Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

nå håper jeg virkelig netcom kommer ut med en pressemelding der det står når de skal lansere iPhone 3GS har så sykt lyst på den nå! ffs, håper iConnect abbet er til samme pris;D

Jeg håper i tillegg at NetCom bestemmer seg for å tilby tethering (internett-deling/modem-funksjonalitet) til iPhone 3G/3GS-kunder, spesielt siden de allerede tilbyr det til kunder med ANDRE telefonmodeller enn iPhone 3G/3GS, og fordi f.eks. Telenor per i dag tilbyr tethering til sine iPhone 3G-kunder. Hvorfor NetCom velger å gi et dårligere tilbud til de med iPhone 3G/3GS enn sine andre kunder kan man jo bare spekulere i. NetCom kundeservice har i allefall fortalt meg at det ikke ligger noen tekniske årsaker bak, det er et bevisst valg ledelsen i NetCom har gjort.

 

Med mindre NetCom bestemmer seg for å tilby samme mulighet til iPhone 3G/3GS-kunder som de tilbyr til andre kunder, vurderer jeg sterkt å velge å velge noen som gjør det, f.eks. Telenor.

 

De av dere som vurderer NetCom, men som gjerne vil ha mulighet til å bruke iPhone 3G/3GS som modem kan jo vurdere å kontakte NetCom kundeservice og etterspørre denne funksjonaliteten. De har sagt at de vil vurdere å tilby muligheten hvis etterspørselen blir stor nok.

 

De har en egen tråd om dette på ipod1.no: Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en mulighet jeg har lyst på Juke, slik at jeg nå kan si opp mitt mobilt bredbånd abb, slik at jeg slipper å ha 2 abb. det skulle jo egentlig bare mangle at NetCom støttet denne funksjonen. Derfor jeg velger netcom er for resten av familien har netcom, og da kan jeg ringe dem gratis via tråløs familie.

Lenke til kommentar

Nå går det vel alltids an å bruke uoffisielle metoder for å oppnå modemfunksjonalitet med Netcom på iPhone 3G, så løpet er sånn sett ikke nødvendigvis helt kjørt hvis NetCom ikke endrer på praksisen sin.

 

Men offisiell støtte fra NetCom for denne typen funksjonalitet hadde absolutt vært å foretrekke. Slik jeg har forstått det har en del folk opplevd diverse merkelige problemer når de har benyttet modifiserte operatørfiler for å få tilgang hos teleoperatører som ikke støtter det, som f.eks. at de kan få problemer med å få både MMS og tethering til å fungere samtidig.

 

Selv er jeg litt skeptisk til å trikse med oppsettet på telefonen min for å få til dette, og avventer derfor litt og ser hva NetCom eventuelt gjør med saken. Hvis NetCom ikke tilbyr dette snart er det godt mulig jeg velger Telenor i fremtiden. Det frister ikke noe særlig å kjøpe iPhone 3GS med NetCom-binding dersom det innebærer at jeg må klare meg uten offisiell tethering-støtte på telefonen min i 12 mnd. :no:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal Apple gjøre det så vanskelig? Jeg måtte ta en nød-formatering for litt siden, og hadde ikke backup av musikken jeg har på iphone, og det har seg slik at jeg vil ha dem over på pcen, men neida, man skal jo ikke få lov til det nei! Jeg har prøvd et par programmer men de finner ikke iphonen, er det en tingj eg kan gjøre for å få sangene fra iphone over til pc?

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvorfor operatøren i det hele tatt må støtte tethering.. Det har da fungert i telefoner i årevis uten at operatøren måtte gjøre noe såvidt jeg vet.

Hvis jeg har forstått det riktig er iPhone 3G avhengig av en slags operatørinnstilling som overføres til telefonen når man kobler den til iTunes, uten denne vil ikke valget for tethering/internett-deling være tilgjengelig i menyen, og man får ikke brukt telefonen som modem for pc/mac i det hele tatt.

 

Har man Telenor dukker dette valget opp i menyen automatisk, og man kan aktivere internettdelingen. Har man derimot f.eks. NetCom får man ikke muligheten til dette da valget aldri dukker opp, siden NetCom ikke tilbyr den nødvendige operatørinnstillingen gjennom iTunes.

 

Har selv testet med simkort fra både Telenor og NetCom i min 100% originale/umodifiserte iPhone 3G, og kan bekrefte at tethering funker med Telenor, men dessverre ikke med NetCom.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Da har jeg forandret emnetittel og lagt til en poll. Jeg kommer nok til å gjøre en bedre jobb med denne tråden framover, men det går på interessen min. iPhone 3G med 2.0 software ble etterhvert totalt uinteressant for meg.

 

Knall, iPhone er jo tross alt verdens beste mobiltelefon, og kommer til å bli bedre:)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal Apple gjøre det så vanskelig? Jeg måtte ta en nød-formatering for litt siden, og hadde ikke backup av musikken jeg har på iphone, og det har seg slik at jeg vil ha dem over på pcen, men neida, man skal jo ikke få lov til det nei! Jeg har prøvd et par programmer men de finner ikke iphonen, er det en tingj eg kan gjøre for å få sangene fra iphone over til pc?
Lenke til kommentar

 

Leste samme artikkel på engadget. Virker å være et engangstilfelle.

 

Har forøvrig bestillt jeg også nå. Fikk kjøpt fra eBay i gårkveld.

 

Ble 4500 totalt for en hvit 16 gig 3Gs. Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet, da pakken er sendt med US postal sin lavprioritetsforsendelse. regner med 7-10 dager før jeg får den.

Lenke til kommentar
Har forøvrig bestillt jeg også nå. Fikk kjøpt fra eBay i gårkveld.

 

Ble 4500 totalt for en hvit 16 gig 3Gs. Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet, da pakken er sendt med US postal sin lavprioritetsforsendelse. regner med 7-10 dager før jeg får den.

Tenker jeg går for hvit jeg og.

 

Du får oppdatere oss med ett mini-review når den ankommer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...