Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

denne 3/4 perioden jeg fikk bruke det, er regnet fra den datoen netcom selv benyttet - tilsvarende datoen bestillingen ble utført (eller var det dagen etter?)

 

Forstår at de vanskelig kan ta høyde for leveringstid osv, så den perioden (2-3 dager) bryr jeg meg ikke om i det helet tatt. Det er derimot den siste perioden som de helt urimelig frarøver meg jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt litt problemer med iPhonen min, og lurer på om noen andre har vært i samme situasjon, og om de har funnet noen løsning:

 

Etter å ha synkronisert iPhonen min mot iTunes, 140 sanger, rundt 100 programmer, én ringetone og diverse e-post også videre, så finner den ikke noen musikk, og hvis jeg forsøker å starte noen programmer utover de som ligger innpå ved aktivering, så avslutter disse seg selv.

 

Dette har skjedd med meg to ganger, og kun fullstendig recovery har løst problemet..

 

Har jeg for mange programmer, eller hva kan dette skyldes?

 

Ønsker helst ikke å sende den inn på service... :no:

Lenke til kommentar
Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan i all bergen får jeg lagt inn egne ringetoner på iPhone 3G (ikke jailbreaket) ?

Jeg brukte et av mine lydprogrammer til å lage en mp3-fil på under 30 sekunder, deretter hentet jeg den inn i iTunes, encodet den til AAC (m4a) der, kopierte den nye filen ut på skrivebordet, renamet den fra .m4a til .m4r og la den inn igjen i iTunes.

 

Ligger guider på youtube også, som tar utgangspunkt i at du endrer lengden på sanger direkte i iTunes - men jeg liker å ha litt mer frihet på redigeringen.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Hm.. Jailbreak gikk i grunn helt ok (brukte winpwn 2.0.4 men nå får jeg ikke tilgang til nettverket lenger.. er en iPhone 3G som jeg har fått unlocka (sa opp abonnementet)

 

Er det tilfellet at jeg må vente til det kommer en unlock-hack før jeg kan jailbreake når man samtidig har en annen operatørs simkort?

Lenke til kommentar

hm.. odd stuff, fikk jailbreaket telefonen uten problemer til slutt men vet ikke 100% sikkert hva som gjorde utslag;

 

- Tok ut SIM-kortet før jeg satte telefonen i DFU og satte det inn etter fullført restore m/custom IPSW

- Kuttet ut "youtube fix"

 

 

men men - alt er godt og det er digg å ha en "fri" iPhone 3G :love:

Lenke til kommentar
hm.. odd stuff, fikk jailbreaket telefonen uten problemer til slutt men vet ikke 100% sikkert hva som gjorde utslag;

 

- Tok ut SIM-kortet før jeg satte telefonen i DFU og satte det inn etter fullført restore m/custom IPSW

- Kuttet ut "youtube fix"

 

 

men men - alt er godt og det er digg å ha en "fri" iPhone 3G :love:

 

Hei

Hva betyr å "jailbreake" telefonen på norsk? "Brudd på å sette i fengsel", var den nærmeste oversettelsen i ordboka. Og når må det gjøres med en iPhone?

Lenke til kommentar
hm.. odd stuff, fikk jailbreaket telefonen uten problemer til slutt men vet ikke 100% sikkert hva som gjorde utslag;

 

- Tok ut SIM-kortet før jeg satte telefonen i DFU og satte det inn etter fullført restore m/custom IPSW

- Kuttet ut "youtube fix"

 

 

men men - alt er godt og det er digg å ha en "fri" iPhone 3G :love:

 

 

skal ikke bruke youtube fix på 3G

Lenke til kommentar
Du må lage kontoen i iTunes.

Håpte det gikk an på telefonen.

 

Handling av telefonen var alt annet enn smurt for min del. Jeg ringte Telebutikken Ålesund lørdag. De skulle få den inn klokken tolv på tirsdag. Møtte opp og fikk vite at ingenting hadde kommet, prøv igjen i morgen er du snill. Jeg gjorde så. Da dukket jeg opp nok en gang tolv. Posten kom halv ett. Når jeg endelig ble betjent fikk jeg ikke velge nummer, selv om Netcom har ti tilgjengelige. Ok, greit nok. La fram 2290 på bordet; neida. Det var ikke nok. Man måtte kjøpe originalt tilbehør for å få kunne kjøpe mobilen. Det kostet meg 598. Sa bare "greit" og betalte.

 

Hun i kassen voldtok mobilen. Var ikke snakk om å ta det med ro, neida, hun brøt opp. Kanskje var hun stressa, men har en kjedelig ripe i toppen. Digg. Simkort var i og de skulle registrere den. Noe var gale med maskinen. Ingenting skjedde på tjue min. Så reboota en annen kar maskinen. Så begynte han med en annen kunde, som ikke hadde stått i kø angående iphone. Alle sto der bare og måpte. Jaja, jeg var iallefall først i køen, så jeg kommer meg snart ut fra butikken, tenkte jeg. Etterhvert bestemte de seg for å sjekke om det var noe feil med selve koblingen mellom telefon og PC. Istedet for å skifte USB-port så ble kontakten revet ut av iphonen flere ganger, til min begeistring.

 

Jeg gikk ut av butikken en time og førti min senere. Skulle lade den hjemme. Hva skjedde så? Joda, laderen sprengte og strømmen gikk i den kretsen. Ringte Netcom og spurte om en forsikring (slik til 35..det skulle Telebutikken bydd på, men nei. Jeg forsto visstnok ikke hva forsikring betydde ifg. betjeningen i butikken.) og forklarte i samme slengen at jeg måtte ut med 600 kroner for å få kjøpe iphone. Det var helt mot reglementet, og ikke minst; ulovlig.

 

Reiste tilbake for tredje gang på to dager. Fikk ordna lader, men fikk ikke ny kabel. Måtte mase om ny kabel, fikk kabel. Så slengte jeg ekstrautstyret på disken og fikk kr 598 igjen. Det virket som vedkommende i kassen var litt redd. Han stammet og kalte tilbakebetalingen "en service vi tilbyr gode kunder".

 

Så stakk jeg hjem. Macen på reperasjon for hovedkortet er sprengt. Og denne XP-maskinen (tidligere skolePC jeg ikke har formatert enda, mye piss liggende) klikker når jeg åpner itunes.

 

Kjekt med "alt på en gang" for kroner 7800 + bensin.

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...