Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan fremdeles få hvit 32GB for 4838,- på telekiosken, med djuice complete.

 

Eneste problemet er at det ser ikke ut som at djuice (Telenor) gir ut operatørlåskoden gratis før 12 mnd. er gått. (Så på nettsidene deres nå nettopp.) (Har sett at TnM gjør det, merkelig om djuice som er et brand fra telenor ikke gjør det, menmen...)

 

Hva er dine kilder angående dette? Har bestilt iphone med djuice complete, har videreført abb. Og ringte telenor kundeservice der de sa med engang jeg får telefonen åpner de den slik at jeg kan bruke mitt Tele2 simkort, til jeg får mitt nye Telenor sim. Må bare ringe kundeservice for å få den låst opp.

 

Så tror nok de samme reglene gjelder for rene Telenor abb og Djucie abb. Skal ikke være noe forskjell på dette.

Lenke til kommentar

Mulig noen har spurt om dette før, men klarte ikke å finne det..

 

Men jeg har forhåndsbestilt en iphone fra telenor idag, det står jo bekreftet dato 31.07.09, så sender de ut telefonen den datoen? eller sender de ut telefonen slik at du har den til 31?

 

På forhånd takk :-)

 

-r0lfi

Lenke til kommentar
La oss si det slik. Jeg tror neppe Iphone 3GS blir utsolgt før selve lanseringen er her hehe. Det finnes ikke sååå mange som følger like godt med som oss her på forumet hehe. Dvs vi viste på timen når telenor la ut sine priser etc...den vanlige mann i gata (dvs 99% av alle som kommer til å kjøpe Iphone)har i bunn og grunn ikke peil og suller seg til en butikk om noen uker for å få sin 3GS hehe.

 

Og at det ikke blir ferdigstilt flere 3gs'er før november i år? latterlig hehe

 

Jeg vil tro alle som vil ha 3GS på fredag får det. Selv om kanskje noen butikker blir midlertidig utsolgt selvsagt.

 

Hvor har du november ifra? 8/11 som i 11. August. Copy/pasta fra Telenor sine sider og de kjører amerikansk datostempling (om du sammenlikner med de andre datoene).

 

Men ja. Vil tro at første batch med 32GB 3GS er utsolgt, iogmed de endret dato nå.

 

Og datoen er kommet ut på store medier som VG og Dagbladet (Også i papirutgaven til VG), så du skal ikke se bort ifra at det er flere som har bestilt enn du tror. Ha i bakhodet at nettbutikken til telenor tok kvelden da de la ut ipohone 3GS til forhåndssalg.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
La oss si det slik. Jeg tror neppe Iphone 3GS blir utsolgt før selve lanseringen er her hehe. Det finnes ikke sååå mange som følger like godt med som oss her på forumet hehe. Dvs vi viste på timen når telenor la ut sine priser etc...den vanlige mann i gata (dvs 99% av alle som kommer til å kjøpe Iphone)har i bunn og grunn ikke peil og suller seg til en butikk om noen uker for å få sin 3GS hehe.

 

Og at det ikke blir ferdigstilt flere 3gs'er før november i år? latterlig hehe

 

Jeg vil tro alle som vil ha 3GS på fredag får det. Selv om kanskje noen butikker blir midlertidig utsolgt selvsagt.

 

Hvor har du november ifra? 8/11 som i 11. August. Copy/pasta fra Telenor sine sider og de kjører amerikansk datostempling (om du sammenlikner med de andre datoene).

 

Men ja. Vil tro at første batch med 32GB 3GS er utsolgt, iogmed de endret dato nå.

 

Og datoen er kommet ut på store medier som VG og Dagbladet (Også i papirutgaven til VG), så du skal ikke se bort ifra at det er flere som har bestilt enn du tror. Ha i bakhodet at nettbutikken til telenor tok kvelden da de la ut ipohone 3GS til forhåndssalg.

 

Så det var det som var problemet da jeg skulle inn på den private delen av telenors nettbutikk igår eller noe :roll:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Man kan fremdeles få hvit 32GB for 4838,- på telekiosken, med djuice complete.

 

Eneste problemet er at det ser ikke ut som at djuice (Telenor) gir ut operatørlåskoden gratis før 12 mnd. er gått. (Så på nettsidene deres nå nettopp.) (Har sett at TnM gjør det, merkelig om djuice som er et brand fra telenor ikke gjør det, menmen...)

 

Hva er dine kilder angående dette? Har bestilt iphone med djuice complete, har videreført abb. Og ringte telenor kundeservice der de sa med engang jeg får telefonen åpner de den slik at jeg kan bruke mitt Tele2 simkort, til jeg får mitt nye Telenor sim. Må bare ringe kundeservice for å få den låst opp.

 

Så tror nok de samme reglene gjelder for rene Telenor abb og Djucie abb. Skal ikke være noe forskjell på dette.

 

 

 

Hos djuice kundeservice står det kun dette:

 

Hva koster det å få ut operatørlåskoden før avtaletiden utløper?

 

Dersom du ønsker koden før det er gått 12 måneder etter kjøpsdato, må du betale for den.

 

Startbeløpet for koden er kr. 600,-. Deretter senkes beløpet med kr. 40,- pr. mnd.

 

Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.

 

Men synes og det er rart om de ikke har samme praksis.

 

 

 

EDIT:

 

Dette står nå på 32GB Hvit hos både telekiosken og Telenor sin butikk:

 

"Pga av stor etterspørsel kan vi ikke garantere levering før i løpet av uke 33."

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Det er ikke noe kode som skal sendes ut, men kun at Telenor skal låse den opp via Apple, og deretter skal brukeren selv koble den opp mot Itunes. Så tror det skal være lik prosedyre for både Telenor og Djuice, men jeg ringer kundeservice imorgen tidlig og forhører meg :)

 

Vi som bestillte tidlig igår er vel garantert første levering til uka eller? Har bestilt en svart 32gb, men som sagt er ubekreftet nå :S

Lenke til kommentar
Dette står nå på 32GB Hvit hos både telekiosken og Telenor sin butikk:

 

"Pga av stor etterspørsel kan vi ikke garantere levering før i løpet av uke 33."

 

Jeg bestilte og betalte med kort og fikk ordrebekreftelse idag kl 10:00. (ikke 22:00).

vil det si at det ikke er sikkert at jeg får telefonen?

Utrolig dårlig at de ikke kan bekrefte eller avkrefte noe som helst hos telenor. Faen meg så hemmelig alt skal være :mad:

Lenke til kommentar
...

 

EDIT:

 

Dette står nå på 32GB Hvit hos både telekiosken og Telenor sin butikk:

 

"Pga av stor etterspørsel kan vi ikke garantere levering før i løpet av uke 33."

 

Hvor står dette på telenor sin nettbutikk? Ser bare "Bekreftet 7/31/2009" under iPhone 32GB White 3GS (telenor sin nettbutikk)

Lenke til kommentar

Det står dette på alle sammen nå ("Pga av stor etterspørsel kan vi ikke garantere levering før i løpet av uke 33."

 

Dette er jo håpløst, uke 33 er jo to uker til..

 

De viste jo at det ville bli stor pågang på dette produktet. Det de skulle gjort var å leie inn folk slik at de kunne pakke fortløpende dag og natt etterhvert som bestillingene kom inn og levert alle pakkene med egne trailere på post-terminalen i Oslo fredag morgen, da hadde de fleste fått pakkene sine lørdag formiddag eller senest mandag morgen.

Endret av Klorin
Lenke til kommentar
...dog noe usikker angående djuice control.

Elkjøp-Telenor-iPhone selges med SurfPrat XL, L og M samt FriHet og djuice control, MEN de vet ikke når de får inn telefonene. (Typisk Elkjøp svar! ;) )

Jeg ville valgt å ikke hørt på sommervikarene på kundesenteret angående abonnementsutvalg, men gått i din lokale butikk. Regner med at abonnement som SuperPluss, djuice Complete, NonStop osv. også vil kunne selges med iPhone 3Gs akkurat som med vanlig iPhone 3G.

 

Angående Elkjøps usikkerhet om leveringstid må du nok skylde på en kombinasjon av Telenor og Apple.

Lenke til kommentar

Vi får jo ingen bekreftelse eller informasjon overhodet hos Telenor. Skal ringe til nettbutikken imorgen og høre, men regner med at de sier de ikke vet.

Jeg har ringt telenor 3-4 ganger iløpet av noen dager, og hver gang sier de "du kan ikke bestille telefonen før 31."

Jo svarer jeg, den ligger jo faen meg til forhåndsbestilling på nettbutikken DERES!!

"Å ja..." er svaret.

 

 

Skjønner ikke en dritt av Telenor.

Skal ringe nettbutikken imorgen, hvis jeg ikke får noe ordentlig svar, så vurderer jeg å avbestille hele dritten eventuelt.

 

makan til dårlig service.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Går vel utfra at alle som bestillte mens det stod bekreftet 31.07.07 vil få sine telefoner ganske asap, krysser selvsagt fingrene for at den detter i postkassa på fredag.

 

Men på mandag skal vel alle ha fått sine, hvis ikke posten føkker det opp.

 

Men pokkers irriterende og ikke få noen form for bekreftelse. Jeg bestilte 32GB sort hos Telekiosken, med faktura.

 

På min profil på Telenor`s hjemmesider er det allerede oppdatert med nytegning av abonnemnt datert 27.07.09, med utløp 27.07.10.

 

Går derfra ut fra at det er i orden, men en bekreftelse hadde vært fint slik at skuldrenen senket seg litt.

 

De har sikkert en del og gjøre på Telekiosken, og Telenor, men mener bestemt at de burde være litt bedre på denne delen.

 

 

Gidder ikke å ringe....

Endret av 3121
Lenke til kommentar

Da jeg ringte Telenor på mandag for å høre om når den vil bli sendt ut, sa dem: "Ja ja mandag har du den nok garantert". Så får vel krysse fingrene for at de som bestilte igår får den på lørdag eller mandag, avhengig av hvor i landet man bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...