Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok,Takk det skal jeg prøve..Når kommer os3 eller hva det heter til oss? vil det koste noe?

OS 3.0 vil bli lansert til sommeren. Mest sannsynlig under Apple Worldwide Developer Connection som foregår 8-12 juni.

Det vil nok blir gratis for iPhone-brukere. Om de følger tradisjonen vil det koste noe for de med iPod Touch.

Lenke til kommentar
ok,Takk det skal jeg prøve..Når kommer os3 eller hva det heter til oss? vil det koste noe?

OS 3.0 vil bli lansert til sommeren. Mest sannsynlig under Apple Worldwide Developer Connection som foregår 8-12 juni.

Det vil nok blir gratis for iPhone-brukere. Om de følger tradisjonen vil det koste noe for de med iPod Touch.

Vil det bli mulig og JB den tru? Så man får cydia? Vil det vere stor vits og bytte fra 2.2.1 JB til 3?

Lenke til kommentar

De viktigste nye funksjonene

 

* klipp/lim (Copy/Paste) i samtlige Apple iPhone Apps

* liggende tastatur i samtlige Apple iPhone Apps

* MMS med bilde og lyd

* Forbedret SMS-program som lar deg videresende og slette meldinger

* Mulighet for å sende og motta vCards og andre filer

* Ny diktafonprogramvare

* Støtte for egne kalendre m/abonnement

* Forbedret aksje-applikasjon

* Forbedret søke-funksjoner

* Spotlight søk som søker i alle telefonens filer

* Synkronisering av Notater

* Stereo Bluetooth AD2P

* WiFi autoinnlogging

* Anti-phishing filter i Safari

* Full støtte for «push notifications»

* Peer to Peer som lar to iPhones koble opp trådløst over Bluetooth til andre iPhones - muliggjør multiplayer spill

* APIer for CoreLocation som muliggjøre at programvare kan benytte den innebygde GPSen til navigasjon. Virkelig GPS-programvare vil med andre ord være mulig

Lenke til kommentar

* klipp/lim (Copy/Paste) i samtlige Apple iPhone Apps

Denne er størst og viktigst, mye er meningsløst tungvindt når man ikke har klipp og lim....

Håper det er slik at det ikke er bare Apples Egenproduserte Apps som har det... Wordpress, FTP, osv....

 

* liggende tastatur i samtlige Apple iPhone Apps

Denne er også STOR for meg.! Jeg hater å skrive på de smale tastene, går 2-3x så fort med liggende tastatur....

 

* Støtte for egne kalendre m/abonnement

Litt spendt på denne... Håper på skikkelig synk med google kalender, google synk er litt begrenset...

 

 

APIer for CoreLocation som muliggjøre at programvare kan benytte den innebygde GPSen til navigasjon. Virkelig GPS-programvare vil med andre ord være mulig

Siden Apples GPS programvare er totalt uten funksjoner utover å vise hvor man er på et kart, så er også denne en stor nyhet... Kanskje man snart kan planlegge ruter, se hastighet, ETA, få inn søk, osv... *drømme om tomtom på iphone*

Lenke til kommentar
* klipp/lim (Copy/Paste) i samtlige Apple iPhone Apps

Denne er størst og viktigst, mye er meningsløst tungvindt når man ikke har klipp og lim....

Håper det er slik at det ikke er bare Apples Egenproduserte Apps som har det... Wordpress, FTP, osv....

 

Har fungert på alle programmer jeg har testet inkl. kalkulator

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

For de som har lyst til å se litt om det nye OS'et er det en "gammel" presentasjon her. Så akkurat igjennom nesten hele, og må si jeg er svært imponert! Må nok kjøpe meg iphone etterhvert, men spent på 2009 så venter og ser hvor mye forbedringer det faktisk blir.

 

 

EDIT: mer info om funksjonene som er nevt tidligere i tråden kommer tydelig frem i presentasjonen.

Endret av Azzbicker
Lenke til kommentar
Når/hvordan får man den oppgraderingen der da? Noe man må kjøpe, gjøre....?

RandiA

Den kommer en gang i juni, og er gratis for iPhone-brukere. Samme operativsystem benyttes på iPod Touch, men da koster oppgraderingen 10 dollar. Man kan også installere OS 3.0 på 1.gen iPhone, men selvfølgelig uten alle funksjonene som på 3G. Oppgraderingen blir gjort tilgjengelig på apple sine sider.

 

Betaversjonen har vært ute en stund, men nå er det vel like greit å vente til release.

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen, har visst aldri oppgradert den jeg, tenkte det var noe man gjorde når den var koblet på iTunes/PC. Har fått nytt varsel om oppgradering av iTunes også, bør vel takke ja til det hvis det ikke vil skape komplikasjoner da. (Oppgraderingen av Explorer til 8 skapte noe trøbbel med kompabilitet...)

RandiA

Lenke til kommentar
Explorer 8 anbefaler jeg alle her å vente med. Grunnen til dette er at mange klager over ustabile nettsesjoner etterpå i forhold til IE7

Jeg har tatt den på for et par dager siden, og måtte også "skru på" den kompatibilitetsvisningen, da fungerer det greit på alle web-sider.

RandiA

Lenke til kommentar
Takk for opplysningen, har visst aldri oppgradert den jeg, tenkte det var noe man gjorde når den var koblet på iTunes/PC. Har fått nytt varsel om oppgradering av iTunes også, bør vel takke ja til det hvis det ikke vil skape komplikasjoner da. (Oppgraderingen av Explorer til 8 skapte noe trøbbel med kompabilitet...)

RandiA

Nå har ikke jeg iPhone selv, så ikke 100 % sikker på hvordan oppdateringer utføres. Men husker fra iPod'en at man blir spurt om man skal oppdatere i iTunes, det er sikkert tilfellet når OS 3.0 blir lansert også. Har man en jailbreaket telefon skal man ikke installere noen oppdateringer (før det har kommet ny jailbreak), da telefonen kan låse seg.

 

Virker forøvrig som betaversjonen kun er tilgjengelig for utviklere (koster 99 $ for lisens).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...