Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Poenget mitt er at det alltid kommer noe nytt (Apple bytter som regel ut hvert år), men hvis man vil ha noe så kan man ikke vente på en ny modell hele tiden.

~ Mortis360

Jeg kjøpte min første PC (snarere hjemmecomputer) i 1984. Siden den gangen har jeg byttet dem ut hvert fjerde år i snitt, tror jeg. Noen ganger har jeg hatt to, og jeg har kjøpt servere og maskiner til ansatte, så jeg har vel kjøpt maskinvare nesten hvert år siden slutten av 80-tallet. Hver eneste gang har jeg lurt på om jeg skulle vente til neste generasjon kom. De gangene jeg har gjort det har jeg stort sett brukt tiden til å irritere meg over den gamle.

En sjelden gang har det vært snakk om store forandringer, overgangen fra 680x0 til PowerPC, og fra PowerPC til Intel om vi snakker om Mac, og da har det vært lurt å vente. Men nå er Apple blitt flinke til ikke å annonsere slikt før de kan levere, så da blir ikke problemet så stort.

Det er bare to ting som er sikkert: Venter man så får man noe bedre, men da har man til gjengjeld ikke noe i mellomtiden. Jeg hadde samme dillemmaet nå, jeg ønsker meg egentlig 32 GB og det kommer sikkert snart. Men når det kom til et stykke så fant jeg ut at verdien av å få den nå var større.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til personen som skal ha dock:

Kinadocker får du hvertfall på dealextreme.com, hjelper det?

Sjekk nøye om den støtter iPhone 3G og sørg for å les gjennomganger av produktet (reviews)

Geir/TWFA

Eller det at den nå er lettere og skjermen er bedre, Geir.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Til personen som skal ha dock:

Kinadocker får du hvertfall på dealextreme.com, hjelper det?

Sjekk nøye om den støtter iPhone 3G og sørg for å les gjennomganger av produktet (reviews)

Geir/TWFA

Eller det at den nå er lettere og skjermen er bedre, Geir.

Jeg skal ha orignal :p

Lenke til kommentar

Spørsmål :

Er ny iPowne eier...

Går det an å endre tekstmelding-lyd utover de 6 kjedelige som er med.?

Har funnet ut hvordan jeg får inn nye ringelyder, men de får jeg ikke velge mellom til meldinglyd...

Eventuelt alle andre lyder .? Som mail sendt, kalender, lås osv...?

EDIT :

Og anbefaling av ørepropper/hodetelefoner ...

De som følger med var ikke så veldig mye å skryte av...

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Spørsmål :

Er ny iPowne eier...

Går det an å endre tekstmelding-lyd utover de 6 kjedelige som er med.?

Har funnet ut hvordan jeg får inn nye ringelyder, men de får jeg ikke velge mellom til meldinglyd...

Eventuelt alle andre lyder .? Som mail sendt, kalender, lås osv...?

EDIT :

Og anbefaling av ørepropper/hodetelefoner ...

De som følger med var ikke så veldig mye å skryte av...

Du må jailbreake og gå inn og bytte ut manuelt.

Lenke til kommentar

Jepp. Ellers så går det ikke an å legge til SSH greie til din iPhone. Ser bare fordeler med å jailbreake iPhonen, bortsett at garantien ikke gjelder om du jailbreaker din iPhone, men det er jo bare å fjerne det om du skal levere det inn til reperasjon?

Noen som har gode bakgrunn til iPhonen forresten? Denne bruker jeg nå:

img0001dof.png

Endret av Anixion
Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å jailbreake telefonen for å få det til... :)

(Om telefonen har død på seg å får man heller ikke til å fjerne jailbreakingen før man sender inn.)

Litt kult, var på kino i kveld å så Fast & Furious, lurte på hvor høy lyd det var i kinosalen, så jeg lastet ned en dbmåler å fikk svar på det... Man kan gjøre alt, geniale greier...

( 108dB i Kinosalen)

Så alle kjører med originale iPhone hodetelefoner.?

Lenke til kommentar

F*** der forsvant hele innlegget jeg skrev.!

Oppsummering

dB-måler = dB, første som kom opp i App Store, står de ikke måler høyere en 105dB.

Loggen fra målingen viser 109dB.

Beyerdynamic DT 770 = 80 Ohm.? Jeg prøvde noen 32Ohm, å det ble helt livløst og meget lav lyd... (koss ur18)

http://store.apple.com/no/product/TU041ZM/...;mco=MzkyMDQ1NA = en lovende kandidat

Jeg har forstår riktig at om man bestiller ting til totalt over 1100kr på Apple Store så er det fri frakt.? Ingen fortolling? Norsk butikk...

Lenke til kommentar

Heisan dere iPhonebrukere, jeg lurer på en ting.

Jeg så nylig pressekonferansen til Apple, der de vistre frem OS 3.0, og det jeg så var at de viste det som skjedde på skjermen på iPhonen, på en storskjerm.

Hvordan gjorde de dette? Og er det mulig å få dette på pc-skjermen?

Jeg har prøvd et sånn program kalt VNC med en "plugin" fra cydia, noe som funket bra til å styre iPhone, men det lagget veldig.

Og det finnes slike kabler med RGB utgang, en kompositt kabel, men disse går jo inn i TVen. Finnes det noen andre muligheter for å ta opptak av, eller bare sende det som skjer på iPhonenskjermen til PCen?

Lenke til kommentar

Finnes det en tråd på forumet hvor brukerne lister opp sine App's og vurderer dem.? Eller hvor man veksler erfaring med Apps.?

Føler at vuderingene på App Store stort sett er de som er missfornøyde, de som er fornøyde skriver ikke....

Kan man bruke denne tråden til slikt.?

Lenke til kommentar

Heisann, kanskje en tankte feilposta, men jeg prøver.

Hvor mye datatrafikk bruker man i praksis når man surfer? Sett at jeg for eksempel i gjennomsnitt per dag laster 10 nettsider og sjekker mailen (gmail) 2 ganger? Vil dette overskride djuice exolore sine 500mb?

Eventuelt noen som har sett noen andre vilkår hos telenor eller netcom som kan gjøre ett av selskapene mer attraktivt enn det andre? (Ser hovedsaklig på djuice explore vs. iconnect).

Mvh. Andreas :)

Lenke til kommentar
Heisann, kanskje en tankte feilposta, men jeg prøver.

Hvor mye datatrafikk bruker man i praksis når man surfer? Sett at jeg for eksempel i gjennomsnitt per dag laster 10 nettsider og sjekker mailen (gmail) 2 ganger? Vil dette overskride djuice exolore sine 500mb?

Eventuelt noen som har sett noen andre vilkår hos telenor eller netcom som kan gjøre ett av selskapene mer attraktivt enn det andre? (Ser hovedsaklig på djuice explore vs. iconnect).

Mvh. Andreas :)

LAAANGT ifra. Jeg bruker min daglig, sjekker mailen kanskje 3 ganger, går rundt på kanskje 15-20 nettsider og jeg har fortsatt ikke brukt 100 mb så langt denne måneden.

Lenke til kommentar

Jeg har iTalk Smal som har 500Mb....

På 10dager har jeg brukt 5Mb.....Totalt... (Man kan bruke 500/30=16Mb pr dag )

Å sjekke mailkonto med en 2-3mailer som plinger inn er hos meg ~0,2Mb...

Sjekke facebook og Twitter og laste opp et bilde og kommentar 0,6Mb...

Så jeg må stå på om jeg skal rekke å bruke opp mine 500Mb.......

(Hjemme og på besøk så bruker man Wi-Fi, gratis...)

EDIT : iPhone og Netcom er dog ikke enige om hvor mange Mb som er brukt.!

Netcom sier 5,96Mb

iPhone sier 4,6MB

(bit vs. Byte.? Stemmer vel ikke selv om man regner om)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Kommer veldig an på hvor i landet du bor...

Og lokale forhold såklart...

Min generelle regel er :

Trondheim og nordover = Netcom

Trondheim og sørover = Telehor

Jeg bor nord for Trondheim, og jeg hadde ikke hatt signal her hjemme og mange steder på jobb om jeg hadde hatt Telenor...

(jeg har dog ikke 3G dekning hjemme med noen av selskapene, men hjemme bruker man som sakt Wi-Fi..)

Men Netcom har bedre EDGE en Telenor igjen, som er det vesentlige for min del som ikke ferdes så mye i "3G-strøk"...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...