Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Da kan du heller bare laste ned iSync (om du ikke har Leopard) og synce telefonen mot maskinen på den måten via blåtann. Har du en relativt ny tlf, kan det hende du må laste ned Plug-in, men google er jo aldri langt unna ;)

Kontaktene vil dukke opp i adresseboka di, og når du synker med iTunes neste gang, kan du huke av for å synce kontaktene dine. Ellers kan du også som det blir nevnt over her, kopiere kontaktene inn på sim-kortet ditt, og når du setter inn sim-kortet i iPhonen, kan du gå inn i innstillinger, epost og kontakter og velge kopier inn. Veldig enkle greier ;)

Nå vet jeg ikke hva Leopard er men uansett...

Det du mener er at jeg kan plugge i min Nokia 6233 i PC-en via USB (Win Vista) og kopiere hele kontaktlisten min over til iSync programmet? For å deretter kopiere inn til iPhonen når den er kommet i hus?

Får man i så fall med alt av nummere? Tenker på samme måte som han med Sony Ericsson telefonen at jeg har flere numre på noen kontakter samt annen info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst på et skikkelig GPS (Navigasjon) til min 3G

Har sett på appstore og er et der som heter mobilenavigator europe..inkluderer kart osv..

Noen andre forslag til noe bra?

Og en ting til..må man bruke nettverk for og bruke Navigasjon? at man må bruke penger hele tida liksom?

Takker på forhånd for svar:)

Du har 2 valg for tiden[ 3 når Tomtom kommer "snart"]

Navigon og Sygic

begge brukes uten at du bruker datatrafikk og koster penger

Har testet begge , begge har fordeler og ulemper, synd disse ikke kan fåes på prøvetid og testet ut først

Sygic har ikke norske stemmer som navigon har, har brukt svensk som fungerer greit

Sygic er billigere

Sygic har mange flere muligheter med å velge ruter osv

Vanskelig valg. jeg ville valgt å vente på TomTom

Lenke til kommentar
Har lyst på et skikkelig GPS (Navigasjon) til min 3G

Har sett på appstore og er et der som heter mobilenavigator europe..inkluderer kart osv..

Noen andre forslag til noe bra?

Og en ting til..må man bruke nettverk for og bruke Navigasjon? at man må bruke penger hele tida liksom?

Takker på forhånd for svar:)

Du har 2 valg for tiden[ 3 når Tomtom kommer "snart"]

Navigon og Sygic

begge brukes uten at du bruker datatrafikk og koster penger

Har testet begge , begge har fordeler og ulemper, synd disse ikke kan fåes på prøvetid og testet ut først

Sygic har ikke norske stemmer som navigon har, har brukt svensk som fungerer greit

Sygic er billigere

Sygic har mange flere muligheter med å velge ruter osv

Vanskelig valg. jeg ville valgt å vente på TomTom

Ja har hørt noe om at tomtom skulle komme med noe..Noen som vet ca når det vil komme og ca pris?

Vil det og kunne brukes uten og bruke datatrafikk tru?

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hva Leopard er men uansett...

Det du mener er at jeg kan plugge i min Nokia 6233 i PC-en via USB (Win Vista) og kopiere hele kontaktlisten min over til iSync programmet? For å deretter kopiere inn til iPhonen når den er kommet i hus?

Får man i så fall med alt av nummere? Tenker på samme måte som han med Sony Ericsson telefonen at jeg har flere numre på noen kontakter samt annen info.

Leopard er foreløpig nyeste versjon av Mac OS, altså versjon 10.5. :)

Ja, det er riktig. Du kan jo bare sjekke kontaktene på mac'en med Adress Book etter at du har syncet med iSync. Så kan du se om du er fornøyd med det som er lagt inn før du bestemmer deg for å kjøre det inn på iPhone'n.

Lenke til kommentar

Noen flere som har blitt oppringt av Netcom?

De ville gi meg et tilbud om gratis månedsavgift i 3 mnd mot 12 mnd binding. jeeei. For det vil jeg jo. NOT!!

Håper de kan skru ned månedsprisen på iTalk small for de uten binding farlig fort. Hvis ikke blir det Telenor til 189 i mnd før uka er omme. Du kan ringe en GOD del (ca 49 kr timen) før du kommer opp i 399 i mnd.

Jeg bruker ikke personsvar så ofte at Visual Voicemail er et must :p

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Noen flere som har blitt oppringt av Netcom?

De ville gi meg et tilbud om gratis månedsavgift i 3 mnd mot 12 mnd binding. jeeei. For det vil jeg jo. NOT!!

Håper de kan skru ned månedsprisen på iTalk small for de uten binding farlig fort. Hvis ikke blir det Telenor til 189 i mnd før uka er omme. Du kan ringe en GOD del (ca 49 kr timen) før du kommer opp i 399 i mnd.

Jeg bruker ikke personsvar så ofte at Visual Voicemail er et must :p

FlexiTalk kombinert med Mobilt bredbånd fritid

Lenke til kommentar

Jeg har FlexiTalk som abonnement nå og er veldig godt fornøyd med det. Men når jeg kjøper meg iPhone frykter jeg at jeg kommer til å bruke internett mye mer enn hva jeg gjør nå på min Sony Ericsson. Så inspirert av posten over meg tenkte jeg at jeg kunne kombinere abonnementet mitt nå med Mobilt bredbånd Litt bruk. For det første, er det mulig å få dette til mobilen? Virker mest som om det er noe man kjøper for å ha til pcen.

Og for det andre, man får jo 100MB inkludert i måneden der. Hvor mye ca. rekker det til med vanlig surfing og skjekking av e-post?

Lenke til kommentar
Er det mulig å koble til internet vi pc'en fra iPhonen, fordi at jeg er på ferie og her vi er får jeg akkurat inn trådløst internet på pc'en, men får ikke inn på iPhonen....

Hei, om du hadde hatt internett via kabel inn i pc'en så kunne du sendt signalene ut via trådløskortet slik at iPhonen din også kunne være med å leke. Husker ikke helt hvordan du setter opp i windows, men det handler om å dele nettverksforbindelse (er det bro eller bridge det heter i winxp?)

Men om du bare har trådløst nett på pc'en så kan ikke iphonen koble seg til pc'en trådløst. Hva med å koble iphonen rett på samme trådløse nett som pc'en? :)

Lenke til kommentar

Hei!

Prøvde å få svar på noen spørsmål og litt etter mitt behov rundt iPhone i en "hjelp til ny telefon" tråd uten at noen har svart. Derfor tar jeg dem her hvor ekspertene er :)

iPhone spørsmål og hva jeg trenger:

1. En god kalender er et must med huskelapper og påminnelser, har iPhone 3Gs dette?

2. Må kunne surfe via trådløst nettverk hjemme

3. Hvordan er programvaren til iPhone på Windows PC? (Windows Vista) Tenker kontra Nokias PC Suite her nå, det går vel ann å ta backup på PC av kontakter, kalender osv osv?

4. Blir iPhone fort ripete på display? På Nokias 5800 ble man frarådet å bruke sånn "shield" over displayet pga det kunne bli skadet i ettertid. Hvordan er byggekvalitet ellers? Leste forresten noe om at batteriet på iPhone 3Gs var litt skummelt.

5. Når jeg mest sannsynlig kommer til å hente ned det meste av programmer, spill osv osv til iPhone via hjemmenettverk. Bruker man da så forferdelig mange megabytes når man bruker internett på dem via mobilnettet? Kanskje GPS funksjonen til iPhone bruker en del datatrafikk (Google Maps er det vel)?

6. Er det med iPhone som med Nokia 5800 masse bugs og generelt en del hardware feil? Har fått med meg at OS 3.0 er kommet. Apple kommer vel med noe firmware oppgraderinger underveis de også?

7. Jailbreake? Hva er dette? Ikke hørt om uttrykket før. Kan man eventuelt gjøre dette på både iPhone 3G og 3Gs? Noe folket anbefaler?

Det var alt jeg kom i farta å spørre om rundt iPhone men ikke skyt meg om jeg kommer på flere :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å koble til internet vi pc'en fra iPhonen, fordi at jeg er på ferie og her vi er får jeg akkurat inn trådløst internet på pc'en, men får ikke inn på iPhonen....

Hei, om du hadde hatt internett via kabel inn i pc'en så kunne du sendt signalene ut via trådløskortet slik at iPhonen din også kunne være med å leke. Husker ikke helt hvordan du setter opp i windows, men det handler om å dele nettverksforbindelse (er det bro eller bridge det heter i winxp?)

Men om du bare har trådløst nett på pc'en så kan ikke iphonen koble seg til pc'en trådløst. Hva med å koble iphonen rett på samme trådløse nett som pc'en? :)

Leiligheten ligger sann til at jeg akkurat får nett på pc'en, men iPhonen har for liten/svak antenne, men det løste seg, en som bor rett ved lånte meg en trådløs router, så nå er oppsettet trådløst nett->Laptop->kabel->trådløs router->iPhone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...