Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert diskutert før, men blitt litt for lang denne tråden til å lete...

Jeg har i dag Telenor-abonnement. Ønsker å kjøpe telefon med NYTT Telenor-abonnement, men tvert jeg har telefonen i hus blir det nye SIM-kortet slengt i skuffa og jeg kommer bare til å la abonnementet gå uten bruk, altså kun betale månedsavgiften. (For dette er en billigere løsning enn å bryte abonnementet.)

Spørsmålet: KAN jeg sette mitt gamle Telenor-SIM-kort inn i min nye iPhone som jeg kjøpte med et ANNET Telenor-abonnement? Eller må den åpnes opp? Må jeg betale for det i tilfelle (når jeg ikke skal avslutte det nye abonnementet)?

Lenke til kommentar
Sikkert diskutert før, men blitt litt for lang denne tråden til å lete...

Jeg har i dag Telenor-abonnement. Ønsker å kjøpe telefon med NYTT Telenor-abonnement, men tvert jeg har telefonen i hus blir det nye SIM-kortet slengt i skuffa og jeg kommer bare til å la abonnementet gå uten bruk, altså kun betale månedsavgiften. (For dette er en billigere løsning enn å bryte abonnementet.)

Spørsmålet: KAN jeg sette mitt gamle Telenor-SIM-kort inn i min nye iPhone som jeg kjøpte med et ANNET Telenor-abonnement? Eller må den åpnes opp? Må jeg betale for det i tilfelle (når jeg ikke skal avslutte det nye abonnementet)?

Telenor er Telenor, trenger ikke åpne opp. Men å åpne opp er uansett gratis så lenge du betaler månedsavgiften i 12.mnd.

Lenke til kommentar
Ring 81544099. Ringte dem i sted og fikk besjed om at mobilen min mest sannsynlig ville bli sendt ut med første kull. Bestilte i halv 3 tiden igår.

Hun jeg snakket med hun sa at hun ikke hadde mulighet til å sjekke det. :(.. Men jeg får bare håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Noe feil her på de siste sidene.

Telenor FriHet:

Utenfor bindingstid er det en minimumsfakturerering på 49 kr per mnd. Er man i bindingstid foreligger det ingen minimumsfakturering, men en månedspris på 199 kr. Ref punkt 1. Det er lignende vilkår hos NetCom FlexiTalk og Tele2 Champion.

Skulle til å rette angående gratis opplåsning av iPhone, men her har de tydeligvis endret praksis siden mobilen var ny. Det er jo bra :)

Joda :) Jeg hører hva enkelte av dere sier, men Telenor sier noe annet i kontrakten. Har dere egentlig lest kontrakten som kommer opp etter at bestillingen er fullført?

Månedspris og minimumsfakturering er jo 2 forskjellige ting, månedsprisen på Frihet er jo bare en nedbetaling av telefonen da det i utgangspunktet ikke er noe månedspris på dette abonnementet.

Se linken jeg viser til så ser du at Telenor faktisk er helt enig med meg på informasjonssiden i abonnementet. Teksten du viste til, er det Telenor eller Telekiosken som lister de vilkårene? Som du sier er det uansett ikke bindende da det ikke er medberegnet i opplyst totalkostnad for 1 år.

Årsaken til feilen, for de opplyste vilkårene du får etter bestilling er utvilsomt feil, er sannsynligvis at de ikke er godt oppdatert. Før var det slik at minimumsfaktureringen var på 99 kr og også gjaldt under bindingstiden. Da det ble klart at butikker måtte ta med minimumsfakturering i opplyste totalkostnader fjernet alle tre store operatører minimumsfaktureringen i bindingsperioden. Siden du får opp med vilkår har altså de gamle vilkårene, og ikke de nye.

Lenke til kommentar
Planlegger å kjøpe en svart Iphone 3GS 16GB hos NetCom sin nettbutikk, når de slipper den 09:00 på fredag!

Ser fram til det.

Var i kontakt med en hos netcom for 5 min siden. han sa at det var ikke sikkert dem hadde nok telefoner å legge ut i nettbutikken på fredag. Så han kunne ikke garantere dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...