Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

"samme format" -> nei. .avi er IKKE et videoformat, det er en videocontainer. Sier absolutt ingenting om hva som er inni. Kan være xvid, kan være h264, kan være moskva marit med buktalerdukke.

Det de fleste kaller "videofil" er egentlig en container som inneholder de faktiske filene. Vanligvis minst én lydfil og én videofil. Disse filene er de faktiske filene som spilles, og vil f.eks være .xvid eller .h264 for video og mp3, aac etc for lyd. Kan også være flere lydfiler, flere videofiler, eller tekstfiler etc inni der - .mkv containeren er kjent for å støtte undertekster og bhrukes ofte til anime, f.eks. .mp4 er en vanlig container som ofte brukes for h264 som er formatet de fleste iPhone/iPod videoer er i, men forveksles ofte med MPEG4 som er teknologibasisen for mange videoformater, deriblandt xvid og h264. iPhone/iPod støtter også en "generisk" utgave av MPEG4 som er ganske teknologisk underlegen h264 og brukes derfor lite (ble mer brukt før da det var tregere PCer siden den er kjappere å konvertere til, men har mye lavere kvalitet/filstørrelse ratio). .m4v er en variasjon av .mp4 containeren for video akkurat som .m4a er en container Apple bruker for AAC lydfiler.

Poenget er at hvorvidt en fil er "avi" eller "mp4" spiller liten rolle da det ikke sier en dritt om hva filen faktisk er. Om du så har den faktiske filtypen finnes det mer underspesifikasjoner av forskjellige kodeker enn folk flest bør vite hvis de vil sove godt om natta. Det er grunnen til at to filer, begge .avi, gir forskjellig resultat.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
prøv med mp4 filer

Jeg bruker Hanbrake til å konvertere filen og jeg velger .mp4 som format jeg skal konvertere til, men da velger den .m4v som format den skal lagre til. Vet ikke helt hvordan jeg skal få det til å bli .mp4.

Les i det minste posten min før du driter deg ut på filformater for andre gang på to poster. mp4, m4v er ikke formater det er containere. Tror ikke det er verre forskjell på dem enn at du kan endre .m4v til .mp4 heller, ikke helt sikker på det punktet men tror ikke det er noen faktisk forskjell i containerne til apple utenom navnet (med unntak av de med DRM).

Det som kan være problemet med at noen konverterte filer fungerer men ikke andre er headerproblemer. Dårlig header i AVI filen som blir overført til den konverterte filen. Sett det mange ganger med både ipod, psp og andre spillere. Det går fint an å fikse det ved å bruke virtual dub mod, men om du ikke skjønner forskjell på en container og et videoformat bør du ikke prøve.

Lenke til kommentar

Jeg leste posten din og skjønte alt du skrev. Så beklager da at jeg brukte et annet navn på det enn hva som er riktig. Men folk skjønner da hva jeg mener og da er det vell ikke noe problem?

Fikk forresten til å overføre filen nå. Konverterte via Quicktime og da funket alt som bare det.

Lenke til kommentar

Har noen i det hele tatt fått levert telefoner den siste uken? Bestilte 6. august og venter fortsett, teknisk sett er det gått to uker i morgen siden Telehuset ikke hevdet å ha fått bestillingen før tirsdagen etter (men de klarte å trekke pengene den 6.), på det tidspunktet var det jo ubekreftet levering 28. august, men denne er jo nå på 15. september. Jeg blåser i om jeg må vente forsåvidt, men en dato hadde jo vært fint..

Lenke til kommentar
Har noen i det hele tatt fått levert telefoner den siste uken? Bestilte 6. august og venter fortsett, teknisk sett er det gått to uker i morgen siden Telehuset ikke hevdet å ha fått bestillingen før tirsdagen etter (men de klarte å trekke pengene den 6.), på det tidspunktet var det jo ubekreftet levering 28. august, men denne er jo nå på 15. september. Jeg blåser i om jeg må vente forsåvidt, men en dato hadde jo vært fint..

Jeg har fått dette svaret fra Telenor:

Grunnet stor etterspørsel, kan vi ikke garantere levering av din ordre før i løpet av uke 38.

Vi har fått en usikker leveringsdato 15.09.09

Det er visst bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Jeg har fått dette svaret fra Telenor:

Grunnet stor etterspørsel, kan vi ikke garantere levering av din ordre før i løpet av uke 38.

Vi har fått en usikker leveringsdato 15.09.09

Det er visst bare å smøre seg med tålmodighet.

Hvilken dato bestilte du? Er litt besnærende hele opplegget, på telehuset.no står det feks at grunnet stor etterspørsel bla bla er det opptil to ukers leveringstid, det er jo i beste villedende markedsføring.

Lenke til kommentar

det er snart over en måned siden jeg bestillte, og har enda ikke fått...

Det står nå på sidene til telenor at vi får kredittert 1 måneds abn. kostnader på grunn av ventetiden.

Har du allerede bestilt iPhone 3GS?

Alle kunder som har bestilt telefonen på telenor.no får automatisk kreditert en måned abonnementsavgift fra den dagen abonnementet ble registrert hos oss.

Hvis jeg skal vente til 15 september, så har jeg ventet nesten to måneder...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

MINNER OM DETTE

Forståelig nok er det stor interesse for telefonen og derfor også mye "venteprat", men framover er det fint hvis det kan holdes på det minimale så det ikke tar over hele tråden noen uker. Har du spørsmål rundt iPhone er det bare å fyre løs, men samtalen du hadde med leverandøren for en time siden er sikkert ikke interessant for de fleste.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM.

Lenke til kommentar

Noen som kan liste opp et par (helst gratis) spill som man lett kan sitte lenge med uten å bli lei. Tenker da først og fremst på 2d puzzle/arcade spill e.l., men alt funker.

Det viktigste er at spillet er gratis (eller har prøveversjon). Spiller ingen trille om det er AppStore eller Cydia som hoster, siden telefonen min er jailbreak'a.

Lenke til kommentar

Har omsider fått min iPhone, men har et lite problem med å få lagt inn apps på telefonen. Har kjøpt de gjennom PCen og har de liggende i iTunes, men når jeg prøver å synkronisere får jeg opp en melding om at det ikke går "... fordi du ikke er autorisert for dem på denne datamaskinen."

Det finner jeg i grunnen litt merkelig, ettersom jeg har autorisert den. Har prøvd å autorisere flere ganger til, og har også fjerna autorisasjonen og lagt den inn igjen, og får alltid opp meldinga at jeg allerede er autorisert på denne maskina. Likevel nekter iTunes meg å legge inn apps...

Noen som har hatt et lignende problem, eller vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
det er snart over en måned siden jeg bestillte, og har enda ikke fått...

Det står nå på sidene til telenor at vi får kredittert 1 måneds abn. kostnader på grunn av ventetiden.

Har du allerede bestilt iPhone 3GS?

Alle kunder som har bestilt telefonen på telenor.no får automatisk kreditert en måned abonnementsavgift fra den dagen abonnementet ble registrert hos oss.

Hvis jeg skal vente til 15 september, så har jeg ventet nesten to måneder...

Beklager å skrive mer om ventetid, men må bare kommentere at jeg bestillte fra chess den 3 aug men enda har jeg ikke fått telefonen. spør regelmessig på kundeservice og moobi men de kommer bare med halvsøve svar og at de ikke kan kmme med noen dato, har tilogmed fått svar at de ikke vet om de får telefonene inn igjen. vet selvølgelig at dette bare et sprøyt, men begynner å bli drita lei.

Ble lova at min telefon skulle være med i 15 aug puljen, men neida ingen telefon.

Spurte senest idag men de hadde fremdeles ingen dato. måtte bare følge med på chess.no. Men dene siden er jo helt borte vekk når det gjelder apple.

Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Kanskje noen har en inside info om når chess får på lager igjen...

Lenke til kommentar
Noen som kan liste opp et par (helst gratis) spill som man lett kan sitte lenge med uten å bli lei. Tenker da først og fremst på 2d puzzle/arcade spill e.l., men alt funker.

Det viktigste er at spillet er gratis (eller har prøveversjon). Spiller ingen trille om det er AppStore eller Cydia som hoster, siden telefonen min er jailbreak'a.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1138678&hl= se her. vet ikke om det er noen du leter etter, men vært et forsøk;)

Lenke til kommentar
MINNER OM DETTE

Forståelig nok er det stor interesse for telefonen og derfor også mye "venteprat", men framover er det fint hvis det kan holdes på det minimale så det ikke tar over hele tråden noen uker. Har du spørsmål rundt iPhone er det bare å fyre løs, men samtalen du hadde med leverandøren for en time siden er sikkert ikke interessant for de fleste.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM.

Meningsløst å komme med dette. Her snakker man om et forbrukerproblem og en forretningsstrategi fra flere parter som er svært negativ for forbrukeren. Det må i høyeste grad være greit å belyse dette i en slik tråd. Selvfølgelig, at du har fått sporingsnummer og skal hente den på postkontoret er unyttig, men ikke det nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...