Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snakket akkurat med nettbutikken til telenor.

Hun slo opp og så at min telefon ville bli sendt ut 31. Så da var jeg rask nok til å bestille sa hun. For andre som lurer, jeg bestilte 28.07.09 kl 10:00. En 32GB hvit.

Vel, håper hun har rett!

Shit... glemte å ta navnet hennes :(

Jeg bestillte min 28.07.09 klokken 01.49.(måtte bestille så seint fordi jeg ikke kom inn på nettsidene til telenor tidligere på dagen) Men jeg bestillte 32 gb svart da. Håper jeg får min i første forsending. Noe annet, og jeg vil for alltid ha noe imot Telenor, når jeg bestillte så stod det "Bekreftet 7/31/2009"

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skli tråden litt tilbake fra alt abonnement snakket :p

Jeg er nybegynner med både iPhone og App Store og lurer derfor på noen ting rundt apps.

1. Om jeg kjøper en app i App Store og tilfeldigvis både iPhone og laptopen dør. Vil da App Store under min konto der huske hvilke apps jeg har kjøpt?

2. Ser det stadig kommer oppdaterte utgaver av apps. Må jeg betale for den nye versjonen dersom jeg har kjøpt en tidligere versjon av en app eller kan man få den oppdaterte versjonen gratis? Altså en oppgradering av en tidligere kjøpt app.

3. Skulle gjerne sett at det fantes en app som kunne ta bort eller skjule ikoner/programmer man ikke bruker. Rett og slett organisere dem og tenker da også på de medfølgende tingene på iPhone. Har ikke lyst å gå for noe jailbreaking med det første.

Lenke til kommentar

Jeg er nybegynner med både iPhone og App Store og lurer derfor på noen ting rundt apps.

1. Om jeg kjøper en app i App Store og tilfeldigvis både iPhone og laptopen dør. Vil da App Store under min konto der huske hvilke apps jeg har kjøpt?

2. Ser det stadig kommer oppdaterte utgaver av apps. Må jeg betale for den nye versjonen dersom jeg har kjøpt en tidligere versjon av en app eller kan man få den oppdaterte versjonen gratis? Altså en oppgradering av en tidligere kjøpt app.

3. Skulle gjerne sett at det fantes en app som kunne ta bort eller skjule ikoner/programmer man ikke bruker. Rett og slett organisere dem og tenker da også på de medfølgende tingene på iPhone. Har ikke lyst å gå for noe jailbreaking med det første.

2. Har aldri opplevd å måtte betale for en oppdatering, men for å være på den sikre siden kan du jo trykke på oppdateringen og se om det står "Free" øverst til høyre.

3. Tror desverre du må jailbreake for å få den funksjonen. Har hvertfall ikke hørt om en slik app selv.

Lenke til kommentar

Dette regner jeg med, noe annet ville bare vært latterlig, men jeg kan ikke svare helt sikkert, fordi Iphone 3GS er min første Iphone.

Lenke til kommentar

Din Appleid vil huske alle dine kjøp, men det er ofte tungvint å hente frem de opplysningene. Anbefaler at du backer opp mappen der alle ipa-filene ligger så du kan importere de rett inn på en annen maskin og bruke den til syncing.

Lenke til kommentar
Dette regner jeg med, noe annet ville bare vært latterlig, men jeg kan ikke svare helt sikkert, fordi Iphone 3GS er min første Iphone.

Hvis du ikke har erfaring med hverken telefonen eller iTunes ber jeg deg om å vennligst unngå å svare og heller prøve å søke deg frem til en løsning hvor du da kan henvise til kilder. Det å legge ut svar som inneholder sikkert, kanskje og lignende skaper bare usikkerhet som er lett å avkrefte av andre brukere.

Hva innebærer dette å få telenor til å låse opp telefonen for andre sim-kort? Enklere sagt: hva av serienummer/brukernavn etc må jeg ha klart når jeg ringer de?

Du må gi de din IMEI-kode. Det er en unik kode som alle mobiler har. Den hjelper med identifisere akkurat din telefon eller å sette den på en svarteliste for å unngå at tyver og andre videreselger mobilen i fungerende stand.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har erfaring med hverken telefonen eller iTunes ber jeg deg om å vennligst unngå å svare og heller prøve å søke deg frem til en løsning hvor du da kan henvise til kilder. Det å legge ut svar som inneholder sikkert, kanskje og lignende skaper bare usikkerhet som er lett å avkrefte av andre brukere.

Hvis det er lett å avkrefte, så er det vel bare å gjøre det.

Dette er et diskusjonsforum, hvor man diskuterer, noe som betyr bl.a. utveksle meninger. Derfor sa jeg min mening, ikke for å skape tvil. Men dette vil jeg ikke ta i denne tråden eller et annet sted.

Sorry for o.t.

Lenke til kommentar

Kan forøvrig også nevne at om du skulle være uheldig å slette en app du har betalt for, er det bare å laste den ned på nytt. Du får opp en dialogboks som sier at "Du har kjøpt denne før, dermed er den nå gratis" (Litt annen ordlyd)

Så alt kobles mot din appleid, tryner telefonen, laptopen og huset brenner ned får du fortsatt lastet ned alle apps på nytt helt gratis :)

Lenke til kommentar

Noe feil her på de siste sidene.

Telenor FriHet:

Utenfor bindingstid er det en minimumsfakturerering på 49 kr per mnd. Er man i bindingstid foreligger det ingen minimumsfakturering, men en månedspris på 199 kr. Ref punkt 1. Det er lignende vilkår hos NetCom FlexiTalk og Tele2 Champion.

Skulle til å rette angående gratis opplåsning av iPhone, men her har de tydeligvis endret praksis siden mobilen var ny. Det er jo bra :)

Endret av genser
Lenke til kommentar

Ah, sånn jeg håpet det skulle være :)

En ting til jeg kom til å lure på er om man går for en gratis oppdatering av appen du har kjøpt. Vil denne da legge seg inn som en ny app på telefonen til tross for at det bare er en ny versjon av appen man allerede har eller slettes den gamle versjonen da?

Lenke til kommentar
Ah, sånn jeg håpet det skulle være :)

En ting til jeg kom til å lure på er om man går for en gratis oppdatering av appen du har kjøpt. Vil denne da legge seg inn som en ny app på telefonen til tross for at det bare er en ny versjon av appen man allerede har eller slettes den gamle versjonen da?

Nei den erstatter den gamle versjonen!

Lenke til kommentar
Hvis det er lett å avkrefte, så er det vel bare å gjøre det.

Dette er et diskusjonsforum, hvor man diskuterer, noe som betyr bl.a. utveksle meninger. Derfor sa jeg min mening, ikke for å skape tvil. Men dette vil jeg ikke ta i denne tråden eller et annet sted.

Sorry for o.t.

Å bruke tid på frivillig support ser jeg på som greit, men å bruke tid på å krangle eller avkrefte synsing synes jeg blir unødvendig å trekke inn i tråden. Da er det heller bedre å underbygge innleggene sine på fakta. Det er svært sjelden jeg synser på svarene mine. Bak de ligger erfaring og veldig mye søking.

@tyv:

Men alle innstillinger lagres.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Folk går av skaftet = prisen på iPhone går opp.

Det har ihvertfall vært tilfelle hos Telenor.

Jeg er glad jeg kjøpte min så tidlig som jeg kunne. Onkelen til en kompis av meg, jobber i Telekiosken, han sa at det var best å kjøpe den tidlig, fordi den kommer nok til å øke i pris, og det har den jo allerede gjort.

Lenke til kommentar
Noe feil her på de siste sidene.

Telenor FriHet:

Utenfor bindingstid er det en minimumsfakturerering på 49 kr per mnd. Er man i bindingstid foreligger det ingen minimumsfakturering, men en månedspris på 199 kr. Ref punkt 1. Det er lignende vilkår hos NetCom FlexiTalk og Tele2 Champion.

Skulle til å rette angående gratis opplåsning av iPhone, men her har de tydeligvis endret praksis siden mobilen var ny. Det er jo bra :)

Joda :) Jeg hører hva enkelte av dere sier, men Telenor sier noe annet i kontrakten. Har dere egentlig lest kontrakten som kommer opp etter at bestillingen er fullført?

Månedspris og minimumsfakturering er jo 2 forskjellige ting, månedsprisen på Frihet er jo bare en nedbetaling av telefonen da det i utgangspunktet ikke er noe månedspris på dette abonnementet.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig den øker i pris og jeg forventer jo ikke annet. Hadde gjort det samme selv om jeg var kjøpmann hehe. Samme kan det være for meg. Jeg skal ha 3GS om den koster 2000 eller 15000 kr. Eneste mitt ego ikke hadde taklet var om jeg betalte 15000kr mens alle andre betale 2000kr hehe.

Jeg ringte nettopp spaceworld og fikk satt meg på en liste. Han kunne ikke garantere noe som helst, men hadde trodde uansett at det ikke ville være problem å få tak på tlf, dem skulle få inn mange. Jeg skal vel ha den 16GB..og i svart (som det sikkert er mest av uansett)

Han sa dem skulle ringe å gi beskjed med en gang TLF ble tilgjengelig. JADA....klart jeg ikke stoler på det. Jeg stiller nok utenfor butikken når den åpner uansett hehe. Vente på å få en beskjed pr tlf? NO WAY!!!!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...