Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Heisann!

har forstått det slik at det nå går an å bruke iPhone som bank ID for å logge seg på nettbanken (skanidabanken og Dnb).

Lurer i den sammenheng på hvordan mobilen komuniserer med nettbanken.Går dette via EDGE/3G ? betyr dette at jeg må betale litt for datatrafikk hver gang jeg logger meg på nettbanken??

For DnbNor sin del så logger du på nettbanken som en hvilke som helst nettleser uten java.

Videre er brukersnittet tilrettelagt iphone, men det har ingenting med BankID å gjøre.

Så er du koblet til wifi så koster det ingenting. Er du koblet til gprs så koster alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå glemmer du jo en månedsavgift på internett-tilgangen, men sitter du på en annen sitt nett så er jo dette selvfølgelig utelukket :)

Meh, flisespikkeri.

tror dere misforstår litt. Jeg snakker ikke om å gå innpå nettbanken på mobilen, men å bruke mobilen som et kodekort/sertifikat. tjenesten er lagt opp slik at du går inn på nettbanken via en datamaskin, skriver et passord på mobilen. og vips, så er du logget inn på datamaskinen:

bedre beskrivelse her.

i den sammenheng lurer jeg på om datainformasjonen som blir vekslet mellom nettbanken og mobiltelefonen er gratis, eller om jeg må betale for EDGE/3G.

Lenke til kommentar
Hvis du er koblet til EDGE/3G koster alt som krever at du sender noe penger.

Oki :thumbdown:. hvorfor skal jeg betale penger hver gang jeg logger meg på nettbanken?, kjedelig....

Går det ann? Hvorfor skal du betale penger for å være på nett? Hvem har hørt om noe slikt?

Lenke til kommentar
Oki :thumbdown:. hvorfor skal jeg betale penger hver gang jeg logger meg på nettbanken?, kjedelig....

Bruker du 3g så skal operatøren din ha et vederlag for at du bruker deres tjenester, gitt du ikke har et fast abonnement som gir fri bruk av 3g/gprs nettet

Har ingenting med nettbanken å gjøre, men at du surfer.

Sitter du på et trådløst nett, wifi, så koster det ingenting fordi her har du et fast abonnement som gir fri bruk av verdensveven.

Lenke til kommentar
Fikk min Iphone i dag. Når jeg gikk in på valget "mail" så kom flere alternativer opp. Jeg valgte Gmail og knyttet til min Gmail konto. Jeg hadde også planer å ha mine jobbmail på Iphonen. Hvordan får jeg det?

Mange bedrifter benytter Microsoft Exchange. Hvordan henter du mailen på din laptop/PC?

Lenke til kommentar
Fikk min Iphone i dag. Når jeg gikk in på valget "mail" så kom flere alternativer opp. Jeg valgte Gmail og knyttet til min Gmail konto. Jeg hadde også planer å ha mine jobbmail på Iphonen. Hvordan får jeg det?

Mange bedrifter benytter Microsoft Exchange. Hvordan henter du mailen på din laptop/PC?

Tror det er Microsoft Exchange. Det jeg slet med å finne ut på Iphone, var hvordan å opprette en andre mailkonto. Har nå funnet ut av det, så er det ut av verden i alle fall.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Bare lurte på noe, sikkert et nokså vanlig spm.

Men når man bruker googlemaps m/gps, koster det penger?

Hadde f.eks en Nokia Navigator, der kostet det ikke noe å bruke gps. Mulig det blir noe annet når google maps står å laster. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...