Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det kommer ny til jul. Alle ryktene om lysende logo og oled kan jo ikke være heeelt ubegrunnet :)

Hvor i all verden har du fått det fra?

Hvor jeg har fått ryktene om OLED og lysende logo fra? De har vært å finne på omtrent hver eneste nettside som omhandler mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Først av alt: denne guiden fungerer bare med iPhone 3.0 med netcom og ventelo, hvis noen andre vil lage for andre operatører så kan de få instruksjoner av meg til det.

Last ned http://tux10.filr.no/hakon/netcomtether.zip

Hvis du har Ventelo: Last ned http://tux10.filr.no/hakon/ventelo.zip

Unzip filen ved å dobbeltklikke på den

Send filen "netcom tether.mobileconfig" til mobilen din via mail, hvordan å sette opp mail kan dere finne ut av på andre måter.

Når filen er mottatt på telefonen, trykk på vedlegget og velg installer.

Hvis det kommer opp noen meldinger om at filen ikke er signert velger du OK.

Gå så inn i instillinger, velg Generelt, så Nettverk. Der vil du se et valg som heter Internett-deling. Trykk på denne.

Du vil nå få opp en melding om å ta kontakt med netcom, ignorer denne meldingen.

du kan nå velge Internett deling på nytt, uten noen problemer!

Restart telefon!

Voila! :-)

Takk til hakon!

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg har flexitalk (med netcom) abon nå..og ringte netcom for å høre om 3GS. Jeg kan bare bruke mitt nåværende abon videre med den nye Iphone 3GS:) Eneste forskjell er at jeg må binde meg for ett år, samt betale 99kr mnd og 3099kr for tlf:) Netcom har jeg hatt i 2 år allerede og har ikke tenkt å bytte uansett.

NB! tallene over er selvsagt 3G priser...ta forbehold om muligens litt dyrere pris på 3GS, men dette blir sikkert ikke mer enn en tusenlapp, som er småpenger for dem som tenker på Iphone uansett.

Jeg har da kommet frem til en årlig betaling på 10300kr. Dette inkl smsmania (2000 meld pr mnd) og fritalk (snakk så mye man vil). Dette inkluderer ikke datatrafikk. Men maks pris på data er 9kr pr dag. Jeg regner med å bruke nett fra mobben kanskje 30 dager pr år. ( maks 270kr).

Det som er bra med dette er at om jeg endrer livssituasjon (dvs slutte å ringe eksen) så kan jeg bare kutte ut dem 200kr mnd i faste utgifter til Fritalk. Ringer sjelden for mer enn ett min til noen andre på fritiden.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting ang. iphone. Har den mb teller?

Slik at man kan se hvor mange mb man har brukt på mobiltbredbånd i løpet av en mnd, kjekt slik at man ikke overskrider inkluderte mb per måned.

Tenker da ikke på wifi, men 3G.

Ja den har det.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting ang. iphone. Har den mb teller?

Slik at man kan se hvor mange mb man har brukt på mobiltbredbånd i løpet av en mnd, kjekt slik at man ikke overskrider inkluderte mb per måned.

Tenker da ikke på wifi, men 3G.

Ja, det har den.

Man kan sjekke det på "Generelt -> Bruk" og det står under mobilnettverksdata.

EDIT: Late...

Endret av NegerUngenSharu
Lenke til kommentar
Jeg tror det kommer ny til jul. Alle ryktene om lysende logo og oled kan jo ikke være heeelt ubegrunnet :)

Hvor i all verden har du fått det fra?

Hvor jeg har fått ryktene om OLED og lysende logo fra? De har vært å finne på omtrent hver eneste nettside som omhandler mobiltelefoner.

Det lysende eple kom vel alerede fra russerne i fjor, som modda en iphone 2.0 :)

Lenke til kommentar

Har det kommet en endelig og god mulighet for å få lagt inn hvilken sang jeg vil som ringetone uten at den blir forkorta til 20 sek, nå ?

Jeg gidder ikke betale for en låt på iTunes som skal brukes til ringetone. Er feil låter der, og jeg handler ikke mainstream/kommers musikk.

Noen som har et bra forslag her nå ? Har spurt ørten ganger før, men aldri kommet frem til noe ordentlig.

Lenke til kommentar
iPhoneRingToneMaker har fungert fint for meg

Kan også bekrefte det fungerer på 3.0 og itunes 8.2

Det eneste det programmet gjør er å gjøre om fra 20 til 30 sekunder. Jeg ønsker å lage så lange ringetoner jeg vil. Jeg ønsker ingen begrensninger.

Derfor dropper jeg dette forslaget også da det er søppel.

Er det noen der ute som vet hvordan jeg kan lage så lang ringetone som jeg selv ønsker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...