Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Om 3G funksjonen er skudd av så vil den allikevel bruke GPRS.

3G kan skues av for å forlenge batterielevetiden.

Eneste måten jeg vet om for å forhindre mobildatatrafikk er å endre navnet på nettverket* til et nettverksnavn som ikke eksisterer.

 

*Innstillinger->Generelt->Nettverk->Mobildatanettverk->APN->"nettverksnavn".

Si du har Telenor så kall nettverket TelenorX.

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å med de siste postene i denne tråden så skjønner man hvorfor iPhone selges med abonnementer som inkluderer Datatrafikk...

 

iPhone er laget for å være på nett med, så godt som alle funksjoner er basert på og koblet opp mot nettbruk...

GPS, Værmelding, Mail, YouTube, Aksjer, Apple Store, Webbrowser...

Og mange applikasjoner som, Facebook, Twitter, Skype, RunKeeper, Yr, Shazam, osv...

 

Eneste man ikke trenger/"trenger" internett til er å ringe og sende sms, musikkavspilling og kalender...

Noe 1krones telefoner også har, elementære funksjoner på alle telefoner nå for tiden...

 

Jeg er vertfall glad jeg valgte abonnement med 500Mb data inkludert... :)

500Mb, 100minutter og 100 sms, er etter min mening verd de 400kr mnd, med nedbetaling på telefonen inkludert i det...

 

EDITERING :

 

Jeg skrev dette på et annet forum.. Klipp og Lim

 

iPhone 8Gb = 1400kr innkjøp + 400krx12=6200kr totalt inkl. 500Mb data, 100ringeminutter, 100sms...

HTC HD = 4500kr innkjøp + 199krx12=6888kr totalt+ forbruket, og all datatrafikk...

HTC HD = 4200kr innkjøp + 400krx12=9000kr totalt inkl. 500Mb data, 100ringeminutter, 100sms...

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Om 3G funksjonen er skudd av så vil den allikevel bruke GPRS.

3G kan skues av for å forlenge batterielevetiden.

Eneste måten jeg vet om for å forhindre mobildatatrafikk er å endre navnet på nettverket* til et nettverksnavn som ikke eksisterer.

 

*Innstillinger->Generelt->Nettverk->Mobildatanettverk->APN->"nettverksnavn".

Si du har Telenor så kall nettverket TelenorX.

 

Agh, takk for den! Mange som har brukt internett på min iPhone utanfor rekkevidde og gjett kven som har fått rekninga i ettertid! Phew! Takker :)

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke helt på iphone 3g abonementet mitt, har medium fra netcom å fikk en regning på 690 (690 er max beløp), og det er 100 mb i måneden eller noe, husker ikke helt. Noen som kan forklare hvorfor jeg fikke t slikt beløp på regningen?

Det er 1000 mb, ikke 100 mb i måneden. 699 er det du har bestilt.

Lenke til kommentar

Jeg har gått til innkjøp av en sånn sak som dette : http://www.iphoneutstyr.no/lommebokavektelr-p-183.html

 

Og som dere ser, så står det en advarsel under :copy/paste : Advarsel: "Det har vært tilfeller hvor magneten/iPhone har kunnet avmagnetisert kort. Vi har også hørt flere tilfeller hvor man har brukt produkte i flere måndter uten at noe har skjedd."

 

Jeg har spurt de om selve iPhonen kan avmagnetiseres, eller om dette gjelder kun evt. bankkort etc. som man setter inn.

Har ikke fått svar enda.

Spørsmålet er om flashminnet i iPhonen kan avmagnetiseres ?

(Magneten kjennes ikke særlig sterk ut.)

Lenke til kommentar
Dude... Det er mobilen som avmagnetiserer kort uansett om du har den der eller ikke. Selvsagt vil ikke iphonen bli avmagnetisert. De kommer med den advarselen fordi telefonen er så nært kortet.

 

Takker og bukker :-)

Det var som jeg trodde, men ville høre med ekspertisen her inne først :-)

Lenke til kommentar
Ingenting.

3G gir bedre samtalekvalitet om begge partene i en samtale har det.

Dette vil jeg gjerne ha en link på siden det hørtes litt rart ut.

Det er nok en liten missforståelse ute å går her... Som jeg selv også har vært usikker på...

 

I norge, og store deler av verden så går TALE fortsatt over GSM ("2G"), selv om vi har 3G dekning...

Mens i USA er det operatører som verizon, som også sender tale over 3G, noe som gir vesentlig bedre lydkvalitet...

Men vi i Norge har alltid tale over 2G, mens Databasert trafikk går over 3G...

 

Finner ikke dokumentasjon på overstående utsagn dog...

Fant dette

 

Mobilkommunikasjonssystemer:

Hva er 3G?

 

3G er en samlebetegnelse på tredjegenerasjons mobiltelefonsystemer, i Europa særlig forbundet med standarden som betegnes UMTS (Universal Mobile Telecommunications System). NMT, som kom på 1980-tallet, og GSM, som er det vanligste systemet i dag, utgjør henholdsvis første og andre generasjons mobiltelefonsystemer. Den store forskjellen på 3G og GSM er overføringskapasiteten, det vil si hvor raskt data kan sendes og mottas av telefonen. Jo større overføringskapasitet, desto større muligheter gir dette for avanserte tjenester i mobilnettet. Overføringskapasiteten er større i et 3G-nett enn i et GSM-nett, noe som innebærer at man foruten lyd og tekst også kan sende og ta imot grafikk og video. Dette har gjort at 3G av mange kalles mobilt bredbånd. I Norge er også et nett basert på 3G-standarden cdma2000 bygget ut i frekvensområdet som tidligere ble anvendt til NMT 450.

(Vi kan også ha tale over 3G med Skype-mobil-app, kult for de som har fri datatrafikk, ringe til alle mobiler og fasttelefoner for 18øre minuttet)

 

 

Smileyen gjør meg usikker:p

https://netcom.no/kundeservice/utlandet/mobiliutland.html?

NEI, Datapriser i utlandet (ikke netcom/telenors nett) er dyrt i utlandet, Netcom-kunder i Danmark betaler 30kr pr Mb...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...