Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan legger dere video inn på iPhonen?

Jeg prøvde å følge guiden til Dinside.no

http://www.dinside.no/825318/video-til-ipod-slik-gjor-du-det

Av det nest nederste bilde så ser man at de drar filen fra skrivebordet og rett inn i iPoden. Dette får ikke jeg til å funke på iPhone, må alt inn i iTunes først?

Hvis jeg legger inn filmer fra skrivebordet i iTunes og så synker med iPhonen hva skjer i iTunes hvis jeg sletter fila fra skrivebordet? Jeg har orginalen på pc'en så iPhone-videoen trenger jeg jo ikke, vil iTunes da fjerne den fra sitt bibliotek når den ser at fila er sletta og vil iTunes slette fila fra iPhone neste gang jeg synker? I Winamp så har du noe som heter rescan watch-folder. Finnes noe sånt i iTunes?

Lenke til kommentar

Hvis filen er slettet fra pcen etter at du har lagt den inn i itunes og iphonen blir den ikke borte fra biblioteket, det bare kommer en beskjed om at iTunes ikke finner filen. Det blir derimot ikke borte fra iPhonen med mindre du fjerner den fra synkroniseringslisten i iTunes.

Så du kan trygt legge den inn på iPhonen via iTunes og slette den senere.

Lenke til kommentar

Legg merke til at stabelen blokkerer de billige "samlebåndstelefonene" :p

Hmm jeg er visst blitt en n00b igjen. . . jeg satte alle de orginale ikonene på homescreenen tilbake slik de var da jeg fikk telefonen.

Ja ja mail fungerer visst ikke som sms ser det ut til. Vanens makt er visst overskyggende :whistle:

Lenke til kommentar
Som i at kvaliteten er jevnt over bedre, så ja.

Sist jeg sjekket, er den ikke det. Det er en større andel iPhones som er inne til reparasjon/bytting enn andre merker, i forhold til antall solgte. Men dette kan ha forandret seg.

Det var ment som ett uttrykk for billige masseproduserte telefoner som tildels er helt like hverandre.

Og at f.eks Nokia har (hvis jeg telte riktig) over 60 modeller i salg.

Det kan jeg være enig i, men så er det ikke akkurat store forskjellene på iPhone 2G, 3G og 3GS da. :)

EDIT: Look at me! I'm going against the crowd!

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket, er den ikke det. Det er en større andel iPhones som er inne til reparasjon/bytting enn andre merker, i forhold til antall solgte. Men dette kan ha forandret seg.

Det har nok flere faktorer. For det første så må du huske på at iPhone har en diger Glass-skjerm som overflate. Den er lett å knuse selv om jeg enda ikke har opplevd det selv. Og med markedets lyst på en smarttelefon med multitouch gjør at produsenten, Foxconn må da sette sammen telefonene fortere, det kan føre til kvalitetsfeil og lignende over flere produktbatcher. Å påstå at Apple har dårlig kvalitet på sine telefoner og bærbare vil jeg si er feil. Det reflekteres i antall personer som faktisk velger å kjøpe de.
Lenke til kommentar

Geohot has announced that an unlock dubbed BlackSn0w for the iPhone 05.11.07 baseband is coming soon.

This means that all iPhones will be unlockable; including those that have accidentally or intentionally upgraded to the latest firmware.

hello there, this is geohot

this is the most complicated injection i have ever done, and it uses a public command

... prepare for blacksn0w, although i gotta still figure out this zamboni

Lenke til kommentar

Det har nok flere faktorer. For det første så må du huske på at iPhone har en diger Glass-skjerm som overflate. Den er lett å knuse selv om jeg enda ikke har opplevd det selv. Og med markedets lyst på en smarttelefon med multitouch gjør at produsenten, Foxconn må da sette sammen telefonene fortere, det kan føre til kvalitetsfeil og lignende over flere produktbatcher. Å påstå at Apple har dårlig kvalitet på sine telefoner og bærbare vil jeg si er feil. Det reflekteres i antall personer som faktisk velger å kjøpe de.

Det blir ikke like feil som å si at Apple har bedre kvalitet på sine produkter enn andre merker. Problemet med skjermen på iPhone er også at den sjelden ripes. Det er alt eller ingenting, mer eller mindre perfekt og ripefri skjerm, eller knust skjerm.

Når det kommer til antall som velger å kjøpe iPhone, så er det langt flere som velger andre mobiltelefoner, enn folk som velger iPhone. Nokia selger nesten garantert bedre i Norge (og i verden) enn Apple. Selvsagt blir dette en urettferdig sammenligning, da Nokia har mange forskjellige mobiltelefoner i forskjellige prisklasser, men poenget er at du kan ikke gå utifra salgstallene og si noe på kvaliteten. Da må du heller se på ting som prosentvis retur etc., som jeg har gjort.

EDIT: Jeg må si jeg liker geohot jeg! :D Han virker som en selvsentrert drittsekk, men han kan sakene sine. ;)

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Jeg har problem med å få synkronisert iPhonen 3GS med iTunes.. Det kommer opp en feilmedling; "iPhone-enheten kan ikke synkroniseres. Det oppsto en ukjent feil (13001)"

Hvordan kan dette fikses? Noen som har samme problemet? Det kommer kun når jeg skal synkronisere musikk... Det har funket helt fint før, men feilmeldingen kom for en dag siden.

Takker for svar

Edit: Nå har jeg prøvd å synkronisere med itunes på en annen datamaskin, det funket heller ikke.. Jeg har også ringt Telenor kundeservice, men ekspertene på iPhone er ikke på jobb før på mandag.

Endret av Tr0buff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
blackra1n RC2 released!

** Update -- RC2 is out **

Fixed 3G issues

Tethered jailbreak for 3.1 OOTB ipt 8GB and new 3GSes

Fixed Icy issues

Both Windows and Mac

If you used RC1, no need to rerun

Dersom de mener at den tar nye iBoot (Mtp. "new 3GSes") så er det bare stor applaus herfra :) Håper en dag at Apple faktisk ikke gidder å styre mer med å blokkere jailbreak.

Hva er det som menes med jailbreak? Er helt noob på sånne ting jeg.. Men høres nesten ut som om at man kan få en billig iPhone...og DET er jeg interessert i.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Typisk min flaks! Som dere husker så bestilte jeg Incipio Feather forrige uke. Den har ikke kommet enda, selv om det blir sendt fra England med fly. Jeg fant ut nå at Royal Mail streiker. Jeg sitter faktisk og ler nå! Det skal alltid være et eller annet som skjer når jeg skal utføre den minste ting, hehe.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hei godtfolk

Da ble visst jeg også en lykkelig eier av en 3GS 16 GB.

Lastet ned noen apps fra Appstore i går, lekte litt, og tenkte jeg skulle prøve ut blackra1n nå.

Får det bare ikke til å virke.

Fulgte denne:

Shut down Itunes.

Unplug Iphone

Open Make it rain as administrator (dont click make it rain yet)

Turn off Iphone

Plug in Iphone

Click make it rain

Press and hold power, and immediately press and hold home

when the apple shows up wait for 3 seconds and release power (continue to hold home)

When pic of guy with phones around head shows up, release home and sit back and wait (apx 5 mins) untill done.

You will then have blackrain icon to install cydia rock or icy.

Når telefonen skal restarte, vil den ikke skrus på igjen.

Da må jeg gjenopprette med iTunes.

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Det eneste jeg gjorde var dette:

- Koble iPhonen til PCen.

- Laste ned Blackra1n

- Åpne Blackra1n

- Make it Rain

Ferdig.

Jeg skrudde ikke telefonen av eller noe som helst.

Hva er Blackra1n? Ser det er mye snakk om det, men jeg er helt blank...

Lenke til kommentar
blackra1n RC2 released!

** Update -- RC2 is out **

Fixed 3G issues

Tethered jailbreak for 3.1 OOTB ipt 8GB and new 3GSes

Fixed Icy issues

Both Windows and Mac

If you used RC1, no need to rerun

Dersom de mener at den tar nye iBoot (Mtp. "new 3GSes") så er det bare stor applaus herfra :) Håper en dag at Apple faktisk ikke gidder å styre mer med å blokkere jailbreak.

Hva er det som menes med jailbreak? Er helt noob på sånne ting jeg.. Men høres nesten ut som om at man kan få en billig iPhone...og DET er jeg interessert i.. :)

Dette er utvilsomt årets beste!

Jeg har dog ikke tid til å forklare deg hva jailbreaker, siden jeg skriver fra 3GSen, som betyr at jeg er på farten. Så tilfeldigvis dette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...