Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Flott, takk for at du tok deg tid til å spre kunnskap med meg. Nå er jeg rikere på kunnskap og kan spre dette videre igjen til eventuelle folk som skulle ønske det.

Leit det tok 5 poster, men sånn er det enkelte ganger.

Og igjen, tusen takk Lansi :)

Sorry for at jeg reagerte sånn uansett, sliten i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å kjøpe iPhone 3Gs når den kommer, men har lyst til å kjøpe med forsikring, slik at jeg får nye hva enn som skjer med telefonen, om jeg snubler ut i et vann me den, eller mister den i bakken så den ikke funker, ja dere skjønner pointet, noen som vet hvor mye dette koster?:) evnt hvor?:)

Lenke til kommentar
Ny hack på telefonen nå via apps.

Ved å bruke telefon ID (UDI) så kan man kontrollere applikasjoner som er koblet opp mot servere, eks spill etc.

*edit - uten stor risk vel og merke, kun applikasjonen og ikke selve telefonen.

Skjønte ikke helt, hva mener du? :p

Hver telefon har en egen UDI (unique divise identity elns) som gjenkjenner telefonen når man kobler seg opp mot en server e.l. via en app.

Ved å kjenne denne kan man koble seg opp mot servere ved å utgi seg for å være i besittelsen av en telefon man ikke har, eksempelvis med spill hvor man kobler seg opp mot andre spillere. (Eks. World War)

Lenke til kommentar
Kjøpte forsikring på min vanlige Iphone 3g for ca en mnd siden, og da ga jeg rundt 1100kr for 1 års forsikring på den. Kjøpt på Elkjøp. Uten tvil lurt å ha :D

En ordinær reiseforsikring dekker telefonen og veldig veldig mye mer for omtrent samme pris.

Og 1100 kroner er en dyr forsikring for noe som koster 4000/6000 m/u abo.

I tillegg så kommer egenandel ved skade på toppen?

Lenke til kommentar
De kom senere frem til at det var en feil i programvaren. Jeg kjører 3.0 på en 3G og opplever ikke det du snakker om.

Hvis du snakker om det å betale for betalte apps: Dette gjelder hvis du har kjøpt appsene på en annen iPhone. Du kan laste dem ned gratis fra pcen.

Stemmer enda ikke. Jeg kan godt låne en random sin telefon som ikke er autorisert og enda gjøre det.

Selvfølgelig på 3.0

Ny hack på telefonen nå via apps.

Ved å bruke telefon ID (UDI) så kan man kontrollere applikasjoner som er koblet opp mot servere, eks spill etc.

*edit - uten stor risk vel og merke, kun applikasjonen og ikke selve telefonen.

Skjønte ikke helt, hva mener du? :p

Hver telefon har en egen UDI (Unique Device Identity) som gjenkjenner telefonen når man kobler seg opp mot en server e.l. via en app.

Ved å kjenne denne kan man koble seg opp mot servere ved å utgi seg for å være i besittelsen av en telefon man ikke har, eksempelvis med spill hvor man kobler seg opp mot andre spillere.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Dekker en ordinær reiseforsikring væskeskader? Eller dekker den skader som skjer i hjemmet? Kan reiseforsikringen din skaffe deg en ny iPhone?

Men forsåvidt enig i at prisen (1100 kr, ikke 1500 kr som du sier) er litt drøy. Alternativt kan en halvt års forsikring være et godt alternativ. Halve prisen, og når perioden er over har produktet sannsynligvis fallt endel i pris.

Lenke til kommentar
Kan du gi kilder på hacken?

Kom over det i spillet World War, hvor andre spillere omtaler det og forteller at de har vært i kontakt med Apple og Storm8 (Som gir ut spillet).

Storm8 har også hatt inne en advarsel mot å ikke oppgi UDI'n.

Ser den er vekke nå, så kanskje hullet er tettet?

Men med tanke på facebook app'n, og om jeg ikke tar feil også en ebay app så er det noe mer surt enn å bli "tullet" med i et gratis spill.

Lenke til kommentar
Dekker en ordinær reiseforsikring væskeskader? Eller dekker den skader som skjer i hjemmet? Kan reiseforsikringen din skaffe deg en ny iPhone?

Væskeskader som i våt/svett lomme som kommer av eiers bruk og behandling av telefonen?

Neppe at en reiseforsikring dekker det, men gjør en ren telefonforsikring det da?

Da faller påstanden min, men tviler sterkt på at en ren telefonforsikring dekker forbrukerfeil, som fuktskader ofte blir karakterisert som.

Har ikke "alle" forsikringer som dekker hendelser i hjemme da?

Og forsåvidt er "reise" begrepet i en reiseforsikring ganske bredet. En tur til naboen er en reise.

I et oppgjør fra en reiseforsikring får man ikke en ny eiendel, det stemmer, men man får pengene så blir det jo opp til forsikringstaker å avgjøre om det skal kjøpes en ny telefon.

Men forsåvidt enig i at prisen (1100 kr, ikke 1500 kr som du sier) er litt drøy.

1500 = forsikringspremie + egenandel = 1100 + 395.

Lenke til kommentar
Noen som veit om Chess får 3GS med en gang eller?

Edit: Og noen som vet bruddgebyret til Chess? Blir ikke så veldig klok av hjemmesidene dems hvertfall.

Chess opererer med en kontant kjøpesum + månedlig nedbetaling i 12 mnd + abonents månedsavgift + bruk. Bruddgebyret deres fremkommer ikke av hjemmesiden deres, antagelig for ikke å gjøre det lett for folk å finne ut av dette. Jeg kontaktet en kundebehandler og fant ut at Telenor Djuice Complete var billigste alternativ for meg. Da hadde jeg betalt 4147,- mot noen hundrelapper mer for en telefon fra Chess.

Ved kjøp og deretter brudd fra avtale med Chess betaler du:

Kjøpesum + 12x månedlig nedbetalingssum + bruddgebyr på ca 500 + adm gebyr på ca 300

Ex:

Chess iTouch 1599,- kjøpesum + 199x12 + 500 + 300 = 4787

Husker ikke tallene 100% sikkert, men det var i den størrelsesordenen og som sagt så kunne Telenor tilby en billigere totalpakke for meg.

Lenke til kommentar
Væskeskader som i våt/svett lomme som kommer av eiers bruk og behandling av telefonen?

Neppe at en reiseforsikring dekker det, men gjør en ren telefonforsikring det da?

Da faller påstanden min, men tviler sterkt på at en ren telefonforsikring dekker forbrukerfeil, som fuktskader ofte blir karakterisert som.

Væskeskader som følge av et uhell dekkes av forsikringen han over har kjøpt. Hva er poenget med en forsikring hvis det ikke nettopp er forbrukerfeil den dekker?

Mulig du har misforstått denne forsikringen litt. Dette er en uhellsforsikring som dekker omtrent alt som kan skje av uhell med mobilen.

Har ikke "alle" forsikringer som dekker hendelser i hjemme da?

Med sannsynligvis meget høy egenandel og fare for økt bonus ved bruk av forsikringen.

1500 = forsikringspremie + egenandel = 1100 + 395.

For det første er altså egenandelen 295 kr, ikke 395. Uansett, skal du si hva forsikringsprisen skal du selvfølgelig ikke regne med egenandelen. Skal du oppgi pris for ny mobil + eksisterende forsikring blir det altså 1395 kr.

Lenke til kommentar
Væskeskader som følge av et uhell dekkes av forsikringen han over har kjøpt. Hva er poenget med en forsikring hvis det ikke nettopp er forbrukerfeil den dekker?

Har en forsikring åpning for å dekke inn forbrukerfeil så vil det oppstå moral hazard.

Altså ved å bruke 1400 kroner så kan forbruker få en ny telefon en gang i året.

Mulig du har misforstått denne forsikringen litt. Dette er en uhellsforsikring som dekker omtrent alt som kan skje av uhell med mobilen.

Mulig jeg har misforstått, men dekker den faktisk mer enn en ordinær reiseforsikring gjør?

Lenke til kommentar

Har en forsikring åpning for å dekke inn forbrukerfeil så vil det oppstå moral hazard.

Den skjønte jeg rett og slett ikke.

Mulig jeg har misforstått, men dekker den faktisk mer enn en ordinær reiseforsikring gjør?

Nå skal jeg ikke si meg ekspert på reiseforsikringer, men denne typen idiotforsikring som vi snakker om her dekker alt av plutselige uhell, uansett om man er dum, full eller bader, for å si det slik. Les gjerne vilkår og eksempler på happycare.no.

Lenke til kommentar
Den skjønte jeg rett og slett ikke.

Om du har en forskring på bil som dekker alt, så har du ingen grunn til å behandle bilen fint.

Om du bulker den, så gjør det ikke noe fordi forsikringsselskapet vil betale skadene, om den blir stjelt med nøklene i så gjør det ikke noe fordi du får ny, osv.

Det vil si hendelser som er skapt pga brukers atferd.

Et dagsaktuelt ekspemel omkring moral hazard er bail-out'n som den amerikanske staten gjorde for enkelte bedrifter.

Hvor bedriftene (kan) sitter igjen med en atferd som ikke er gunstig, fordi staten redder dem (uansett).

Og det er også innskrenkninger i forsikringer som gjør at en forsikring vil ikke åpne for moral hazard hos forsikringstaker, altså de dekker ikke feil som opplagt kommer fra feil bruk, altså brukers atferd.

F.eks la telefonen ligge på båtripen eller ha den i lommen mens man er på joggetur (fuktskade pga svette), på karatetrening etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...