Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

NetCom er nok forsinket de også. Forrige tirsdag fikk jeg følgende epost:

From: NetCom Kundesenter <[email protected]>

Date: 16 jun 09 14:45:37

Subject: Svar på din henvendelse til NetCom med referansenummer 4880240

To: kimare

Din henvendelse har fått referansenummer 4880240.

Din henvendelse:

- Hei!

Jeg har satt meg opp som interessert i nyhet ...

Svar fra NetCom kundesenter:

-

Hei, informasjon om når vi starter å selge iPhone 3G S kommer i slutten av denne uken. Før den tid så kan vi dessverre ikke gi deg noe mer informasjon.

mvh T**** L********

NetCom kundesenter

-----------------------------------------------------------------------------------------

Det er ikke mulig å sende svar på denne e-posten.

Dersom du har tilleggsinformasjon til denne saken eller har andre spørsmål, vennligst gå til:

https://netcom.no/kundeservice/kontakt-oss.html

Hvis henvendelsen gjelder en pågående sak er det viktig at du oppgir referansenummeret (i dette tilfellet, 4880240), slik at vi under behandling av saken finner relevant historikk.

Som kjent har det ikke kommet noe informasjon fra NetCom enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heyho :)

Tenkte jeg skulle poste det her;

Jeg har en iPhone 3G, og Tethering via USB kabel til min Asus Eee 1000HE med Win7 RC1 fungerer veldig bra.

Glemte USB kabelen min i dag, så prøvde med Bluetooth.

Iom. jeg ikke har klart å sende/motta filer i Windows 7 før, tvilte jeg på at det ville virke.

Det gjorde det heller ikke, så noen som vet om en driver jeg må laste ned for at dette skal fungere?

Altså å sende/motta ting via BT på en Asus Eee 1000HE med Windows 7.

Takk for svar :)

Noen her som kan svare på dette? :D

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3G, og Tethering via USB kabel til min Asus Eee 1000HE med Win7 RC1 fungerer veldig bra.

Iom. jeg ikke har klart å sende/motta filer i Windows 7 før, tvilte jeg på at det ville virke.

Det gjorde det heller ikke, så noen som vet om en driver jeg må laste ned for at dette skal fungere?

Siden du har Windows 7 på maskinen din kan det hende du må laste ned driverne til bluetoothen på maskinen din, eller?

Lenke til kommentar

Siden du har Windows 7 på maskinen din kan det hende du må laste ned driverne til bluetoothen på maskinen din, eller?

Leste du det jeg nå har uthevet? :D

Lenke til kommentar
Kjører spill dårlig?

Hvordan merker du det? Hvilke spill er det snakk om? Har du installert mye fra Cydia?

De er trege, virker som om det er veldig lav FPS f.eks. JohnnyCrash hakker nesten.

Har du prøvd å restarte telefonen før du spiller? Hender at mye av minnet brukes til flere applikasjoner.

NetCom er nok forsinket de også. Forrige tirsdag fikk jeg følgende epost:

Brukte referansenummeret ditt i en epost jeg selv sendte, så får vi se hva Netcom svarer når det kommer til prisinfo.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe en iPhone 3GS med enten NetCom FlexiTalk eller iTalkSmall. Fordelene til FlexiTalk er jo at det opprinnelig kun koster 99kr/mnd (for den versjonen jeg ser etter) og at jeg kun betaler for det jeg faktisk bruker, men ulempene er at det fort kan bli rimelig dyrt takket være den + 99kr. (Dyrt nok for meg).

Fordelene til iTalk Small er jo at det følger med 100ringeminutter, 100SMS og 500MB i de 399kr/mnd, men ulempene er at det ikke er sikkert jeg kommer til å bruke noen av delene til tider og derfor betale for noe som kanskje kunne kostet meg mindre.

Som vanlig når det gjelder penger er jeg helt i villrede.

Lenke til kommentar
Fordelene til iTalk Small er jo at det følger med 100ringeminutter, 100SMS og 500MB i de 399kr/mnd, men ulempene er at det ikke er sikkert jeg kommer til å bruke noen av delene til tider og derfor betale for noe som kanskje kunne kostet meg mindre.

Om du hverken bruker sms eller ringeminutter kanskje du skal vurdere iPod Touch :tease:

Men fra spøk til revolver så kan jeg anbefale iTalk small, genialt å ha de 500 MB. Jeg klarer aldri å bruke de opp og jeg surfer rimelig mye på 3G.

Lenke til kommentar
Brukte referansenummeret ditt i en epost jeg selv sendte, så får vi se hva Netcom svarer når det kommer til prisinfo.

Jeg tviler på du får annet enn svada til svar. Forøvrig ser jeg at NetCom hadde pressemelding fredag 27. juni 2008 vedr lanseringen av 3G. Dersom de skal klare å holde 9. juli tipper jeg vi senest denne uka får se pressemelding vedr priser og abonnementer.

Når det gjelder priser vil vi nok nyte fordelen med to operatører denne gang, og på den måten sikre at 3GS ikke blir maks overpriset. Jeg tipper Netcom legger seg omtrent slik med iConnect:

3G 8GB 200-500 kr

3G 16GB 800-1000 kr

3GS 16GB 1500-1800 kr

3GS 32GB 2400-2700 kr

Hva baserer jeg dette på? Dagens pris og lanseringsprisene på 3G og god gammeldags tipping.

Lenke til kommentar
*snip snapp

Bare for å gi en tilbakemelding om det vi snakket om for n-sider siden!

(Varmt batteri)

Forhørte meg hos selger, de måtte sende telefonen på tre ukers ferie for å kunne si noe.

Sannsynligvis for å være uenig med meg, da "reperasjonene" ville vært å fabrikk resette den uten at varmt batteri ville oppstå.

For det det viser seg er at det er push funksjonen som skaper krøll, ved at den ustanselig vil pushe til telefonen.

Det taper batteriet samtidig som det blir overoppheter det.

Ved en helt "nye" innstillinger så vil ikke push bli brukt, da push har ingen ting å sende til, derfor heller ikke noe repartøren ville funnet som feil heller.

Sannsynligvis resultat ville vært at jeg måtte betalt, da garanti ikke dekker feil som ikke er, eller rettere sagt feil som reparatøren ikke finner.

Uansett, nå kan ikke jeg leve i tre uker uten telefonen, så foreløpig løsning er å leve uten push.

Har sett flere som har hatt denne feilen, og da det skjedde med os-oppdateringen så krysser jeg fingrene hardt for at det er en softwarefeil.

Mens jeg venter på neste oppdatering som forhåpentligvis fikser det, eller at apple kommer med en ferdi diagnositikk som sier ny telefon så gjør jeg ikke noe mer...

Uansett, takk for hjelpen SF!

Lenke til kommentar

Hei igjen :)

Husk på at du har krav på lånetelefon om det tar urimelig lang tid. Går jo an å låne demotelefonen skulle man tro.

Hva er egentlig pushintervallet på telefonen?

Jeg har på en time på min far sin 3G da min telefon er litt opp og ned grunnet oppdatering til 3.0 og operatørlås. Den er ikke varm.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Husk på at du har krav på lånetelefon om det tar urimelig lang tid.

Fikk tilbud om det, men en lånetelefon er ikke en iPhone....

Vet det høres noe kleint ut, men sånn oppleves det nå en gang....

:cool:

*edit: er det et problem som vedvarer så vil jeg nok finne det mer aktuelt, men nå avventer jeg for å se på en ny oppdatering.

Det har blitt rapportert om noen problemer, alt fra mms trøbbel til nettopp batterimas.

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar
Jeg tenker på å kjøpe en iPhone 3GS med enten NetCom FlexiTalk eller iTalkSmall. Fordelene til FlexiTalk er jo at det opprinnelig kun koster 99kr/mnd (for den versjonen jeg ser etter) og at jeg kun betaler for det jeg faktisk bruker, men ulempene er at det fort kan bli rimelig dyrt takket være den + 99kr. (Dyrt nok for meg).

Som vanlig når det gjelder penger er jeg helt i villrede.

En annen fordel til FlexiTalk er makspris på 20,- dagen på datatrafikk :)

Bruker du da 20,- hver dag, blir det for dyrt, men hvis du først har begynt å bruke data, trenger du ikke stoppe :p

Lenke til kommentar
Husk på at du har krav på lånetelefon om det tar urimelig lang tid.

Fikk tilbud om det, men en lånetelefon er ikke en iPhone....

Vet det høres noe kleint ut, men sånn oppleves det nå en gang....

:cool:

*edit: er det et problem som vedvarer så vil jeg nok finne det mer aktuelt, men nå avventer jeg for å se på en ny oppdatering.

Det har blitt rapportert om noen problemer, alt fra mms trøbbel til nettopp batterimas.

Er kjent med "problemstillingen2 ovenfor, men hadde glatt gjort det selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...