Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

vis man er i utlandet og har abonomang der man kan bruke internett gratis, må man da betalle eller blir det gratis?

Å bruke trådløst internett koster aldri penger. Å bruke 3G eller EDGE koster alltid penger.

Det var jo veldig så bastant og feilaktig.

Det er mange steder det koster penger å benytte WiFi (antar det er dette du mener med trådløst internett). For eksempel på flyplasser og tog er dette vanlig.

Han mente jo åpenbart at det aldri kommer på telefonregningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å google litt på dette her, men jeg har en iPhone 3G med 3.0 og telenor. Med en vista-pc funker tethering glimrende og jeg har ikke noe å klage over. Når jeg prøver dette på en pc med windows xp vil det plutselig ikke fungere. Hovedforskjellen på maskinen det gjelder er at den ikke har iTunes installert.

Har dette noe å si for tethering?

Quoter spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Da er det bedre å skru av 3G,EDGE og Roaming for å unngå slike kostnader.

@fugletiteren

E..det har endret seg noe på min etter update. Jeg vil bare surfe på "fritt" wi-fi, enten mitt eget trådløst, eller andre steder det er gratis. Nå så jeg da jeg var dagens gåtur at når den ikke hadde et wi-fi nett, kom det opp en E der ved siden av NetCom logoen, det har det aldri gjort før. Skjønner at jeg ikke bruker noe slikt E eller Edge eller hva det er, hvis jeg ikke åpner noen steder, men det er lett gjort. Tror det var det der jeg fikk skrudd av etter første dag jeg hadde iPhone, og ufrivillig hadde surfet for flere hundrede kroner på kort tid. Jeg ba Netcom skru av den muligheten...men nå har de kanskje skrudd på den igjen da jeg ringte de om MMS problemene. Finner ingen steder jeg kan skru av den E-en selv. (dataroaming står av)..Noen som vet hvordan jeg får bort den E..den kommer på hjemme også hvis jeg slår av min trådløse.

RandiA

Lenke til kommentar
Da er det bedre å skru av 3G,EDGE og Roaming for å unngå slike kostnader.

@fugletiteren

E..det har endret seg noe på min etter update. Jeg vil bare surfe på "fritt" wi-fi, enten mitt eget trådløst, eller andre steder det er gratis. Nå så jeg da jeg var dagens gåtur at når den ikke hadde et wi-fi nett, kom det opp en E der ved siden av NetCom logoen, det har det aldri gjort før. Skjønner at jeg ikke bruker noe slikt E eller Edge eller hva det er, hvis jeg ikke åpner noen steder, men det er lett gjort. Tror det var det der jeg fikk skrudd av etter første dag jeg hadde iPhone, og ufrivillig hadde surfet for flere hundrede kroner på kort tid. Jeg ba Netcom skru av den muligheten...men nå har de kanskje skrudd på den igjen da jeg ringte de om MMS problemene. Finner ingen steder jeg kan skru av den E-en selv. (dataroaming står av)..Noen som vet hvordan jeg får bort den E..den kommer på hjemme også hvis jeg slår av min trådløse.

RandiA

For meg har e alltid vært der. Tror det er for å vise at du er på Edge nettverket, men du behøver ikke nødvendigvis være på nett fordet.

Lenke til kommentar

Å bruke trådløst internett koster aldri penger. Å bruke 3G eller EDGE koster alltid penger.

Det var jo veldig så bastant og feilaktig.

Det er mange steder det koster penger å benytte WiFi (antar det er dette du mener med trådløst internett). For eksempel på flyplasser og tog er dette vanlig.

Beklager, jeg glemte et øyeblikk at jeg var på internett, flisespikkernes hjem.

Om du går inn på WiFi på steder man må betale får man spørsmål om man vil betale før man faktisk gjør det. Så å si at det var feilaktig sagt var en grei overdrivelse.

For å være flisespikker selv betaler man som oftest ikke for å benytte WiFi, men for å få tilgang til det.

Lenke til kommentar
Ikke hold meg ansvarlig for dette, men jeg tviler på at du vil få noen ekstrakostnader for datatrafikk når 3G og Roaming er avslått.

Kanskje i forbindelse med MMS-sending, men det har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om.

Men hva gjør den E der da? Den kommer på hjemme også..., er det bare for at det skal være tilgjengelig å surfe på Netcom? Jeg har Stedtjeneste på, for jeg bruker den RunKeeper av og til.(Den Apps'n WiFIFofum eller hva den het, virker fortsatt, men den som heter WifiTrak får jeg ikke til å virke mer......Når jeg prøver står det:Error.Could not properly initialize the Wifi scanner)

RandiA

Lenke til kommentar

E-en som dukker opp ved siden av nettverksnavnet tilsier bare at du har EDGE-nettverk tilgjengelig (et datanettverk som er litt tregere enn 3G-nettverket).

Du betaler ingen ting når den står der, men når det er en "virvel" ved siden av den.

Lenke til kommentar

Jeg er nok ingen nettverksguru for mobil, men jeg tror du egentlig bare skal ignorere den E-en og heller sjekke neste mobilregning for datatrafikk. Finner du dette så kontakt Netcom og be de om å sperre for bruk av datatrafikk nok en gang. Det er vanskelig å finne svar på dine spørsmål for øyeblikket.

Noe annet du lurer på?

@Randi

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
E-en som dukker opp ved siden av nettverksnavnet tilsier bare at du har EDGE-nettverk tilgjengelig (et datanettverk som er litt tregere enn 3G-nettverket).

Du betaler ingen ting når den står der, men når det er en "virvel" ved siden av den.

Greit...nå har jeg den hvirvelen alene :yes: ..men altså hvis jeg har E sammen den hvirvel, må man passe på. E alene ingen fare :!: ....

RandiA

Lenke til kommentar

Hvordan fikk dere det? Vil ha jeg også :p

Hvordan fikk dere det? Vil ha jeg også :p

Rart. Jeg har heller ikke %måler

Jeg har heller ikke %måler. Hvordan fikk dere det?

Jeg har også % måler. Ikke sikker men trur ikke jeg hadde den før jeg gjenoprettet instillingene mine fra os2 hvor jeg hadde winterboard sin %måler

Tror det bare er på telefoner som har vært jailbreaket. Det er iallefall det andre har kommet fram til på andre forum.

Sikkert at koden til prosentmåler henger igjen etter gjenoppretting, siden det blir standard på 3Gs.

EDIT:

Herregud, over 1/4 av innleggene mine er i denne tråden :S

Jeg gjenoppretta telefonen min ca 1500 samme dag, og jailbreaket ikke. kan ikke ha vært pga det ;D

Dessuten, den som er når du jailbreaker er bare tall, ikke no prosenttegn, og er ISTEDETFOR batteriet ;D

I'm a lucky guy :p

Lenke til kommentar
Noe annet du lurer på?

@Randi

:!: :!: ..takk for det...blir nok mye annet man lurer på ja, når jeg skal begynne å ta i bruk det som er nytt. Men det får komme etter hvert. Er vel kanskje lurt å gi alle appsene en ny oppdatering også.

RandiA

Lenke til kommentar
Hadde du kjøpt tlfen med et abbonement som er ment for iPhone, hadde du sluppet å betale så mye for å bruke edge/3g :)

Hvis det var til meg, så valgte jeg med hensikt det NetCom ab. som passet meg best. Jeg hadde ikke ment å drive og surfe på iPhone'n ute da :no: ...den er grei for lydbøker , SMS og annet jeg har på den.Ringe av og til går greit også, når man må... :!:

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den med iConnect. Det passet perfekt etter at de lanserte tjenesten bestevenn. Da kan man ringe og sende meldinger så mye man vil, gratis (du kan bare velge èn bestevenn). Og jeg sender masse meldinger til kjæresten i løpet av en måned. Hvis de ikke hadde lansert den tjenesten, ville jeg ikke hatt Iphone nå :(

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Regner med du har skjønt det RandiA, men her er en litt annerledes forklaring:

Når du er hjemme og er koblet til ditt trådløse internett, så bruker du det nødvendigvis ikke hele tiden.

Det er det samme med Edge/3G, du er koblet til, og klar for bruk, men du bruker den ikke før du SELV starter dataoverføringer =)

Et spørsmål fra meg her:

Hvordan sjekker jeg hvor mange ringeminutter/sms jeg har igjen med OneCall Mobil Faktura? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...