Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min nokia n82 gikk til helvete, så jeg måtte kjøpe meg ny telefon. Fant nå en iphone som jeg kjøpte på torsdag. På fredag fikk jeg den aktivert. Telenor innbilte meg at det kom til å ta over helgen og litt til før jeg kunne bruke den, så jeg ringte å fortalte dem en og annen ting om at det ikke var aktuelt.

 

Men iphone er jo en ganske artig telefon. likte dette med apps og sånt. Er det noen bra apps dere kan anbefale?

 

Mine interesser er vel ikke så mange: Bil, spesielt bmw, lastebilyrket, norsk fotball (pga dama), råning, dingsebomser av ymse slag og jeg liker apps som ikke gir noen mening, men som man bare kan dille med. Som koi pond.

Lenke til kommentar

Tror jeg har prestert å sprenge høytalern i iPhonen min. Uten at jeg vet hvorfor. Spiller aldri høy musikk, og ellers høye lyder ut fra iPhone. Det eneste jeg kan tenke meg til er at jeg lasta ned "Dog Whistler" her om dagen, og har lekt meg litt med det - på frekvenser opp til 22000. Kan det ha noe med saken og gjøre? Og jeg har vel krav på ny telefon, right?

 

PS! Er ikke helt sikker på at høytalern er sprengt enda, men det virker som det. Kommer en konstant "slarkelyd" med en gang noe av lyd spilles av. Merkelig.

Lenke til kommentar

Apropos lyd...noen som har noe tips om hva som kan være galt med min telefon. Jeg kan høre de som har ringt til meg i dag, men de må gi opp å snakke med meg, det høres veldig dårlig.Det samme gjelder innom-hus som ute. Vet ikke at jeg har endret noe innstillinger. Lyden er på og skrudd opp. Det er den samme dårlige forbindelsen enten jeg snakker direkte i telefonen eller gjennom mikrofon.. Ubrukelig lyd. Batteriet er fullt. Hvis det ikke endrer seg, må jeg vel bare gå tilbake der jeg kjøpte den, kan vel ikke være tjent med en iPhone som ikke fungerer som mobil-telefon. Noen som har formening om hva dette kommer av.. De som har ringt, sier de omtrent ikke hører meg, og mye skurr. Hvis det hadde vært bare ved en oppringing, ville jeg tro det var deres telefon, men det gjelder 6 ulike oppringinger i dag....

RandiA

Lenke til kommentar
Tror jeg har prestert å sprenge høytalern i iPhonen min. Uten at jeg vet hvorfor. Spiller aldri høy musikk, og ellers høye lyder ut fra iPhone. Det eneste jeg kan tenke meg til er at jeg lasta ned "Dog Whistler" her om dagen, og har lekt meg litt med det - på frekvenser opp til 22000. Kan det ha noe med saken og gjøre? Og jeg har vel krav på ny telefon, right?

 

PS! Er ikke helt sikker på at høytalern er sprengt enda, men det virker som det. Kommer en konstant "slarkelyd" med en gang noe av lyd spilles av. Merkelig.

Under tilbakemeldingene til App-en Dog Whistler står det om flere som har fått samme problem. Tror ikke du har krav på ny telefon, men det får du jo finne ut av selv.

 

@RandiA : Tror nok det bare er å ta kontakt med der du kjøpte den. Jeg har ikke hørt om mange som har fått det problemet.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn en bestilling på Apple Store...

 

Apple Universal Dock med remote - 264,- + mva

Marware Sport Grip for iPhone 3G - 127,- + mva

Etymotic hf2 håndsfritt headsett - 792,- + mva

Fri frakt

 

Kommer med produktanmeldelse når jeg har fått det i posten...

Og hvordan frakt osv fungerer fra Apple Store....

Quoter meg selv...

 

Bestillt 13.April klokken 02:30 på natten.... Betalte direkte med VISA...

Papirbekreftelse i posten (i tillegg til den jeg allerede hadde fått pr mail) 16.April

Pakke levert på døra 20.April

Altså totalt 7 dager leveringstid....

 

Ingen papirer på fortolling eller noe slikt... Ingen toll.

 

Pakken var en vanlig grå pappeske, overtapet i alle retninger...

Innvendig lå det 3 esker, alle 3 i samme utførelse (kjent "apple-innpakking") også på de uoriginale Etymotic øretelefonene hadde samme type sorte innpakkingen... Pent...

 

Apple Universal Dock med remote Førsteinntrykk : 6/6

Unviversaldock, ja, det kan man si.! Det er med 8 forskjellige innsatser for å sette i bunnen, som passer de forskjellige Appleproduktene, enkelt å bytte...

Satte i den til 3G, satte telefonen i, perfekt...

Lader synkroniserer og fungerer topp...

Trykket tilfeldigvis på en knapp på fjernkontrollen som også er med, å der starter iPod'n..... :hmm:

Alt fungerer uten noe parring eller koder, det bare fungerer....

 

Marware Sport Grip for iPhone 3G - 127,- + mvaFørsteinntrykk : 5/6

Rev denne ut av esken og trakk den over telefonen, perfekt passform, og ser ut til å gi en god beskyttelse, jeg har alltid syntes telefonen er for glatt, vertfall når man skriver med en hånd, dette ble perfekt, godt grep...

Denne er tenkt brukt til når vi/jeg går/jogger/sykler tur...

Det er også med en skjermbeskyttelse i form av film som man kan montere, ikke prøvd denne enda...

Merk, passer ikke i dockingstasjoner med gummihylstret på...

Alt i alt vell verd 160kroner.

 

Etymotic hf2 håndsfritt headsett - 792,- + mva Førsteinntrykk : 4/6

Som sakt, samme type innpakking som Apple produktene...

En del ekstrautstyr er med, som 3 forskjellige ørepluggutforminger (4totalt), rensepinne og oppbevaringsveske til altsammen...

Disse er jeg litt mer skeptiske til, altså, til 1000kr forventer jeg endel av lydkvaliteten, Smålig Audiofil som jeg er...

Diskant og kanalseperasjon er super.! Spot on....

Men bass er fraværende, og lydisolering med de pluggene som sto på fra fabrikk var middelmådig... Kanskje jeg har store øreganger... :)

Hz sweep gir en fiiin jevn kurve, men når det nærmer seg 70Hz faller de helt av....

Laveste hørbare frekvens er ~50Hz, og ved 45Hz hører jeg ingenting....

NB : Men dette kan komme seg mye etter noen timer innspilling...

 

EDIT : Byttet øreplugg til noen som ekspanderer i øregangen, da ble bassen godkjent.

Men satan så langt inn i øret de går, ligger sikkert veldig nærme trommehinna... :p

(40Hz hører godt på normalt lydnivå)

 

Totalinntrykk på hele handelen 5/6

Så det var min erfaring med å handle fra Apple Store...

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Bestillt 13.April klokken 02:30 på natten.... Betalte direkte med VISA...

Papirbekreftelse i posten (i tillegg til den jeg allerede hadde fått pr mail) 16.April

Pakke levert på døra 20.April

Altså totalt 7 dager leveringstid....

 

Var det DHL eller noe?

 

 

da kommer det en rekning om noen måneder vist pakken var "dårlig" merket

 

det er ikke som med posten, da det må betales med engang......

Lenke til kommentar
Det står jeg har Netcom å det står jeg har 500Mb så det finnes bare et abonnement av den typen, som du hadde funnet selv med å gå til netcom sine sider...

 

Men i stede så måtte jeg gjøre det å gi deg link...

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnemen...talk-small.html

Merkelig hvorfor det står 500MB der, og 100MB på mine sider. Alt det andre er likt. Med 500MB hadde abonnementet vært perfekt for meg, så jeg hadde sluppet å følge med så nøye. Har dette noe med dato for tegningen av abonnementet ?

Tror jeg får ringe dem imorgen å høre. Prøvde å sjekke inne på siden min, men der kunne jeg kun oppgradere til Medium eller Large. Vil kun bytte til samme abonnement med mer MB. :-/

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Apropos lyd...noen som har noe tips om hva som kan være galt med min telefon. Jeg kan høre de som har ringt til meg i dag, men de må gi opp å snakke med meg, det høres veldig dårlig.Det samme gjelder innom-hus som ute. Vet ikke at jeg har endret noe innstillinger. Lyden er på og skrudd opp. Det er den samme dårlige forbindelsen enten jeg snakker direkte i telefonen eller gjennom mikrofon.. Ubrukelig lyd. Batteriet er fullt. Hvis det ikke endrer seg, må jeg vel bare gå tilbake der jeg kjøpte den, kan vel ikke være tjent med en iPhone som ikke fungerer som mobil-telefon. Noen som har formening om hva dette kommer av.. De som har ringt, sier de omtrent ikke hører meg, og mye skurr. Hvis det hadde vært bare ved en oppringing, ville jeg tro det var deres telefon, men det gjelder 6 ulike oppringinger i dag....

RandiA

Jeg hadde omtrent samme problem.

 

Det var måten jeg holdt telefonen på som var problemet. Jeg holdt med lillefingeren på undersiden, og denne lå da rett oppå mikrofonen så folk hørte meg skikkelig dårlig. Jeg var sikker på at det var alt fra dekning til ødelagt mikrofon m.m., men så var det bare lillefingeren min :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde omtrent samme problem.

Det var måten jeg holdt telefonen på som var problemet. Jeg holdt med lillefingeren på undersiden, og denne lå da rett oppå mikrofonen så folk hørte meg skikkelig dårlig. Jeg var sikker på at det var alt fra dekning til ødelagt mikrofon m.m., men så var det bare lillefingeren min :p

Ja, kanskje det...vet ikke akkurat hvor de mikrofonene er, men nå kjøpte jeg fra starten et lærdeksel til iPhone'n, og det dekker kanskje noe over. Rart det ikke var slik helt i begynnelsen. Tok den ut av dekslet nå, og ser det er ett hull/mikrofon? på hver side av der du putter lader kontakten. Men når jeg brukte den mikrofonen på ledningen, var det også samme dårlige (så å si ingen) lyd. Jeg skal ta den ned til en sjekk. Håper jeg slipper noe innlevering og større reparasjon, da mister jeg vel alt jeg har lagt inn.

RandiA

Lenke til kommentar
Det er to høytaler lignende hull på hver side av laderinngangen.

Den på høyre side er mikrofonen og på venstre høytaler ;)

Takk for opplysningen, skulle til å se i manualen...jeg trodde det var den lange, smale øverst, motsatt ende av home-knappen. (Kanskje det bedrer seg hvis jeg snakker rett hot det høyre "hullet" da? :)

RandiA

Lenke til kommentar
Ja, den må gjenopprettes, men det kommer nok til å være problemfritt med opplåsning.

En ting: Hvordan klarte du å få så kort bindingstid??

 

Telia Danmark operer med 6mnd bindingstid, og min er da fra 22. Oktober 2008 :)

 

Er det forøvrig flere her som sliter endel med at folk klager over at de hører seg selv når du ringer dem?

Flere spør meg om jeg har de på høyttaler ettersom de kan høre ekko av sin egen stemme når de snakker med meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...