Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Nå som Telenor er i gamet har jeg mer og mer lyst på en iPhone. (Vi har alle våre abonnementer der.) Men nå kjøpte jeg for ikke så lenge siden en 32GB iPod Touch. Jeg har alt nesten 14 GB med musikk, og jeg vil sikkert ha litt apllikasjoner etc også på telefonen. Så da blir det trangt om plassen.

 

Da er spørsmålet hva jeg skal gjøre:

 

1. Kjøpe en 16GB iPhone, la iPod'en gå i arv til noen og satse på å klare meg. (Jeg får heller være litt selektiv når jeg sync'er.)

2. Kjøpe en 8GB iPhone, beholde iPod'en og bruke den til musikk og iPhonen til andre ting. Det sparer jeg jo litt penger på fordi telefonen blir 8-900 kroner billigere. Og 8GB er nok plass til det meste så lenge jeg ikke skal ha musikk eller film på den, antar jeg...?

3. Vente på en 32GB iPhone. Det blir dyrt, og jeg må vente. (Hvor lenge nå det blir til...) Men da har jeg plass nok.

 

Hva ville dere gjort? :)

 

Geir :)

'

 

Jeg ville gått for valg nummer 1, og heller rotert på sanger/album jeg hadde lagt over på telefonen.

Nå har jeg betydelig mye mer musikk enn hva du har (e-penis-harddisk-fleks) da jeg har rippet hele cd samlingen min, og jeg roterer ved ujevne mellomrom.

Og det til å bruke litt tid på hva jeg skal ha over er faktisk litt gøy, nesten som å se gjennom cd-hyllen, plukke frem den du vil høre på og så sette den ene platen i spilleren.

 

Alternativ 2 så blir det to dingser å holde rede på, hvilket jeg finner veldig fordelaktig med iphonen at jeg slipper nettopp pga ipod'n er bra.

 

Alt. 3 - den også blir for liten før eller senere når den engang(?) kommer.

 

Nå kjenner jeg ikke Telenor sine abonnementer inngående, men mest sannsynlig avsluttet abonnementet som følger med telefonen.

Om ikke gått over til andre operatører men heller tatt et rimligere abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok også gått for alternativ 1, selvom også 2'ern kan være grei da iPhonen kan være for stor for feks å jogge med. Da kan en liten iPod være grei å ha i bakhånd. Men for casual gå i byen/biltur o.l, er alternativ 1 det beste, spør du meg. :)

 

Må sies at videoer funker genialt på iPhone også. Om du tar mye buss, eller en i ny og ne er det virkelig anbefalt å la 1gb være til en sesong med Friends/HIMYM/Kongen av Queens eller lignende, og heller skift ut etterhvert.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Nå er det en iPod Touch jeg har, så størrelsen er den samme som på iPhone. Til gjengjeld er de to til sammen like smale som min gamle SE P-900, så i så måte blir det ikke noe verre en det jeg alt har. Men litt upraktisk er det jo.

 

Jeg har som sagt forløpig 14BG med musikk. Men jeg har kjøpt meg en Numark USB platespiller og har begynt å digitalisere min gamle vinyl-samling, så det kommer rundt 500 LP'er i tillegg når jeg er ferdig med det. (Hvor mye plass nå det tar.) Nå er jeg blant de som ikke piratkopierer, (hvorfor kan vi diskutere et annet sted), så det begrenser jo tilfanget av ny musikk en smule. Derfor tror jeg nok 32GB vil holde i overskuelig framtid, om jeg ikke installerer noen plasskrevende applikasjoner i tillegg. Jeg så noen snakket om GPS med nedlastede kart tidligere i tråden...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Når er det du får bruk for å ha med all musikk du eier på tur da TWA?

Selv har jeg gravlagt min Ipod etter jeg fikk min Iphone 16gb, og har selv for øyeblikket 14gb med musikk på den. Jeg må nok innrømme det er litt mye dødfyll jeg trolig ikke vil høre ofte på, og som jeg like gjerne kunne synkronisert inn om jeg følte behovet.

Lenke til kommentar

Har liggende en film på harddisken, som er gjort om til mp4 eller hva det heter. Når jeg prøver å syncronisere og få den inn på iphonen min får jeg opp beskjeden:

 

Er du sikker på at du vil synkronisere filmer? Alle sanger, filmer og tv-programmer på iPhone-enheten vil bli erstattet med filmer fra iTunes-biblioteket.

 

Dette hørtes skummelt ut, vil jeg miste all musikk jeg har om jeg velger å synkronisere denne filmen?? Både musikken og filmen og podcastene jeg har på iphonen ligger jo allerede i iTunes-biblioteket da. Tør ikke helt trykke ok før noen vet hva det innebærer...

Lenke til kommentar
Det er nok fordi du har brukt 2 forskjellige PC'er. Du bør legge filmen over på PC'en hvor du har overført musikk o.l fra før av.

 

iTunes, the beauty!

 

 

Takk for kjapt svar, men jeg har brukt samme PC hele tiden. Ser nå at samme beskjed kommer om jeg vil syncronisere musikk også plutselig. Fikk ikke den beskjeden for en time siden når jeg lasta innpå flere GB med musikk. Kanskje den bare mener at den blir å synkronisere slik at iPod-delen av telefonen blir lik iTunes-biblioteket, og advarer meg i tilfelle det ligger ting innpå som ikke er henta fra iTunes?

Lenke til kommentar
Det er nok fordi du har brukt 2 forskjellige PC'er. Du bør legge filmen over på PC'en hvor du har overført musikk o.l fra før av.

 

iTunes, the beauty!

 

 

Takk for kjapt svar, men jeg har brukt samme PC hele tiden. Ser nå at samme beskjed kommer om jeg vil syncronisere musikk også plutselig. Fikk ikke den beskjeden for en time siden når jeg lasta innpå flere GB med musikk. Kanskje den bare mener at den blir å synkronisere slik at iPod-delen av telefonen blir lik iTunes-biblioteket, og advarer meg i tilfelle det ligger ting innpå som ikke er henta fra iTunes?

 

Problem løst, jeg hadde flyttet haken til "manuell håndtering...." istedenfor "automatisk synkronisering". Nå får jeg "Kurt blir grusom" med meg på påskeferie likevel. :)

Lenke til kommentar

var inne på itunes i går og da synker den automatisk..greit nok det sikkert men når jeg våkna i dag til morran så var alle navna der men alle nr var borte!!!???

Heldigvis hadde jeg nummera på simkort så importerte dem tilbake til tlf men måtte da på nytt taste inn +47 forran nummera...

 

Hvordan "sikkerhetskopierer" jeg tlf på itunes nå sånn at det ikke skjer igjen?

Lenke til kommentar
da vil den synke sån at ikkenoe forsvinner hver gang jeg kobler til tlf?

 

er det foresten lurt og ha på auto synk ?

Kommer ann på. Jeg har det iallefall av.

kommer ann på hva?

Jeg har det av fordi jeg syns det er irriterende at den starter opp med synkingen, med EN gang jeg åpner iTunes. Derfor skrudde jeg det av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...