Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Appropo sånn beskyttelse rundt selve iPhonen. Dersom jeg kjøper telefonen (ganske sikkert nå) så kunne jeg også tenkt meg beskyttelse rundt og har funnet noen alternativer jeg liker godt.

Dog har jeg lest litt i denne tråden at det ikke nødvendigvis er så smart med bare gummi/silikon beskyttelse rundt telefonen.

 

Under denne artikkelen fra PCMag.com lister de opp de 10 kuleste beskyttelsene til iPhone hvor både iSkin og SwitchEasy kommer godt ut!

Personlig liker jeg begge typer men har fått forståelsen av at iSkin kun er laget i mykt matriale i forhold til SwitchEasy som har en kombinasjon av både gummi og hard plast.

 

Jeg har ikke helt funnet ut hvilken modell som er bra men SwitchEasy er det jeg vurderer og kanskje CapsuleRebel modellen.

 

Noen tanker rundt dette? Gummi Vs. hard plast? En kombinasjon?

Viktig med noe som tåler et støt om telefonen går i gulvet!

 

SwitchEasy produkter her.

 

iSkin produkter her.

Lenke til kommentar
Jeg fikk beskyttelse til iPhonen i dag. Switcheasy Colors.

Fikk med slik beskyttelse til selve glasset. Hadde det på i noen minutter før jeg rev det av igjen. Var absolutt ikke brukbart. Men er strålende fornøyd med beskyttelsen rundt.

 

Hei Hille... Hvordan er brukeropplevelsen av 3GS'en?

Hvordan er internett? Voice control? Kompass med Google maps?

må man bruke engelske kommandoer på voice control?

Lenke til kommentar
Jeg fikk beskyttelse til iPhonen i dag. Switcheasy Colors.

Fikk med slik beskyttelse til selve glasset. Hadde det på i noen minutter før jeg rev det av igjen. Var absolutt ikke brukbart. Men er strålende fornøyd med beskyttelsen rundt.

 

Hei Hille... Hvordan er brukeropplevelsen av 3GS'en?

Hvordan er internett? Voice control? Kompass med Google maps?

må man bruke engelske kommandoer på voice control?

 

Nå gikk jeg fra en Sony Ericsson k750i som jeg har hatt de 5 siste årene. Så for meg å plutselig få alle disse godene samlet i en doning er en åpenbaring.

Litt sånn kjapt om hva jeg mener,

God å holde i, greie menyer, lett å finne frem.

Rask, ting starter når jeg klikker på dem. Kan ikke måle med andre iPhones da dette er min første. Surfing fra eget wifi føles nesten like raskt som vanlig nett. Går sikkert litt tregere, men det er en bagatell.

 

Voice controll er på norsk, samme gjelder ordbok og telefonen i seg selv.

Kompasset fungerer som bare det. Når jeg sitter hjemme så finner den meg på millimeteren. Klarer faktisk å finne meg så bra at den finner rett gatenummer på huset mitt.

Får opp en pil på gps i tillegg så man til enhver tid kan se hvor man peker telefonen. Ganske fiffig. Søking i kart, zooming osv går forholdsvis ganske fort.

 

Jeg har hatt noen problemer med voice control, feks skal jeg ringe "Endre" så ringer telefonen "Jørn". Men det er vel bare jeg som ikke snakket tydlig nok. De fleste funksjonene er nyttige, men føler det går like fort å bla seg frem til ting. Så den blir lite brukt.

 

Har forøvrig jailbraket telefonen, skiftet theme og installert diverse 3parts programmer. Føler jeg begynner å få det jeg trenger av applikasjoner på den nå.

 

Bilde av mitt nåværende theme:

 

 

Gradiance%20v2.jpg

 

 

 

Edit:

 

Noen som vet om det er mulig å fjerne følgende ikon?

Blar jeg til venstre får jeg opp søk på iphone. Har ikke bruk for den, da jeg dobbeklikker på home knappen for samme funksjon.

fjerne.jpg

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Appropo sånn beskyttelse rundt selve iPhonen. Dersom jeg kjøper telefonen (ganske sikkert nå) så kunne jeg også tenkt meg beskyttelse rundt og har funnet noen alternativer jeg liker godt.

Dog har jeg lest litt i denne tråden at det ikke nødvendigvis er så smart med bare gummi/silikon beskyttelse rundt telefonen.

 

Under denne artikkelen fra PCMag.com lister de opp de 10 kuleste beskyttelsene til iPhone hvor både iSkin og SwitchEasy kommer godt ut!

Personlig liker jeg begge typer men har fått forståelsen av at iSkin kun er laget i mykt matriale i forhold til SwitchEasy som har en kombinasjon av både gummi og hard plast.

 

Jeg har ikke helt funnet ut hvilken modell som er bra men SwitchEasy er det jeg vurderer og kanskje CapsuleRebel modellen.

 

Noen tanker rundt dette? Gummi Vs. hard plast? En kombinasjon?

Viktig med noe som tåler et støt om telefonen går i gulvet!

 

SwitchEasy produkter her.

 

iSkin produkter her.

 

 

Heihei, jeg har sett på masse beskyttelses greier til iphone 3GS(ikke lenge igjen nå!) kom først frem til SwitchEasy sin rebel/serpent, og var ganske sikker på denne, sjekket litt på macrumors sitt forum, og folk skrev meget mye positivt om iskin solo, også klaget de en del på swticheasy sin at det var litt "zagg" i bunnen på beskyttelsen, Så jeg fant meg en iSkin Solo FX grønn på ebay, og kjøpte den, fikk den i posten i går, den ser iallefall skikkelig bra ut, jeg trodde den skulle være mer plast, men det er litt mer sann gummi men også plast, eller hva jeg skal si, skikkelig fin greie:)

 

Har også kjøpt meg Power Support Crystal Film, ikke fått den i posten enda, men er usikker på om jeg skal bruke dette, tanket er iallefall å ha en slik beskyttelse bak for å ikke få riper/etc, også prøve den forran på skjermen, har ikke lyst på riper osv, men jeg får prøve meg frem, er jo greit å slippe fingeravtrykk på skjermen også, selv om iPhone 3GS skal ha en slags ny "galvanisering" slik at det blir mindre finger avtrykk:)

Lenke til kommentar
Voice controll er på norsk, samme gjelder ordbok og telefonen i seg selv.

 

voice control på norsk hadde jeg faktisk ikke forventet. Men en hyggelig overraskelse.

Ordboken til iphone er vel så som så. Skulle hatt T9. Jeg må si at hvis det er en ting HTC Diamond er rå på, så er det T9 ordboka. SMS går som en drøm, da det hele tiden popper opp 2-3 forslag på ord som du prøve å skrive. Eks. Taster man S-I-T-T, så får man opp valgene sitt/sitter/situasjon. så kan man trykke på en av disse for å fullføre ordet.

Lenke til kommentar
Har lyst på iPhone 3gs, men har ikke så mye spenn. Er det lurt å bestille mobilen via ebay? Enn å kjøpe i her Norge

Å være først ute er dyrt. Tror ikke prisene på eBay er noe lavere enn det det vil koste å kjøpe mobilen her i Norge og betale bruddgebyr.

 

Nå er det halvveis i Juli og jeg har ikke fått noen informasjon fra Telenor eller Netcom... Er på begge nyhetsbrevene, så førstemann til mølla får 5000....

Latterlig å måtte vente så lenge.

Du teller dager du også :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det noe problem? De kan da bare sende ut i den rekkefølge bestillingene ble mottatt i. Eneste problem jeg kan se er at de ikke vet prisen, men jeg kan ikke skjønne at de ikke vet den ennå. Ellers kan det selvfølgelig være litt taktiske hensyn. Det har kanskje en uønsket psykologisk effekt på kunder at telefonen er utsolgt i butikken fra første sekund de får den på lager.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Hvorfor er det noe problem? De kan da bare sende ut i den rekkefølge bestillingene ble mottatt i. Eneste problem jeg kan se er at de ikke vet prisen, men jeg kan ikke skjønne at de ikke vet den ennå. Ellers kan det selvfølgelig være litt taktiske hensyn. Det har kanskje en uønsket psykologisk effekt på kunder at telefonen er utsolgt i butikken fra første sekund de får den på lager.

Det er mer at både Telenor og Netcom sitter og venter på hva den andre skal gjøre.

Målet er å legge seg lavere enn den andre, så hvis Telenor er først ute, og setter en litt for høy pris, kan PR folkene hos Netcom le litt av dem i media, og skryte av at Netcom som ALLTID tenker på kundene først, og er derfor 39,50kr billigere enn Telenor.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Hvorfor er det noe problem? De kan da bare sende ut i den rekkefølge bestillingene ble mottatt i. Eneste problem jeg kan se er at de ikke vet prisen, men jeg kan ikke skjønne at de ikke vet den ennå. Ellers kan det selvfølgelig være litt taktiske hensyn. Det har kanskje en uønsket psykologisk effekt på kunder at telefonen er utsolgt i butikken fra første sekund de får den på lager.

Helt riktig. Selv hadde jeg mer enn gjerne på forhånd samtykket til å betale for en 3Gs. Jeg skal uansett ha en. Det hadde kanskje fungert å stikke innom en fysisk butikk og binde seg til en kontrakt der man forplikter seg til å kjøpe en. For min del hadde jeg rett etterpå betalt bruddgebyret. Førstemann til mølla-prinsippet hadde vært noe ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...