg tror, er at de fleste sider er tilpasset iPhone og derfor har komprimerte bilder som passer skjermoppløsningen, kombinert med at aplikasjonene knapt nok bruker noe datatrafikk.

Kort og godt, jeg tviler på at du trenger noe mer enn 250 mb, med mindre du skal streame musikk.

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe den på billigst måte ulåst og så ta stilling til abonnement helt fritt?

Angående datatrafikk er det noe som har overrasket meg noe utrolig siden jeg fikk iPhonen. Jeg surfer 5-10 min daglig, bruker nettapplikasjoner som Yr, Aksjer, Aftenposten, Trafikanten og Facebook daglig, men bruker likevel maks 250 mb per mnd!

Årsaken til dette, etter hva jeg tror, er at de fleste sider er tilpasset iPhone og derfor har komprimerte bilder som passer skjermoppløsningen, kombinert med at aplikasjonene knapt nok bruker noe datatrafikk.

Kort og godt, jeg tviler på at du trenger noe mer enn 250 mb, med mindre du skal streame musikk.

Har allerede iPhone så jeg står helt fritt. Kommer nok til å streame en del fra Spotify og youtube. Jeg kommer til å surfe en del mer enn 5-10 min daglig.

@miCro: Hvor mye data bruker du i måneden?

Lenke til kommentar

Det er i løpet av noen måneder, men en god del er fra de ukene jeg ventet på Internett i den nye leiligheten min. Jeg brukte da telefonen som modem, og med super-3G var tilkoblingen så kjapp at jeg raskt falt tilbake i gamle internettvaner. Jeg trodde også de fleste operatørene hadde en maksgrense på 5GB før de strupet hastigheten, men jeg merket aldri noe til det.

Aner ikke hvor mye data jeg bruker i måneden, et par GB kanskje? Jeg bruker telefonen som modem til laptoppen min i blant når jeg er ute og farter, så det går med litt data der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...