Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har vel et tak på 5GB nedlasting i måneden da?

Jeg kan ikke se at iConnect har et tak på 5Gb. Men om det var et tak så skal det vel godt gjøres å laste ned over 5Gb kun over mobilnettet hver måned? :p

Alt kan skje med litt hardcore bruk av Spotify App-en : D

Lenke til kommentar
Bestill iPhone med det abonnementet som ha lavest månedspris og legg SIM-kortet i en skuff ring Telenor og be dem om å åpne operatørsperren. Da har du en helt ny 16GB 3GS for 4000kr, eller en 32GB for 4800kr.

Det abonnementet med lavest månedspris og full subsidiering fra Telenor er SuperPluss.

Men operatørlåsen får du ikke fjernet før 12 mnd etter kjøp. Så den vil være låst til Telenor det året du har binding.

Hvor har du dette fra? Er jo flere som hevder at Telenor gir fra seg operatørlåsekoden mens man er i bindingstiden. (Ikke spør hvor de har dette fra forresten ;) )

Endret av basip
Lenke til kommentar
Bestill iPhone med det abonnementet som ha lavest månedspris og legg SIM-kortet i en skuff ring Telenor og be dem om å åpne operatørsperren. Da har du en helt ny 16GB 3GS for 4000kr, eller en 32GB for 4800kr.

Det abonnementet med lavest månedspris og full subsidiering fra Telenor er SuperPluss.

Men operatørlåsen får du ikke fjernet før 12 mnd etter kjøp. Så den vil være låst til Telenor det året du har binding.

Hvor har du dette fra? Er jo flere som hevder at Telenor gir fra seg operatørlåsekoden mens man er i bindingstiden. (Ikke spør hvor de har dette fra forresten ;) )

Hehe skal ikke spørre. Jobber selv på teleavdelingen på Lefdal og har snakket mye med konsulentene hos Telenor. Mange kunder som kommer inn og skal fjerne denne sperren, men hvis ikke bindingstiden deres har gått ut, vil de heller ikke fjerne sperren.

Hvis det du sier stemmer så har hvertfall ikke den/de konsulentene gjort jobben sin :p

Lenke til kommentar

Hehe skal ikke spørre. Jobber selv på teleavdelingen på Lefdal og har snakket mye med konsulentene hos Telenor. Mange kunder som kommer inn og skal fjerne denne sperren, men hvis ikke bindingstiden deres har gått ut, vil de heller ikke fjerne sperren.

Hvis det du sier stemmer så har hvertfall ikke den/de konsulentene gjort jobben sin :p

Hva koster det å få ut operatørlåskoden?

Operatørlåste mobiltelefoner er som regel rimeligere enn telefoner som ikke er låste. De er låste i tolv måneder. Etter tolv måneder kan du hente ut koden for åpning uten kostnad.

Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått.

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...8-000000000000}

Lenke til kommentar

Får operatørlåskoder daglig fra Telenor, til kunder som har kjøpt telefon med binding og vil ha en åpen telefon, aldrig hatt noe problem med det, verken på iPhone eller andre telefoner.

iPhone ringer man inn og ber telenor frigi telefonen, kobler den til itunes etter på, og så blir den åpnet. Andre telefoner får man tilsendt kode, som regel via mail.

Lenke til kommentar

NOK en gang:

Vilkår for operatørlåskode(Telenor)

Jeg siterer: "Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått."

Har alle forstått dette nå?

Bra!

Lenke til kommentar

Flott!

Da ser det foreløpig ut som at den billigste måten å skaffe en iPhone 3GS er å kjøpe den fra Telenor med SuperPluss til 4038,- inkl abb, få operatørkoden og hive Telenor SIM i skuffen.

Happy days!

Lenke til kommentar
Flott!

Da ser det foreløpig ut som at den billigste måten å skaffe en iPhone 3GS er å kjøpe den fra Telenor med SuperPluss til 4038,- inkl abb, få operatørkoden og hive Telenor SIM i skuffen.

Happy days!

Virker sånn ja, da blir det iPhone på meg óg! Og så fortsetter jeg bare å bruke OneCall simkortet:)

Lenke til kommentar
Flott!

Happy days!

Virker sånn ja, da blir det iPhone på meg óg! Og så fortsetter jeg bare å bruke OneCall simkortet:)

Eksakt det som var min plan også! Med tanke på at jeg bare betalte 2000,- for min 1.gen iPhone i USA for snart 2 år siden er det ikke noe problem å legge ut 4000,- for ny nå :)

Lenke til kommentar

Vist du jobber på teleavdelingen, kan du ta en hvilken som helst telenorlåst mobil, og faktisk lese hva som står på operatørlåst lappen med liten skrift. Der står det rett ut:

"Hvis denne telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra kundeservice vederlagsfritt. Koden sendes kunden via e-post, faks eller per brev."

Det står ca 1,5 cm OVER strekkoden på den "telenor låst lappen".

Lenke til kommentar

Lurer på en ting:) Siden jeg snart skal kjøpe 3GS'en:)

En kamerat av meg som har vanlig 3gs sier at han ikke kan bruke den med 2 forskjellige pc'er. Hva mener han egentlig med dette? At den ikke synker med mer enn 1 pc? Dvs...at om man kjøper en app fra app store via jobb pc så kan man ikek få lagt denne inn på tlf fra jobb? Man må vente til man er kommet hjem og koblet seg til "moder" pc'en?

er det noen av dere som har netcom og som skal over til telenor?

Har dere fått en sms vedr. nummerportering?

Hvor lang tid tok det fra bestillingen ble gjort til dere fikk en sms?

Slike ting tar flere uker. Jeg tenkte fremover...og overførte mitt netcom nr til telenor for nå en mnd siden. Mener det tok ca 2 uker fra jeg ringte telenor og sa ifra jeg ville til dem, til jeg faktisk var det.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...