Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett flere klage på blant annet batteri etter og ha oppdatert til 3.0, så jeg blir skeptisk til om jeg skal oppdatere eller vente litt og se hva som skjer, eller hive hele iphone'n og kjøpe 3GS (når den kommer).

Har alle oppdatert? Hvis ikke, hvorfor? Burde jeg oppdatere .. NÅ?

Lenke til kommentar

Tester viser jo at du ikke får noe bedre batterilevetid med iPhone 3G, så det å skrote iPhone 3G til fordel for 3G på grunn av du syntes batterilevetiden er for dårlig gir absolutt ingen mening.

Selv kan jeg ikke si at batterilevetiden er merkbart dårligere under samtaler og ved aktivt bruk, men standby levetiden ser ut til å ha gått merkbart ned? :hmm:

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en Iphone 3G som er oppdatert til OS 3.0 og som er låst til netcom. Hører det er et par problemer med OS 3.0, er det mulig å downgrade til tidligere OS? Og er det mulig å åpne den med noe programvare eller sånn sim-kort-dings slik at man kan bruke den på andre operatører uten å måtte betale Netcom en masse for å åpne den?

Lenke til kommentar

Dæven, populært at min er så billig tydeligvis. Er en på skolen som er villig til å betale 2300 for den jeg har nå.'

Og var innom eplehuset i dag, overhørte en selger som snakka om den nye iPhone.

"Neiie, den er vel litt raskere da, litt bedre kamera og kompass"

Jeg kom inn i samtalen og hjalp til

"Jo, men det er jo videoopptak også, autofokus, hvitbalanse, og flere funksjoner som iPhone 3g ikke har."

Selger: "Åja, har ikke hørt noe om det jeg"

Måtte småflire litt. Kom også med info om når det var snakk om at den kom, pris O.L..

Endret av LanSi
Lenke til kommentar

Everlong: Nei. :p

Du kan jailbreake den, men vet ikke om Yellowsn0w har kommet i oppdatert versjon enda (sist den funka var på 2.2, ikke 2.2.1)

Noen fler spørsmål:

1. Hva er poenget med Tethering?

-(Som jeg har skjønt, er det et modem for pcn din som gir deg nett via mobilens nettverk, WiFi, 3G, edge, gprs, men hvorfor skal man bruke det? :p Koster det ikke en del det da? ^^)

2. Har OneCall støtte for dette?

3. Hva gjør Push?

- Er det at den mottar data når den får beskjed om det, uansett om du er på wifi, 3g, edge eller gprs? :p

Kanskje det var det som ga meg en mobilregning med 500/800,- i datatrafikk o.O

Lenke til kommentar
1. Hva er poenget med Tethering?

-(Som jeg har skjønt, er det et modem for pcn din som gir deg nett via mobilens nettverk, WiFi, 3G, edge, gprs, men hvorfor skal man bruke det? :p Koster det ikke en del det da? ^^)

2. Har OneCall støtte for dette?

3. Hva gjør Push?

- Er det at den mottar data når den får beskjed om det, uansett om du er på wifi, 3g, edge eller gprs? :p

Kanskje det var det som ga meg en mobilregning med 500/800,- i datatrafikk o.O

1. Er jo veldig kjekt f.eks når man er på hytta og vil kose seg litt på nett.

2. Dunno.

3. Push gjør nå slik at en melding kan sendes fra en Apple server og aktiverer noe i telefonen din. Push slik den ellers fungerer er at telefonen sjekker serveren selv med gjevne mellomrom får å se om det f.eks er kommet nye mail. Hvis du har hatt på push med hyppige oppdateringer så generer det mye datatrafikk, men med 3.0 er vel dette anderledes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Vurderer og kjøpe den gamle Iphone versjonen altså 3G.

Men burde jeg vente til 9.Juli for så å skjekke tilbudene?

Er mye "fancy" greier som kommer til 3Gs som jeg ikke bryr meg så mye om, stemmestyring, riste osv.

Men visst jeg kjøper den eldre versjonen av Iphone, kan jeg fortsatt bruke MMS og slike tjenester som v3.0 sier ?

Beklager visst det blir litt vrient og forstå, men vil bare sikre meg at det er en bra mobil jeg forholder meg til her.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Vurderer og kjøpe den gamle Iphone versjonen altså 3G.

Men burde jeg vente til 9.Juli for så å skjekke tilbudene?

Er mye "fancy" greier som kommer til 3Gs som jeg ikke bryr meg så mye om, stemmestyring, riste osv.

Men visst jeg kjøper den eldre versjonen av Iphone, kan jeg fortsatt bruke MMS og slike tjenester som v3.0 sier ?

Beklager visst det blir litt vrient og forstå, men vil bare sikre meg at det er en bra mobil jeg forholder meg til her.

Iphone 3G og 3GS har MMS, iphone 2G har ikke støtte for MMS. 3.0 funker utmerket på min iphone 3G. Den største forskjellen på 3G og 3GS er at 3GS er kjappere, har bedre batteritid og har kompass, stemmestyring osv som du har nevnt.

Lenke til kommentar

Uansett om man har planer om å kjøpe en 3GS eller en 3G tror jeg det er lurt å vente til niende juli for å se hva prisene blir liggende på. Jeg skal banna bein ha meg en 3GS, men om det ikke hadde vært for mitt evige behov for det som er litt over standard hadde jeg glatt gått for en 3G etter niende juli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...