Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver igjen siden jeg ikke fikk noe svar tidligere i tråden:

Jeg har spilt inn ei lydfil på over 21 minutter med Taleopptak.

Dette vil jeg veldig gjerne få over på min pc. Det går jo an å maile det, men da sier programmet at fila må fortkortes og det er uaktuelt.

Er det andre måter å legge lydfila over? Kanskje det går i iTunes? Andre alternativer?

Lenke til kommentar

Gå inn på innstillinger->wifi og klikk på den blå/hvite pila ved siden av det trådløse nettverket ditt. Der går du inn på Statisk og setter adressen iPhone-en skal bruke. (Sett de andre innstillingene til det som står på DHCP fra før.) Men det beste er kanskje å sjekke om konfigurasjonen på trådløsruteren din er helt i orden. Hvis den deler ut like IP-adresser til maskiner på nettet, er det kanskje noe som ikke er helt riktig satt opp.

Edit: Dette var svar til Johnx

Endret av larseko
Lenke til kommentar

Dette vil jeg veldig gjerne få over på min pc. Det går jo an å maile det, men da sier programmet at fila må fortkortes og det er uaktuelt.

Er det andre måter å legge lydfila over? Kanskje det går i iTunes? Andre alternativer?

Lydopptak synker med iTunes. Finner dem igjen under Spillelister->Taleopptak

Lenke til kommentar

Lydopptak synker med iTunes. Finner dem igjen under Spillelister->Taleopptak

Det jeg også trodde.

Men jeg finner ingen "Taleopptak" i spillelistene mine. Er i iTunes as we speak.

Lenke til kommentar
Det jeg også trodde.

Men jeg finner ingen "Taleopptak" i spillelistene mine. Er i iTunes as we speak.

Under synkroniser musikk må du huke av for "Inkluder taleopptak"

Den er hukka av. Men jeg synker musikken min manuelt.

Hvis jeg velger å synke nå, mister jeg mye av musikken på iphonen da jeg har formatert pcen og musikken ligger på andre steder.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Det jeg også trodde.

Under synkroniser musikk må du huke av for "Inkluder taleopptak"

Den er hukka av. Men jeg synker musikken min manuelt.

Hvis jeg velger å synke nå, mister jeg mye av musikken på iphonen da jeg har formatert pcen og musikken ligger på andre steder.

Hva kan jeg gjøre?

Hmm da vet jeg ikke. Har faktisk merket av for manuell håndtering av musikk og videoer selv, men den synker taleopptak likevel. Er en egen kategori for Taleopptak under iPhone enheten og også under spillelister...

Har forresten OS 3.1 og iTunes 9. Vet ikke om det har noe å si...

Lenke til kommentar

Hei.

Er rimelig irritert over tlf. regningene mine etter at jeg kjøpte iphone 3GS, noen som vet hvordan man kan deaktivere at man kommer på internett, har netcom flexitalk, så det er ikke noe inkludert internett i måneden, noen som vet så det ikke er mulig å surfe på nettet og få kostnadene bort fra fakturaen for surfing på nettet

:love:

Edit: lurte også på om det koster noe hvis man er koblet til et trådløstnettverk, koster det penger å sjekke mailen etc. da?

Endret av cHilfiger
Lenke til kommentar
Hei.

Er rimelig irritert over tlf. regningene mine etter at jeg kjøpte iphone 3GS, noen som vet hvordan man kan deaktivere at man kommer på internett, har netcom flexitalk, så det er ikke noe inkludert internett i måneden, noen som vet så det ikke er mulig å surfe på nettet og få kostnadene bort fra fakturaen for surfing på nettetetc. da?

Innstillinger - Generelt - Nettverk - Mobildata

Hvis du skriver inn litt tull her så vil ikke telefonen kunne koble seg opp mot dataoverføring, og det vil dermed ikke koste penger.

Lenke til kommentar
Steffen2k: Sjekk ut programmet iPhoneBrowser. Når du kobler til iPonen vil alle filer komme opp i programmet.

Takker! Veldig kjekt program. Vet du i hvilken mappe denne taleopptaker-fila ligger?

Edit: Fant ut av det: [root] --> User --> Media --> Recordings

Fila er i et merkelig format, *.m4a. Er det mulig å konvertere den til en mer normal fil? Slik at jeg kan brenne den ut på en vanlig lyd-CD f.eks.

Edit #2: iTunes gjorde susen og konverterte til AAC. Så var det bare å konvertere videre til mp3 :)

Du kan la iTunes søke opp igjen musikken din fra diskene dine, men er litt usikker på om iTunes vil kjenne igjen telefonen din.

Jo, telefonen skal være gjenkjent. Hvordan lar jeg iTunes søke opp igjen musikken min?

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
Hei.

Er rimelig irritert over tlf. regningene mine etter at jeg kjøpte iphone 3GS, noen som vet hvordan man kan deaktivere at man kommer på internett, har netcom flexitalk, så det er ikke noe inkludert internett i måneden, noen som vet så det ikke er mulig å surfe på nettet og få kostnadene bort fra fakturaen for surfing på nettetetc. da?

Innstillinger - Generelt - Nettverk - Mobildata

Hvis du skriver inn litt tull her så vil ikke telefonen kunne koble seg opp mot dataoverføring, og det vil dermed ikke koste penger.

Den metoden har jeg prøvd et par ganger, og hver gang opplever jeg at batteriet blir sugd utrolig raskt ut. Usikker på om det er tilfelle, men det er i alle fall slik det føles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...