Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Bestill iPhone med det abonnementet som ha lavest månedspris og legg SIM-kortet i en skuff ring Telenor og be dem om å åpne operatørsperren. Da har du en helt ny 16GB 3GS for 4000kr, eller en 32GB for 4800kr.

Det abonnementet med lavest månedspris og full subsidiering fra Telenor er SuperPluss.

 

Men operatørlåsen får du ikke fjernet før 12 mnd etter kjøp. Så den vil være låst til Telenor det året du har binding.

 

Hvor har du dette fra? Er jo flere som hevder at Telenor gir fra seg operatørlåsekoden mens man er i bindingstiden. (Ikke spør hvor de har dette fra forresten ;) )

 

 

Ringte dem nettopp og fikk bekreftet at dette stemmer, også med abonnement kjøpt med Iphone. Så ferdig med den saken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på en ting:) Siden jeg snart skal kjøpe 3GS'en:)

 

En kamerat av meg som har vanlig 3gs sier at han ikke kan bruke den med 2 forskjellige pc'er. Hva mener han egentlig med dette? At den ikke synker med mer enn 1 pc? Dvs...at om man kjøper en app fra app store via jobb pc så kan man ikek få lagt denne inn på tlf fra jobb? Man må vente til man er kommet hjem og koblet seg til "moder" pc'en?

 

Jeg tror det er slik at man må autorisere pc'ene via iTunes. du kan ha 5 pc'er autorisert. Du kan da synkronisere iphonen med alle disse pc'ene.

Her er en link på hvordan du gjør det:

 

http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=no_NO

Lenke til kommentar
Slike ting tar flere uker. Jeg tenkte fremover...og overførte mitt netcom nr til telenor for nå en mnd siden. Mener det tok ca 2 uker fra jeg ringte telenor og sa ifra jeg ville til dem, til jeg faktisk var det.

 

Jeg har kjøpt iphone 3GS over nettbutikken til telenor. Jeg får vel telefonen selv om jeg ikke har fått portering ennå?

Lenke til kommentar

Dette har vel mer med biblioteket å gjøre?

 

Altså om du syncer telefonen på PC1, med musikk bilder etc. Når du da skal synce med PC2, så sier iTunes at dette ikke er samme bibliotek, men om du vil så kan du slette musikk/bilder etc og synce med PC2 allikevel.

 

Så du kan ikke synce muskken din med PC1, så synce inn mer musikk fra PC2.

 

Om du kopierer hele biblioteket, og holder de like på 2 maskiner, kan du synce med begge. Men det er mye styr.

Lenke til kommentar
De har vel et tak på 5GB nedlasting i måneden da?

 

Jeg kan ikke se at iConnect har et tak på 5Gb. Men om det var et tak så skal det vel godt gjøres å laste ned over 5Gb kun over mobilnettet hver måned? :p

 

Utenfor Norge gjelder selvsagt andre betingelser da man betaler for datatrafikken.

 

NetCom har forøvrig i de nordiske landene en rekke trådløse nett man kan bruke gratis som kalles "Homerun".

 

hvis man har fri bruk av data kan du bruke nettet gratis, men farten på nettet settes ned etter 5G. det skal mye til å bruke mer en 5G da;)

Lenke til kommentar

ok...for å summere kjører jeg en sitat fra den linken:)

 

Fjerning av autorisering fra en datamaskin lar deg avgjøre hvilke datamaskiner som skal kunne spille av musikk, videoer, lydbøker eller annet innhold som er kjøpt fra iTunes Store.

 

Autorisering beskytter opphavsrettighetene til innholdet du kjøper. Du kan bruke dine DRM-beskyttede (Digital Rights Management) kjøp1 fra iTunes Store på opptil fem forskjellige datamaskiner (disse kan være hvilken som helst blanding av Macintosh- eller Windows-datamaskiner). Når du spiller et innkjøpt produkt, blir datamaskinen "autorisert" til å kunne spille innhold som er kjøpt med din Apple-konto.

 

Merk: Sanger som du koder i AAC-format fra en annen kilde enn iTunes Store, for eksempel fra egne lyd-CDer, og sanger fra iTunes Plus-nedlastinger trenger ikke å bli autorisert.

 

Det er vel slik å forstå at man kan oppdattere og synke Iphonen sin med 5 forskjellige pc'er så lenge alt man skal synke med er kjøpt eller hentet fra itunes app store. Dvs at personlige bilder man har på sin "hjemme-pc" naturlig nok ikke kan synkes fra en jobb pc.

 

Medfører min konklusjon riktighet? :)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Har to kjappe spørsmål

 

vet noen når tomtom kommer med navigasjon til iphone?

 

Jeg pleier og skru av dataroaming når jeg ikke er på nett men det er veldig kronglete og måtte helt inn dit hele tida..det finnes vel ikke noe ikon man kan sette på framsida som en snarvei for og skru dataroaming av og på?

Lenke til kommentar
Jeg pleier og skru av dataroaming når jeg ikke er på nett men det er veldig kronglete og måtte helt inn dit hele tida..det finnes vel ikke noe ikon man kan sette på framsida som en snarvei for og skru dataroaming av og på?

Dataroaming gjelder kun bruk i utlandet, og har ingen effekt her hjemme i Norge.

Lenke til kommentar
Bare så folk er oppdatert: Du får ikke tak i iPhone 3GS 32 GB for 4838,- lenger på Telenor sine nettsider.

 

De har visst økt prisene på både 16gb og 8gb et par hundre kroner. Kanskje de har lest litt om hvordan folk tenker å kjøpe.

Uansett, syns det er litt tvilsomt og endre prisene på den måten.

 

CaZpeR: Er nok fordi de har fått inn nok bestillinger på 3GS 32GB Black at de blir utsolgt med en gang, og får flere inn seinere.

Lenke til kommentar
Jeg pleier og skru av dataroaming når jeg ikke er på nett men det er veldig kronglete og måtte helt inn dit hele tida..det finnes vel ikke noe ikon man kan sette på framsida som en snarvei for og skru dataroaming av og på?

Dataroaming gjelder kun bruk i utlandet, og har ingen effekt her hjemme i Norge.

Okay.. Men verken mms eller internet funker uten den på..

Lenke til kommentar

Hvor mange MB bruker dere i måneden på aiPhåne sånn sirkus?

 

Jag være osikker på Telenår SurfPrat M eller NetCom iTalk Small.

Telenår koster bare 189 kråne i måneden, og har 100 SMS og 500MB. iTalk Small koster 299 og har 100SMS, 100 Ringeminutar og 500MB. Problem er at Telenår har makspris på data på 10 kråner dagen om man går over de 500 mægabaits. Det har ike NetCåm. Jag ikke bestemme meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...