Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrulig mye synsing uten å vite her!

Totalprisen er pris på tlf + mnd prisen i 1 år.

Tlf pris + bindingsbrudd blir noe annet, og som oftest høyere.

Hos Telenor kan du låse opp telefonen gratis så lenge du har binding eller betaler bruddgebyret på bindingen visst du ikke skal ha abb.

Edit: Ser CK_ tror at den mnd nedjustering av bruddgebyr henger sammen med mnd pris. Det gjør den ikke. F.eks på SuperPluss starter bruddgebyret på 2400kr. Mnd prisen er 129kr, men bruddgebyret justeres ned med 190 kr mnd.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Telenor sine sider blir voldtatt as we speak, så umulig å få bestilt noe som helst :( Finner ikke noe i abonnementsvilkårene om at du må betale for den første måneden. Husker det var slik med det ene abonnementet til Netcom, men vet noen om dette gjelder alle abonnement nå?

Når du binder deg til et abb. så må du betale første måneden.

Nei det må du ikke, det er bare hos Netcom du må det.

Hos telenor betaler du bare for de dagene du har abonnementet.

SurfPrat M duger ikke noe dårligere til IPhone en noen andre abb, visst bruksmønsteret ditt ikke tilsier at du bruker langt over 500mb mnd.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Har vært å reservert 32GB Sort hos Elkjøp nå, hadde bare enten 16 eller 32GB sort igjen, så ble det. Han sa han ikke visste akkurat hvor mange han fikk inn, men tror han visste litt mer enn som så, for han kunne jo si akkurat hva som kom til å være ledig osv. Slik det så ut på lista var det en 10 stk eller noe som hadde reservert allerede, så er ikke veldig mange de får inn tydeligvis. Og dette er en stor Elkjøp-butikk vil jeg påstå. Han ante ingenting om pris påsto han heller, men ser jo at Telenor slapp prisene når jeg var der, så da er vel ikke netcom langt unna heller.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt iphone 3G S 32GB Hvit med Surfprat L :dribble:

Gleder meg...

Du falt for fristelsen du også ja :p

Ja :)

Kunne ikke holde meg. Jeg får jo regning på ca 5-600 uansett hver mnd med et vanlig abb. Nå kan jeg betale 699 og få 3000ringemin. og 1000MB samt 250 SMS. Kan la være å bruke WiFi :)

Jeg skulle få bekreftelse på mail på fredag om jeg var blant de som skulle få telefonen tilsendt. Hvis jeg ikke var på lista, så kunne jeg evt avbestille og heller kjøpe i butikk.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe meg iPhone 3GS nå, men jeg vil bruke et annet abonnement enn det jeg får hos Telenor. Hvordan er det når jeg skal bryte det abonnementet jeg får. Må jeg betale for 12 måneder med abonnementet eller er det noe annet jeg må betale for?

Du betaler bruddgebyr, evt. lar du abbonementet løpe og bare ringer Telenor og be dem åpne for bruk med simkort fra andre operatører.

Lenke til kommentar

Hvor mye er det bruddgebyret på da?

Hvis jeg for eksempel velger en iPhone 3GS 16GB med SuperPluss så blir minste totalpris i et år 4038,- inkludert månedsprisen på abonementet. Må jeg betale bruddgebyret i tillegg til den prisen eller er må jeg bare betale det gebyret og ikke månedsprisen for 12 måneder?

Lenke til kommentar
Hvor mye er det bruddgebyret på da?

Hvis jeg for eksempel velger en iPhone 3GS 16GB med SuperPluss så blir minste totalpris i et år 4038,- inkludert månedsprisen på abonementet. Må jeg betale bruddgebyret i tillegg til den prisen eller er må jeg bare betale det gebyret og ikke månedsprisen for 12 måneder?

Bruddgebyret på SuperPluss er høyere enn det totalprisen på SuperPluss blir på et år, så det lønner seg ikke og bryte bindingen her, men heller la den løpe ut året. Da får du den prisen som en totalpris for en åpen iPhone 3GS. Bruddbegyret er på 2400 mens måndespris x12 er 1548,-

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Nei, slik jeg har forstått det trenger du ikke å betale noe bruddgebyr dersom du betaler for de låste 12 første månedene av abbonementet, som altså vil si totalt 4038 kr.

Edit: blunderguff kom før meg.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Okei. Er dette bruddgebyret det samme på alle abonement?

Og er det mulig å betale for alle 12 måneder med en gang. Er greiest for meg å få betalt alt på en gang istedet for at jeg må betale 129,- hver måned da jeg også må betale et annet abonement.

EDIT: Må du ikke betale for at Telenor skal låse opp telefonen slik at jeg kan bruke den med andre abonemeneter?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Kan ikke noen forklare enkelt og greit hvordan alt med bruddgebyr osv er i steden for at alle skal synse litt her og der? Det beste er jo sikkert om noen som har peil lager en god infopost om det, så når folk spør kan man bare linke til den?

Edit: Altså en post som sammenfatter hva som er det beste og billigste osv..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Okei. Er dette bruddgebyret det samme på alle abonement?

Og er det mulig å betale for alle 12 måneder med en gang. Er greiest for meg å få betalt alt på en gang istedet for at jeg må betale 129,- hver måned da jeg også må betale et annet abonement.

Nei bruddgebyret varierer fra abb til abb.

Tror ikke det er mulig å betale alt inn med en gang. Eller, det ER mulig. Men vet ikke om systemet automatisk betaler tilbake det du da betaler for mye. Kan jo prøve værtfall.

Kan ikke noen forklare enkelt og greit hvordan alt med bruddgebyr osv er i steden for at alle skal synse litt her og der? Det beste er jo sikkert om noen som har peil lager en god infopost om det, så når folk spør kan man bare linke til den?

Edit: Altså en post som sammenfatter hva som er det beste og billigste osv..

Utrulig mye synsing uten å vite her!

Totalprisen er pris på tlf + mnd prisen i 1 år.

Tlf pris + bindingsbrudd blir noe annet, og som oftest høyere.

Hos Telenor kan du låse opp telefonen gratis så lenge du har binding eller betaler bruddgebyret på bindingen visst du ikke skal ha abb.

Bruddgebyrene varierer etter hvordan type abonnement du har. disse prisene står i vilkårene på telenormobil.no

Lenke til kommentar
Jeg skulle få bekreftelse på mail på fredag om jeg var blant de som skulle få telefonen tilsendt. Hvis jeg ikke var på lista, så kunne jeg evt avbestille og heller kjøpe i butikk.

Hvor fikk du den infoen? Jeg bestilte og fikk bekreftelse på epost nå fra bestillingen, men ingenting om det du skrev der.

Lenke til kommentar

Hvor fikk du den infoen? Jeg bestilte og fikk bekreftelse på epost nå fra bestillingen, men ingenting om det du skrev der.

Jeg snakket med dem på telefon. Har ikke fått bekreftelse på epost ennå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...