Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor lang tid det tar fra man bestiller hos netcom til man har telefonen?

Reis i en butikk og hent en. Samme prisene som på nett. Eneste aberet er at du må vente en uke eller to på at nummeret ditt overføres. Alternativt ber du bare om et nytt nummer og ringer inn til netcom og forklarer at du vil portere over nummeret ditt og kaste det midlertidige du fikk

Lenke til kommentar

Heisann. Raskt spørsmål, er det noe sted på iphonen jeg kan stille hvilken itunes butikk den skal bruke ? prøver å laste ned noe, og har to itunes kontoer, en us og en norsk, men uansett om jeg prøver å laste ned noe gratis så får jeg "Only valid for us" eller "Only valid for norway" ...men finner ikke noe info om noe noested ? mulig jeg er semidum.

 

takker for hjelp!

 

-hau

Lenke til kommentar
hei jeg har tengt til å kjøpe en iphone og har noen spørsmål.

hvilket abonomang er biligst?(jeg vil ha fri druk av nett og vill at det skal koste minstmulig for sms, ringing osv..)

 

noen forslag? telenor eller netcom?

 

Hvis sender mye sms og ringer til samme person, så ville jeg anbefalt å kjøpe den fra netcom med iconnect. Da får du fri bruk av data, også kan du bestille

bestevenn tjenesten i tillegg. Da kan du ringe og sende gratis meldinger til et nummer du velger selv (må være netcom kunde), Men du kan bare ha èn bestevenn..

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lang tid det tar fra man bestiller hos netcom til man har telefonen?

Reis i en butikk og hent en. Samme prisene som på nett. Eneste aberet er at du må vente en uke eller to på at nummeret ditt overføres. Alternativt ber du bare om et nytt nummer og ringer inn til netcom og forklarer at du vil portere over nummeret ditt og kaste det midlertidige du fikk

Portering er vel lik 10 dager uansett, så det der blir vel bare å utsette problemet.

Lenke til kommentar

Ringelyd og volumlyd.

 

 

Er det noen måte å få skilt disse ? Vet at om jeg er inne i iPod-modus så stiller den volumlyd, men jeg hører ofte på et eller annet, mens jeg surfer eller driver med noe annet, og har av og til bruk for å justere volumet. Da justerer man både ringelyd og volumlyd samtidig. Dette er ganske irriterende ettersom jeg bruker iPhone som vekkerklokke nå. Våknet senest idag morges med full guffe på, og skvatt som et mildt helvete hehe.

 

Tror vel egentlig ikke det er noen løsning på dette, men man vet jo aldri ?

 

Det burde vært sånn at ringelyd volumet stiller man i settings, og så kan ikke dette justeres via volumknappene på siden av telefonen.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lang tid det tar fra man bestiller hos netcom til man har telefonen?

Reis i en butikk og hent en. Samme prisene som på nett. Eneste aberet er at du må vente en uke eller to på at nummeret ditt overføres. Alternativt ber du bare om et nytt nummer og ringer inn til netcom og forklarer at du vil portere over nummeret ditt og kaste det midlertidige du fikk

Portering er vel lik 10 dager uansett, så det der blir vel bare å utsette problemet.

Portering tok overraskende lang tid faktisk. Over to uker for meg.

 

Det jeg gjorde var å få et midlertidig nummer så jeg i alle fall kunne bruke iPhonen i mellomtiden, og man har vel somregel en telefon fra før. Blir to ukers tid med to telefoner, eller et par uker uten iPhone

Lenke til kommentar
Med mindre du er et medlem av iPhone Dev Team så vet ingen det.

 

Er Turbo Sim noe å satse på da? Isåfall, hvilken bør jeg satse på? Og hvor mye blir det?

Jeg har dessverre ikke prøvd en turbosim-løsning. Jeg anbefaler det heller ikke da det er noe fordømt rot som sikkert kan ødelegge telefonen din. Problemet med iPhone er nok av de som vil ha den ikke vil betale for mye ;) Det jeg vill prøvd meg på var et abb. med Youngtalk og Yellowsn0w. Mulig det fungerer, men da må du få tak i en iPhone som har en fastvare mellom 2.0 og 2.1. Har du 2.2 eller 2.2.1 så sliter du.

Lenke til kommentar

Jeg har 2.2.1.. Så jeg har ingen mulighet til å få brukt den nærmest da? Hvordan kan den ødelegge telefonen? Har sett på Rebelsim Gevey plus, men vet ingenting om hvilken som er best.. Har prøvd å bruke et netcom kontantkort, men får ingen dekning, så tror ikke Youngtalk vil funke heller? Mobilen er fra utlandet.

Lenke til kommentar

Jeg synes synd på deg. Du har skapt deg et kjempestort problem. Din telefon er dessverre ikke mulig å låse opp. Det du nå må gjøre er å kontakte kjøperen som så må henvende seg til operatøren sin. Deretter må du betale et opplåsningsgebyr som selger da sannsynligvis må videreformidle.

Jeg har sett mange opplåsningsmetoder som inkluderer såkalte "Turbosim"-Kort. Dessverre er det slik at de fleste har mistet denne funksjonen i forbindelse med oppgradering til 2.2 og høyere. Etter det jeg har sett så kan ingen nåværende brukes til å låse opp iPhone 3G. Ting er ikke like lett som med psp 1000 og 2000 med pandora-batteri.

Beklager.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg har søkt litt på nettet og har funnet noen sim som funker på min iPhone.. Men jeg vet ikke om hvilken av de som vil funke best i Norge..

 

Fikk mobilen til ganske bra pris, sikkert fordi det ikke er mulig å låse den opp.. Så jeg tror jeg bare beholder den og venter på at det skal være mulig å unlocke den.

Lenke til kommentar

Går det forsatt å sikre seg denne for 2800 kr om man bryter med iConnect? Ser de reklamerer for den til 999 kr, men finner ikke tilbudet på netcoms sider. Var jo snakk om at det skulle bli slutt med iphone til spotpris fra netcoms side. Leste en artikkel i VG at billigste alternativ var å bryte et eller annet djuice abbonement å få den til 4500 kr. Høres liit VEL dyrt ut,

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med GPSen min. Når jeg går inn i maps så sikter den seg inn med den blå ringen til den viser hvor jeg er +/- 7-800 meter, men så stopper den og pinner meg aldri. Det virker som den bare bruker triangulering av mobilmaster og ikke GPS. Kan det være GPS-antennen som er defekt? Eller er det en softwarefeil? Vil nødig sende inn telefonen til service igjen, sist var jeg uten min iPhone i tre og en halv grusomme uker. :no:

Lenke til kommentar
Går det forsatt å sikre seg denne for 2800 kr om man bryter med iConnect? Ser de reklamerer for den til 999 kr, men finner ikke tilbudet på netcoms sider. Var jo snakk om at det skulle bli slutt med iphone til spotpris fra netcoms side. Leste en artikkel i VG at billigste alternativ var å bryte et eller annet djuice abbonement å få den til 4500 kr. Høres liit VEL dyrt ut,

Jeg kjøpte min for et par uker siden, og den kostet 1900 ca. Bryter du bindind så er det et heftig gebyr avhengig av hvor mange mnd du har igjen. Skal du bryte med en gang må du også ut med første månedsavgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...