Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

de som vil ha sammenlikning av GPS programmer:

http://www.ilounge.com/index.php/reviews/e...om-u.s.-canada/

Noe de ikke nevnte og som er veldig smart er siden "Safari+"

http://www.ipuhelin.com/en/safariplus/

super link! la til to av dem, "find text" og "show all images" (sistnevnte er kjekk for google images mobile, som er litt buggy ved at den viser hele siden ikke kun bildet)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Kan være det står i tråden fra før av men orket ikke å se igjennom 400 sider. Men iallefall, jeg har tenkt å kjøpe meg en iPhone 3GS, men noe abonnementer har ikke fri bruk av data/mb. Men er "Data/MB" noe iPhone 3GS bruker hvis jeg surfer med WLAN?

Lenke til kommentar
Kan være det står i tråden fra før av men orket ikke å se igjennom 400 sider. Men iallefall, jeg har tenkt å kjøpe meg en iPhone 3GS, men noe abonnementer har ikke fri bruk av data/mb. Men er "Data/MB" noe iPhone 3GS bruker hvis jeg surfer med WLAN?

Nei, selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Den bruker data, men du betaler ikke for det. Wifi er gratis.

Lenke til kommentar

Har hatt min SwitchEasy Capsule Neo i en dag nå og må si meg meget fornøy. Den er sykt kompakt og hadde jeg gitt den til en som ikke har sett en iPhone før ville han garantert ikke merket at den var beskyttet. Etter min mening ble telefone også penere. I tillegg til "caset" følte det også med videostand, mikrofiberklut, dockingstand tilpasset caset, ekstra silikoncase og 2 sjermbeskyttere. Alt i alt er jeg kjempefornøyd og den var klart verdt de 180 kronene jeg betalte for den.

0902270833920579.jpg

Det kan også legges til at den var svært vrien å få på, så om noen liker å bytte case, eventuelt gå "naken" i blandt så er det ikke sikkert dette er noe for dere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Switcheasy sine produkter er generelt ekstremt gode. Capsulerebel'en jeg har er også slik at man nesten skulle tro det var en del av telefonen, OG er enig i at det gjør telefonen penere (for både rebel og neo). I rebel sitt tilfelle gir det nesten en slags militær look.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg vet at dette kanskje ikke er rett plass på forumet (det finnes allerede en tråd i "Hjelp! Jeg trenger ny mobil" som handler om HTC Hero vs. Iphone, men den har ikke så veldig mange svar), men jeg håper det går greit. Den tidligere nevnte tråden har heller ikke klart overbevise meg over hvilken telefon jeg bør velge. Derfor følte jeg at det kunne være lurere å poste i denne tråden (poster i både iPhone 3GS og Hero-tråden, slik at det blir en nogenlunde lik fanboy-til-fanboy ratio:D).

Problemet er altså at jeg ikke klarer å bestemme meg skikkelig. Håper da at altså dere kan peke ut plusser / minuser som gjør at jeg til slutt velger en av disse to telefonene. Under kommer ulemper m/ begge telefonene som jeg har lest.

Grunner som veier i Hero's disfavør (ikke sikker på om dette er fakta):

-"Må" kjøpe større minnekort

- Mindre utvalga av apps, i tillegg har vel ikke nordmenn tilgang til appsa man kan betale for(men det kommer vel maaange flere ettersom tiden går)

- Folk klager på at den er litt treg til tider (dette blir vel fikset i Sept.)

- (Kan være vansklig å sette seg inn i? I alle fall for en som aldri har brukt en smartphone før)

- Ikke så bra til gaming som iPhone og det begynner vel å "ta av".

- Ikke fullt så bare qwerty-tastatur som iPhonen

- Ikke fullt så god musikkspiller som iPhone (dette er bare noe jeg går utifra, da iPhonen så å si er en iPod i tillegg)

- Man har ikke autofokus på kameraet

Grunner som veier i iPhone 3GS disfavør (ikke sikker på om dette er fakta):

- I mye større grad "låst" enn HTCen, må jailbreake den for å få tilnærmet like store valgmuligheter som helten har.

- Man kan ikke kjøre flere programmer samtidig (m/ unntak av musikkspilleren)

- Heroen har finere UI (selvsagt min mening)

- Ikke så godt integrert med Facebook og Twitter (FlickR driter jeg i) som Hero er.

- Apple kan fjerne hva de vil fra appstore, det kommer sannsynligvis ikke til å skje med markedet til android

- Android OSet er bedre...? (vill gjetting)

- Problemer m/ levering, slik at jeg må vente ekstra lenge hvis jeg velger iPhone

- Man er bundet til iTunes

Det kan godt være at noe av det jeg nettopp skrev overhodet ikke stemmer. Da er det bare til å rette på meg. Det jeg føler er at Heroen har et kjempestort potensial og KAN (?) bli en iPhone-killer, men at på dette stadiet er fortsatt iPhonen den beste (ihvertfall for den vanlige mannen i gata, Heroen er for de mer "avanserte" - ihvertfall mitt inntrykk). Rett meg hvis jeg tar feil.

mvh

Endret av Rodrigues
Lenke til kommentar

Nå har jeg kun trykket litt på HTC Hero, så jeg kan ikke uttale meg om noe der, men jeg kan svare deg på de punktene du har satt opp om iPhone.

- I mye større grad "låst" enn HTCen, må jailbreake den for å få tilnærmet like store valgmuligheter som helten har.

Dette stemmer vel ja, men det kommer helt an på hva du vil gjøre med iPhonen. Hva har Hero som iPhone ikke har uten å jailbreake? Multitasking og konfiguering av utseendet krever jailbreaking, men dette tar kun 15min minutter å gjøre for en uerfaren sjel. Etter å ha gjort dette en gang, så tar det ca. 5min å gjøre det.

Det er heller ingen direkte farer ved å jailbreake heller. Nå vet jeg også at folk "jailbreaker" Android også for å få root-tilgang (administrator-rettigheter). Dette skal forsåvidt også gjelde Palm Pre og WebOS.

- Man kan ikke kjøre flere programmer samtidig (m/ unntak av musikkspilleren)

Dette stemmer ikke helt. De applikasjonene som kan kjøres i bakgrunnen på iPhone er iPoden, Safari, Mail og Telefon-delen.

Firmware 3.0 har derimot Push-Notification. Dette vil si at hvis du logger deg på MSN, så etter at programmet er lukket, så vil du fortsatt få varsling når folk skriver til deg. Siden MSN-programmet ikke kjører på selve iPhonen vil den være like rask som om du ikke hadde åpnet programmet. Push-Notifications er nok mer kompleks enn dette, men nå skriver jeg kun ett eksempel.

- Ikke så godt integrert med Facebook og Twitter (FlickR driter jeg i) som Hero er.

Tingen her er at iPhone 3GS er såpass rask at det tar deg 1 sekund å komme deg inn på Facebook-applikasjonen. Så dermed trenger vi ikke en egen Facebook-widget på Springboardet (skrivebordet) som igjen vil stjele RAM, som igjen gjør telefonen tregere.

- Apple kan fjerne hva de vil fra appstore, det kommer sannsynligvis ikke til å skje med markedet til android

Ja og nei. Apples AppStore er på ingen måte perfekt. Apple styrer med en "jernhånd", men AppStore inneholder såpass store mengder med spill og applikasjoner at du aldri vil få sjansen til å teste alle. Nå har jeg ikke noen tall her, men nå finnes det vel bortimot 80.000 applikasjoner i AppStore. Greit nok at Android Marked er opensource, men dette er ikke alltid postivt. Selv er jeg en GNU/Linux-bruker og jeg vet godt at kvaliteten på programmer og spill kan være godt under gjennomsnittet. Pluss at flere og flere store aktører melder sin interesse for AppStore, som EA, TomTom, LucasArts og Gameloft.

Men, det finnes dog mye boss i AppStore, men dette gjelder sikkert Android Marked også.

- Android OSet er bedre

Her finnes det ingen fasit. Smaken er som baken!

- Problemer m/ levering, slik at jeg må vente ekstra lenge hvis jeg velger iPhone

Dette stemmer. iPhone er en populær dings, så vil det være leveringsproblemer i begynnelsen. Dette vil løse seg opp etterhvert.

- Man er bundet til iTunes

Noen elsker det, og noen hater det. Men det er ingen minus å måtte bruke iTunes. Enkelt synkronisering av kontaker, programmer, Podcasts, musikk og bilder. Hvorfor gjøre det vanskeligere?

Nå vet jeg ikke hvordan Android opererer på dette området, men jeg vil jo gjette at det er standard "kopiere over til minnekortet"-prosedyre. Min erfaring med dette er at det blir rotete, og jeg ikke har oversikt over hvor ting befinner seg. Mulig det er noe anerledes med Android. I don't know.

Dette er ingen "kjøp jesusPhone!"-post. Min hensikt med denne posten er å svare deg på de punktene du stiller :)

Her sammenlignes HTC Hero med iPhone 3GS:

Se filmen hos Youtube

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Noen som opplever at batterikapasiteten IKKE har blitt dårligere av jailbreak? Min har nemlig blitt relativt dårlig synes jeg, men kvier meg litt for å gjenopprette da jeg er blitt litt avhengig av flere funksjoner jeg har fått med jailbreak. Noen som veit om det er noen spesielle jailbreak-apps som trekker mer strøm enn andre, eller om det er generellt jailbreakinga som gjør det? :hmm:

Edit: Grunnen til at jeg spurte om noen IKKE har opplevd det var et lite håp om at jeg kan gjenopprette og så jailbreake igjen, for å kanskje få litt bedre kapasitet.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...