Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Hvilke funksjoner vil komme eksklusivt for 3Gs og ikke til 3G?

Video, kompass, og voice control.

Resten blir med i 3.0 oppdateringen.

Jeg har lest flere steder at video er med i 3.0 :O (er en stund siden da..)

Og på 3.0 info-siden til apple, er det hvertfall screenshot av voice memos, vet ikke om det er det samme :p

voice-memo-20090608.jpg

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest flere steder at video er med i 3.0 :O (er en stund siden da..)

Og på 3.0 info-siden til apple, er det hvertfall screenshot av voice memos, vet ikke om det er det samme :p

voice-memo-20090608.jpg

Video kommer ikke med i 3.0. Voice memo kommer til 3.0, men voice kontroll, slik som "Call John Appleseed" blir eksklusivt til 3Gs

Lenke til kommentar

ååh, Voice kontroll hadde vel vært mulig med dagens hardware i 3G?

Hardwaren er den samme i 2G, 3G og 3GS bortsett fra et par småting som 3G/GPS (3G) kamera og Super3G (3GS) - så i teorioen, ja.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tror dere det vil ta før 3.0 er hacket så man kan bruke den på 1G iPhone i norge? (med quikpwn eller lignende)

Du kan bruke den på 2G iPhone med en gang den kommer ut da...

Må ikke jeg ha en hacket versjon av 3.0? Eller kan jeg bare oppdatere den med iTunes neste uke når den kommer og alt vil funke fint med sim kort osv.?

Ja selvsagt kan du det? Det er bare at MMS og slik ikke kommer til den første versjonen.

Før måte jeg jo bruke turbosim også gikk jeg over til ziphone, men nå må jeg ikke gjøre noe for å bruke den med norske simkort? Har du en side med en liste over hva som ikke kommer til den første versjonen? Syns det er teit av Apple og ikke gi den 1. MMS...

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har lest en del av sidene i denne tråden uten å finne info om dette, så

Jeg trenger en telefon uten binding (bruker Telenor Bedrift). Hva er billigste alternativ for meg (ønsker å kjøpe iPhone 3G eller 3GS)? Ble fortalt at det tidligere var billigst å kjøpe med et dyrt abon og så bryte avtalen Gjelder dette enda?

Edit: Gravde litt på Netcom/Telenor/Chess sine sider. Ser ut til at billigste for meg blir Telenor Djuice Complete for 2599,- og så la abonnementet løpe et år for 129,-/mnd før oppsigelse Totalt 4147. Jeg havner noen hundrelapper over med både Netcom og Chess.

Endret av Hel
Lenke til kommentar

1.generasjon iPhone

- MÅ være aktivert/opplåst på 2.x FØR OPPDATERING til 3.0 GM

- hvis en gjenoppretter til 3.0 GM så blir telefonen låst (inntil QuickPwn kommer for 3.0 GM)

- en trenger IKKE å være tillagt developement-konto for å legge inn 3.0 GM

2.generasjon iPhone

(som er kjøpt "lovlig" og opplåst i Norge via NetCom eller Telenor....)

- en kan enten oppdatere eller gjenopprette til 3.0 GM, spiller ingen rolle

- en trenger IKKE å være tillagt developement-konto for å legge inn 3.0 GM

Lenke til kommentar

Jeg har 3.0 GM på min 1G nå, og det fungerer ganske så fint. Er noe nytt fra beta-versjonene, bortsett fra at det går veldig smooth.

Er nok like greit å vente en uke. :)

Jeg er veldig spent på om noen åpner muligheten for den offisielle MMS-en i 1G og Voice Control i 1G/3G. Jeg klarer ikke tro på at de ikke har god nok hardware til å kjøre de funksjonene.

I så fall har Apple kommet med enda et argument for å få de "snille" til å jailbreake.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært opptatt av mobilkamera hadde jeg definitivt sett mer på 3Gs. Ellers, synes jeg det absolutt ikke er noe grunn. Er fornøyd med det meste av hastigheten jeg, og video trenger jeg ikke. (Hvis jeg absolutt føler at jeg trenger det er det bare å jailbreake osv. men det gidder jeg ikke heller). Er egentlig litt glad at nye oppgraderte versjonen ikke var noe jeg "måtte ha" for da hadde det ikke vært bra for lommeboken, gitt. Gleder meg til OS 3.0 nå, da blir dette her en sweet deal. :)

Lenke til kommentar

Greia er at jeg sparer til pc, men de tingene jeg vil ha er så dyre nå, så jeg kan likesågodt vente med det.

Video er viktig for meg fordi siden jeg fikk iPhone 3G har jeg gått glipp av mange tilfeller jeg kunne filme.

Det er også det at hvis noe er nytt så får jeg automatisk lyst på det :/

Lenke til kommentar
Det er også det at hvis noe er nytt så får jeg automatisk lyst på det :/

Dette er det ENESTE som kommer til å bli vanskelig for meg. Når den faktisk er ute og folk begynner å kjøpe det begynner det å bli litt vanskelig å bruke det som er "gammelt" selvom det ikke er så stor forskjell og at jeg egentlig ikke trenger noe som helst i den nye. Dumme, dumme meg. :(

Men klarer nok å holde meg til 3G, må nesten, siden jeg er sikker på at 3Gs blir litt for dyr og da er det jo bare å bruke vettet litt når jeg faktisk ikke trenger det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...