Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

"Forbrukerproblem" hører hjemme i juss. Problemer med levering fra nettbutikk hører hjemme i nettbutikkdelen.Operatører sin måte å handle slike tingpå hører hjemme under operatører og tjenester. Dette er en tråd for selve telefonen, og da kan slik prat holdes utenfor, spesielt når det er spesifisert av moderator etter oppfordring fra flere brukere at slik "venteprat" som det absolutt er skal hodles til det minimale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mail på iPhone. Noen som kan svare på dette: Jeg har slått av all surfing på iPhone, er bare på nett trådløst hjemme, eller gratis på bibliotek o.l. Men jeg ser at jeg kan laste ned min e-mail hvor som helst, ute i byen og overalt. Er det "gratis" det da? Kan man gjøre det uten å surfe? Forstår ikke hvordan det kan skje (?)

RandiA

Lenke til kommentar

Er ikke netcom venner og bestevenn tilgjengelig til iTalk small? Bytta nettopp fra iConnect, og får ikke lagt til de to tjenestene ..

EDIT: Ringte å bytta tilbake. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå ann å legge til slike tjenester? Går heller ikke ann å legge til smsmania med iTalk.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har en Iphone 3gs 16g.

Har ikke vært fornøyd med batteriet på den. I dag tidlig 0700 hadde jeg ladet den opp til 100% og klokken 1800 var den fullstendigt utladet, og da hadde jeg brukt den til 2 samtaler på hver 2min ca + 30 min surfing på wifi.

Da den nærmet seg 50% rundt kl 1200 idag slo jeg av 3g ,wifi, stedlokasjon og justerte ned lysstyrken + + + i håp om at dette ville hjelpe. Kan ikke se at det gjorde det helt store utslaget , batteriet var som sagt helt flatt kl1800. Er ikke dette altfor kort batteri levetid?? Kan vel ikke være normalt dette. Noen andre som har opplevd det samme eller har jeg en telefon med dårlig batteri?

Lenke til kommentar
Hei

Har ikke vært fornøyd med batteriet på den. I dag tidlig 0700 hadde jeg ladet den opp til 100% og klokken 1800 var den fullstendigt utladet, og da hadde jeg brukt den til 2 samtaler på hver 2min ca + 30 min surfing på wifi.

Da den nærmet seg 50% rundt kl 1200 idag slo jeg av 3g ,wifi, stedlokasjon og justerte ned lysstyrken + + + i håp om at dette ville hjelpe. Kan ikke se at det gjorde det helt store utslaget , batteriet var som sagt helt flatt kl1800. Er ikke dette altfor kort batteri levetid?? Kan vel ikke være normalt dette. Noen andre som har opplevd det samme eller har jeg en telefon med dårlig batteri?

Dersom du ønsker dobbelt så lang batteritid, kombinert med skydd/beskyttelse av telefonen så kan dette være løsningen:

http://store.apple.com/no/product/TV809ZM/...;mco=NzA3Njk4Mg

Lenke til kommentar
Nei det er ikke gratis å hente mail. For å unngå dette kan du deaktivere Push.

Innstillinger-->E-post-->Hent nye data-->Av

Takk skal du ha, helt unødvendig ja, å hente mail sånn i "hytt og vær" :!: men jeg ser ikke det har gått så mye penger til det. Og jeg ser heller ikke noe G merke eller "vifte" når det hentes mail. Når man er hjemme og har på trådløst, kan det vel ikke koste noe?

Nå fant jeg din oppskrift ja, og slo av Push...men det står på den siden:"Tidsplanen nedenfor brukes når Push er av....etc "og da står Manuelt avmerket. Vet ikke helt hva det innebærer. Hvis jeg trykker oppdater mail, vil det si at den likevel går på nett da, uansett hvor man er, eller vil det ikke virke når Push er av?

RandiA

Lenke til kommentar
"Forbrukerproblem" hører hjemme i juss. Problemer med levering fra nettbutikk hører hjemme i nettbutikkdelen.Operatører sin måte å handle slike tingpå hører hjemme under operatører og tjenester. Dette er en tråd for selve telefonen, og da kan slik prat holdes utenfor, spesielt når det er spesifisert av moderator etter oppfordring fra flere brukere at slik "venteprat" som det absolutt er skal hodles til det minimale.

Dersom brukerne av dette forumet har lyst å diskutere når de får sin Iphone, må jo brukerne få lovt til det...Hvem har utnevt deg til forumpoliti?

Lenke til kommentar
Nei det er ikke gratis å hente mail. For å unngå dette kan du deaktivere Push.

Innstillinger-->E-post-->Hent nye data-->Av

Takk skal du ha, helt unødvendig ja, å hente mail sånn i "hytt og vær" :!: men jeg ser ikke det har gått så mye penger til det. Og jeg ser heller ikke noe G merke eller "vifte" når det hentes mail. Når man er hjemme og har på trådløst, kan det vel ikke koste noe?

Nå fant jeg din oppskrift ja, og slo av Push...men det står på den siden:"Tidsplanen nedenfor brukes når Push er av....etc "og da står Manuelt avmerket. Vet ikke helt hva det innebærer. Hvis jeg trykker oppdater mail, vil det si at den likevel går på nett da, uansett hvor man er, eller vil det ikke virke når Push er av?

RandiA

Så lenge du sitter på det trådløse nettverket så betaler du ikke et blankt øre :) Går du inn på avanserte instillinger i E-post-innstillingene, så må kontoen(e) stå på "manuelt".

Håper at Apple slenger en bryter inn i instillingene etterhvert, slik at man kan deaktivere henting av mail selv når man går inn i mail-applikasjonen. Det er sinnsykt irriterende når den skal søke etter mail 976 ganger daglig når vi har satt innstillingene slik at det IKKE skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dersom brukerne av dette forumet har lyst å diskutere når de får sin Iphone, må jo brukerne få lovt til det...Hvem har utnevt deg til forumpoliti?

I orginalposten siterte jeg moderator. Anbefaler du tar kontakt med diskusjon.no om du ønsker å vite hvem som ansatte dem som forumpoliti.

Lenke til kommentar
Hei

Dersom du ønsker dobbelt så lang batteritid, kombinert med skydd/beskyttelse av telefonen så kan dette være løsningen:

http://store.apple.com/no/product/TV809ZM/...;mco=NzA3Njk4Mg

Den saken kan sikkert være grei den, men det jeg først og fremst vil ha svar på er om det er normalt at den lader seg så fort ut. Hvis ikke så vurderer eg å ta den med der jeg kjøpte den og klage på ræva batteri tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er ikke unormalt nei. Min var på 52% kl 12 i dag, tok den ut av laderen kl 6. dog hadde musikkspilleren stått på hele den tiden, pull email hvert 15. minutt, surfing på 3G, kamerabruk, sendt noen emails.

Mye av grunnen til batteribruket på iPhone er skjerm og prosessor. Bruker en del, og er ikke store batteriet som sitter i. Dog høres det vel lite ut om du skrudde av alt mulig

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Er ikke unormalt nei. Min var på 52% kl 12 i dag, tok den ut av laderen kl 6. dog hadde musikkspilleren stått på hele den tiden, pull email hvert 15. minutt, surfing på 3G, kamerabruk, sendt noen emails.

Mye av grunnen til batteribruket på iPhone er skjerm og prosessor. Bruker en del, og er ikke store batteriet som sitter i. Dog høres det vel lite ut om du skrudde av alt mulig

Syns dette er en del mer enn hva han har brukt. Virker som på meg at det er no galt med batteriet.

Selv har jeg ca 60% igjen. Tok ut av laderen kl åtte idag tidlig. Har ikke brukt mobilen like mye; 1 time surfing, halv time musikk, 2-3 sms, og 2 samtaler på 1 min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Var den helt tom eller viste batterimåleren at den var tom? Litiumbaserte batterier bør tømmes helt for så å fullades en gang i blandt for at batterimåleren skal kalibreres til å vises riktig. Burde ikke være noe problem i en ny telefon, og om dengikk tom så den skrudde seg av er det ikke det.

Lenke til kommentar

Har et lite problem. Har tidligere syncet kontaktene mine med Vringo, altså fått bilder fra Facebook over på telefonen og brukt de som personlig bilde. Nå finner jeg ikke Vringo i App store, hvordan skal jeg da enten få fjernet programmet eller resyncet? Etter den siste syncen ligger alle bildene der.

Lenke til kommentar
Var den helt tom eller viste batterimåleren at den var tom? Litiumbaserte batterier bør tømmes helt for så å fullades en gang i blandt for at batterimåleren skal kalibreres til å vises riktig. Burde ikke være noe problem i en ny telefon, og om dengikk tom så den skrudde seg av er det ikke det.

Den skrudde seg av av seg selv så den var nok helt tom ja. Har nå ladet den opp til 100% igjen og skal se om det blir noen forbedring.

Lenke til kommentar
Jeg er mektig imponert over min 2 år gamle 1 gen iPhone. Etter at jeg fikk meg 3GS, så har den ligget på bordet. Jeg ladet opp batteriet og siden har den ligget der. Dette er 2 uker siden, og batteriet er fortsatt ikke tomt.

Kanskje ikke så rart, med tanke på at du ikke har brukt den. En mobil i flymodus bruker nada med strøm.

Lenke til kommentar

I all den tid iPhone markedsføres på den måten som gjøres så tror jeg de fleste ser på dette som et total problem, fremfor enkeltproblemer i ulike kategorier. Rett og slett fordi alle disse tingene henger sammen, som det meste med Apple gjør. Det fremstår som helst meningsløst å skulle diskutere disse problemene i fire separate forum når alt gjelder samme produkt må du gjerne gjøre, men jeg tror det blir tomme diskusjoner. I stede for å leke han som ikke nådde opp som moderator så kan du heller ignorere de postene du ikke liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...