Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Apple klart å lure dere?

iPhone får man jo til 1 kr, men det er ikke det den koster..! Langt derifra 2-3 tusen heller, selv om man får den med abonnementsløsninger til den summen og.

Foreløpig har låste iPhoner vært nedi ca. 4500 kr med totalpris. Håper 3GS blir hakket billigere, men tviler litt på det. Blir spennende å følge prisutviklingen på 3G den neste tiden.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Det er også det at hvis noe er nytt så får jeg automatisk lyst på det :/

Dette er det ENESTE som kommer til å bli vanskelig for meg. Når den faktisk er ute og folk begynner å kjøpe det begynner det å bli litt vanskelig å bruke det som er "gammelt" selvom det ikke er så stor forskjell og at jeg egentlig ikke trenger noe som helst i den nye. Dumme, dumme meg. :(

Men klarer nok å holde meg til 3G, må nesten, siden jeg er sikker på at 3Gs blir litt for dyr og da er det jo bare å bruke vettet litt når jeg faktisk ikke trenger det i det hele tatt.

Jeg har samme problem :(, liker å ha det nyeste, og nå som iPhone 3GS er ute, kommer jeg til å få lyst på den hver gang jeg går forbi en butikk som har reklame for det osv :roll:, selv om jeg kjøpte min Iphone 3G for 3 mnd siden..

Lenke til kommentar
Min mor prøvde å ringe meg opp på min 3G, utrolig nok hørte hun verken hva jeg sa eller at jeg hørte henne. Tror nok den vanlige høytalern er ødelagt, får man ny Iphone eller må man sende den inn?

Hvis du har erfaring med å skru, finner du masse reservedeler og verktøy til iphone på dealextreme.com. Har ikke noe erfaring med kvalitet, let etter en artikkel (mic/høytaler) som har bra user reviews.

edit: man burde kanskje være erfaren for å kunne skru på nyere telefoner.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Anbefaler å IKKE skru opp iPhone. Skrudde opp min første iPhone 3G en gang for å bytte chrome baren siden den var ripete, når jeg skrudde den sammen igjen og skrudde den på, kom apple logoen opp på skjermen i 5 sek, også slukna den, dette skjedde hver gang.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Har Apple klart å lure dere?

iPhone får man jo til 1 kr, men det er ikke det den koster..! Langt derifra 2-3 tusen heller, selv om man får den med abonnementsløsninger til den summen og.

Foreløpig har låste iPhoner vært nedi ca. 4500 kr med totalpris. Håper 3GS blir hakket billigere, men tviler litt på det. Blir spennende å følge prisutviklingen på 3G den neste tiden.

Jesus christ, vi er jo ikke helt korka heller.

Jeg snakker om startpris, og det blir feil å ta iPhone til 1 krone inn i regnestykket. Vi snakker om den nye, og vi håper den koster bortimot under 2000 lappen..

Fant nettopp ut at jeg får 5000 av mamma for alt jeg skal gjøre i sommer, så jeg bruker nok litt på iphone tror jeg.

Lenke til kommentar

"Drag the volume slider or use the buttons on the side of iPhone. You can also use the volume buttons on the iPhone headset (iPhone 3G S only)."

Fy faen, så jævlig irriterende at bare iPod Touch 2G og iPhone 3G S får headset med volum-knapper på. Vil ha det til min iPhone 3G. :(

Lenke til kommentar

Har ikke iphone selv, men vurderer det sterkt nå som den ny modellen kom (selv om den ikke imponerte så alt for mye).

Har lest om så og si alt på denne telefonen, men får ikke helt svar på om det er mulighet for push-mail (ikke push som i "apple-multitasking"). Altså at når jeg får en mail på min gmail konto, så sier telefonene ifra på samme måte som når jeg får en sms. Er dette mulig? Eller er det dette som blir mulig i OS 3.0?

Lenke til kommentar
Har lest om så og si alt på denne telefonen, men får ikke helt svar på om det er mulighet for push-mail (ikke push som i "apple-multitasking"). Altså at når jeg får en mail på min gmail konto, så sier telefonene ifra på samme måte som når jeg får en sms. Er dette mulig? Eller er det dette som blir mulig i OS 3.0?

Siden MobileMe ble lansert (rundt 2.0) har man hatt mulighet til push-mail, -kalender og -kontakter. Det vil si at med en gang jeg legger til noe på enten Mac-en, Me.com eller iPhonen så "pushes" det videre til de andre stedene. Så man kan godt si at med push-mail så fungerer endelig mailen som SMS.

Gmail støtter ikke psuh-mail enda, men jeg vil tro at dette ikke kommer om så alt for lenge.

Med 3.0 åpner man for push i applikasjoner i AppStore. Det vil si at om du har et fotballprogram kan det si ifra med en gang noen har scoret et mål osv.

Kan noen gi meg en link til hvor jeg finner iPhone firmware 3.0 uten behov for dev-konto?

Om du har 3G iPhone må du være tilkoblet en dev-konto for å få bruke 3.0 GM.

iPhone firmware er nok ikke lov å dele på forumet her, dessverre.

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg en link til hvor jeg finner iPhone firmware 3.0 uten behov for dev-konto?

Om du har 3G iPhone må du være tilkoblet en dev-konto for å få bruke 3.0 GM.

iPhone firmware er nok ikke lov å dele på forumet her, dessverre.

Nope, det er feil. Selv har jeg iPhone 3G, ikke dev-konto - men kjører fra og med i dag OS 3.0 GM. Funker fint, trengte ikke innstillinger for mms en gang. Netcom abonnement uten binding og ikke operatørlåst telefon.

post-15498-1244620957_thumb.png

Link til programvaren finner du via Google, men er ikke lov å dele her.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Har også NetCom og OS 3.0 uten dev-konto funkende men magnusalex:

har du klart å få tethering til å komme opp på General---Network? Det kommer ikke opp for meg, har hørt at det har noe å gjøre med at vi må vente til NetCom laster opp en ny carrier fil for å "tillatte" det eller noe. Men MMS funker perfekt, uten at jeg rørte instillingene. Herlig. Elsker ha søk på iPoden og å alt i telefonen, og landscape SMS er en lifesaver. :thumbup:

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...