Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Video filer

Jeg har skjønt MP4 formatet er å foretrekke og startet jakten i går kveld på noen musikkvideoer på nettet. Fant en side og lastet ned omtrent 20 stk. Det jeg jo fant ut er at det er veldig mye forskjellig kvalitet ute å går.

 

1. Anbefalte nedlastningssteder for musikkvideoer og andre video ting som filmer?

 

2. Kvaliteten på videoer spiller inn og ønskes jo best mulig tilpasset iPhone skjermen samt at lyden ikke er helt på bærtur. Hvordan skille ut hvilke videoer som er bra og hvilke som er dårlig?

 

Nedlastingsside kan vi ikke gi ut her. Men hvis du har filmer på pcen fra før av, så kan du jo bruke Videora iPhone Converter til å konvertere filmene. Så slipper du å tenke på dårlig kvalitet osv..

 

Skjønner, takker for svar!

 

Skal kikke på programmet :)

 

1. Hva med Dailymotion.com og IWoopie da har du de lagret på telefonen også i etterkandt.

Synes dette er meget bra og god kvalitet ikke som youtube

Griffin95

 

Takker for tips! Skal sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
1. Endre video info under "vis info"... Check! :) Forresten, husker iTunes endringer jeg har gjort på diverse videofiler dersom videoene skulle blitt fjernet fra iTunes for å så bli lagt til bibloteket ved en senere anledning?

 

2. Sier du at om jeg endrer videotypen fra vanlig film til musikkvideoer på de 17 stykkene som la seg under film så vil også disse legge seg under musikk albumer i iTunes?

 

3. Nå vet jeg ikke angående de 17 stykkene jeg nettopp nevnte men de 3 stykkene som automatisk la seg inn under musikk albumer dro automatisk med seg egne ikoner/bilder inn i musikksamlingen min. Altså ikke noe video som albumbilde. Da skjønner du det blir rot? :p

 

1: MP4, som forøvrig IKKE er et videoformat men en videoCONTAINER (videoformatet er h.264, lydformatet er AAC, disse to separate filene er pakket i .mp4 for å samle det til én fil) har ID tag egenskaper så det lagres i selve videoen.

 

2: ja

 

3: Nei, skjønner ikke det :p iphone behandler musikkvideoer som musikk. DVS at det dukker opp når du spiller musikk, og eneste forskjellen er at albumbildet som vanligvis vises i 320x320 piksler når du spiller sangen (IKKE når du blar etter sanger) er en video når det er musikkvideo. Albumbildet som dukker opp når du bruker coverflow til å se etter sanger sammen med artist og albumtittel kan du veldig enkelt sette til det samme som musikkutgaven av sangen ved å bruke "vis info" saken. Bruk samme bilde, samme artist og samme albumtittel på musikkvideoen som det sangene fra albumet har så ender du opp med at musikkvideoen i praksis fungerer som en musikkfil med video.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Noen av 3G S eiere som har fått mer gulaktig skjerm med dårligere farger og kontrast?

 

 

Hei, jeg har vært sykt redd for dette, siden jeg har lest en del på macrumors om dette, men jeg har vært heldig, har en helt knall skjerm, hvit er hvit!:)

 

 

Høres veldig bra ut!

 

Har du noe imot å dele med oss hvilket fabrikknummer du har, og hvilken uke den er produsert?

 

Du kan sjekke det her: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

 

Og har du Hvit eller Svart utgave?

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut!

 

Har du noe imot å dele med oss hvilket fabrikknummer du har, og hvilken uke den er produsert?

 

Du kan sjekke det her: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

 

Og har du Hvit eller Svart utgave?

 

Såklart! er jo derfor jeg er her:)

 

Jeg har en Sort iPhone 3GS

 

Production year: 2009

Production week: 29 (July)

Production number: 22149 (within this week)

 

Fabrikk Nummer 88

 

Jeg googlet faktisk litt og fant folk fått dette problemet vi snakker om, og at dette var også hos fabrikk 88, men jeg ser faktisk ikke noe som helst, min er rett og slett hvit, så ikke vet jeg!:)

Lenke til kommentar
Noen av 3G S eiere som har fått mer gulaktig skjerm med dårligere farger og kontrast?

 

 

Hei, jeg har vært sykt redd for dette, siden jeg har lest en del på macrumors om dette, men jeg har vært heldig, har en helt knall skjerm, hvit er hvit!:)

 

 

Høres veldig bra ut!

 

Har du noe imot å dele med oss hvilket fabrikknummer du har, og hvilken uke den er produsert?

 

Du kan sjekke det her: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

 

Og har du Hvit eller Svart utgave?

 

Group1:

Group2:

Generation:

Memory - number of slots: Please tell us how many memory (RAM) slots this machine has.

Factory: 88 (Shenzhen, China)

Production year: 2005

Production week: 90 (September)

Production number: 357247 (within this week)

 

Jeg har svart 32GB 3GS, og skjermen ser helt nydelig ut, klarer ikke å se at den er noe gulaktig.

Lenke til kommentar

er det noen som har fått sin telefon fra telenor og fått fjernet operatørlåsen gratis enda? Er jo nevnt tidligere i tråden at det skal gå bra(gitt at man ikke avbryter 12mnds bindingen på telenor abbonementet), og står relativt svart på hvitt på telenors nettsider, men er alltid greit å få det bekreftet!

Lenke til kommentar

Må nok være det ja, ellers har apple visst om 3GS før 3G! :p hehe,

 

flight control er knall spill!

yr.no - genialt!

beejiveIM - msn!

Colloquy - irc! Ønsker støtte for push, men det tviler jeg på går!

shazam - nyttig:)

vg sin tv guide - mye bedre enn den andre tv guiden, synd jeg kjøpte den andre.

1password iphone app hadde aldri klart meg uten denne appen!

 

er knall apps jeg bruker ganske mye! dette er min første iphone, så ikke le:) er iallefall de jeg har brukt mest hittil!:)

 

Noen andre som vil dele de appsene de bruker mye?

Lenke til kommentar
er det noen som har fått sin telefon fra telenor og fått fjernet operatørlåsen gratis enda? Er jo nevnt tidligere i tråden at det skal gå bra(gitt at man ikke avbryter 12mnds bindingen på telenor abbonementet), og står relativt svart på hvitt på telenors nettsider, men er alltid greit å få det bekreftet!

 

Ringte Telenor dagen etter jeg kjøpte 3GS og fikk fjernet operatørlåsen uten problemer.

Lenke til kommentar
er det noen som har fått sin telefon fra telenor og fått fjernet operatørlåsen gratis enda? Er jo nevnt tidligere i tråden at det skal gå bra(gitt at man ikke avbryter 12mnds bindingen på telenor abbonementet), og står relativt svart på hvitt på telenors nettsider, men er alltid greit å få det bekreftet!

 

Ringte Telenor dagen etter jeg kjøpte 3GS og fikk fjernet operatørlåsen uten problemer.

 

Høres bra ut! Og det var selvfølgelig helt gratis?

Lenke til kommentar
Noen som har klart å låse opp sin iPhone 3G vha. instruksene som står på sidene til NetCom (https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/koder.html)?

 

Jeg skriver inn mitt nr. og IMEI nr. men får følgende beskjed:

 

IMEI stemmer ikke med det som er registrert på abonnementet, vennligst kontakt kundeservice

Nå sitter jeg på nettopp iPhone og får ikke opp linken din, men jeg låste opp min tlf på Netcom.no ja.. Ringte først kuNdeservice og sa opp abo, så tok det en halvtime før jeg fikk låst den opp med imei koden og tlf-nummeret.. =) null problem..

Lenke til kommentar
Noen av 3G S eiere som har fått mer gulaktig skjerm med dårligere farger og kontrast?

Jeg har kjøpt en hvit 32GB og den er like hvit som en stripe kokain.

 

Men det er en annen ting jeg lurer litt på. Jeg har alltid hatt NetCom, og kjøpte en iPhone med Telenor. Fikk beholde samme nummer og fyren på Elkjøp aktiverte SIM-kortet sa han, men hver gang jeg skrur på telefonen, etter å ha åpnet hjemskjermen, får jeg en beskjed som sier "SIM-kort låst" og en mulighet til å låse opp. Når jeg så velger å åpne og skriver inn PIN-koden min kommer det opp "Venter på aktivering, dette kan ta noe tid", men det skjer aldri noe. Er det bare å vente til Telenor tar over nummeret mitt fra NetCom eller må jeg gjøre noe?

 

Lastet nå opp en video til YouTube, men tenkte ikke over at videoen ble filmet på "høykant" og at YouTube voldtar kvaliteten på videoer. Anyway, her er videoen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Noen som har klart å låse opp sin iPhone 3G vha. instruksene som står på sidene til NetCom (https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/koder.html)?

 

Jeg skriver inn mitt nr. og IMEI nr. men får følgende beskjed:

 

IMEI stemmer ikke med det som er registrert på abonnementet, vennligst kontakt kundeservice

Nå sitter jeg på nettopp iPhone og får ikke opp linken din, men jeg låste opp min tlf på Netcom.no ja.. Ringte først kuNdeservice og sa opp abo, så tok det en halvtime før jeg fikk låst den opp med imei koden og tlf-nummeret.. =) null problem..

 

Abn. mitt gikk ut for ca. en uke siden. Kan det ha noe å si tror du?

Lenke til kommentar
er det noen som har fått sin telefon fra telenor og fått fjernet operatørlåsen gratis enda? Er jo nevnt tidligere i tråden at det skal gå bra(gitt at man ikke avbryter 12mnds bindingen på telenor abbonementet), og står relativt svart på hvitt på telenors nettsider, men er alltid greit å få det bekreftet!

 

Ringte Telenor dagen etter jeg kjøpte 3GS og fikk fjernet operatørlåsen uten problemer.

 

Høres bra ut! Og det var selvfølgelig helt gratis?

 

Det var gratis ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...