Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Har et spørsmål som jeg egentlig ikke har fått noe svar på, og som jeg også har lurt på siden dag én. Når jeg har skrudd av alt av wifi, 3G og Edge. Hvorfor vises Edge symbolet fortsatt ?

 

Skal det være slik, eller er det bugs ?

 

 

Litt OT. Men treger ikke disse themene iPhonene veldig ned?

Har hørt mange sier at telefonen blir skikkelig treg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt OT. Men treger ikke disse themene iPhonene veldig ned?

Har hørt mange sier at telefonen blir skikkelig treg med dette.

Det er riktig det. Jeg går alltid inn og dreper prosesser alt ettersom jeg ikke bruker den eller den prosessen lengre. Man lærer seg å leve med det meste.

 

Men jeg liker å få fullt utbytte av denne mobilen, og da koster det på et eller annet vis, altså minne. Er ikke så ille som mange skal ha det til, men det er helt klart merkbart.

Lenke til kommentar
Hvis du går på dealextreme.com så vedder jeg på at du finner tingene dine der billigere.

Har bestilt noe smått derfra, men det tok pokker meg over en uke fra bestilling til det har blitt sendt, og det er fra Hong Kong. Har fått noen mailer for noen dager siden hvor jeg trodde det var blitt sendt, ettersom de sendte meg trackingnummer osv, som ikke funka.

 

Ikke akkurat en formidabel side...

Fælt så skeptiske vi var her i gården. Ja, det tar "pokkers" meg 10 dager eller noen ganger mer, men så får du varene for en foreferdelig billig penge og kan ha glede av de ganske lenge. Trackingen har jeg aldri stolt på, holder meg til hentelappen som du får i posten. Forøvrig er det et sporingsprogram i appstore som heter delivery status touch som er greit nok til alskens pakker.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Om man skal drive nettbutikk så må jo kunden ha full oversikt over når varene eventuelt kommer inn, når de blir sendt, og hvor de befinner seg hen under reisen. Sier ikke at de ikke leverer, men jeg har vært borti værre greier hvor jeg begynte å bli bekymret. Dette var da jeg skulle handle Lian Li kabinett fra en engelsk side. Veldig proff side og alt så jeg følte meg trygg der jeg handlet. Fikk mail med en gang om at ordren var registrert. Etter dette fikk jeg ingen info. Tok noen uker, og jeg begynte å lure på hva som foregikk. Sendte fire-fem mailer uten respons. Prøvde også å ringe tette ganger, men heller ingen respons. Gikk ut utgangsdøra til blokka her jeg bor, en dag, og så en DHL bil hvor sjåføren lempet ut en stor Lian Li eske. Jeg hadde ikke fått noe som helst info om levering og hadde jo ei heller noen form for tracking, så det var kun flaks.

Lenke til kommentar

Noen som gidder svare på noen spørsmål her?

 

- Hva er greia med å autorisere forskjellige iTunes'er? Er det slik at musikk jeg kjøper fra iTunes dukker opp på de fire andre maskinene jeg autoriserer?

- Får man kjøpt musikk uten DRM fra iTunes? Hvordan er det å importere de videre?

- Hvordan får jeg musikk jeg selv har rippa og importert fra itunes til iphone inn på f.eks maskina på jobben?

 

Og sist - er det noen programmer man absolutt 100% burde kjøpe?

Lenke til kommentar
Om man skal drive nettbutikk så må jo kunden ha full oversikt over når varene eventuelt kommer inn, når de blir sendt, og hvor de befinner seg hen under reisen. Sier ikke at de ikke leverer, men jeg har vært borti værre greier hvor jeg begynte å bli bekymret. Dette var da jeg skulle handle Lian Li kabinett fra en engelsk side. Veldig proff side og alt så jeg følte meg trygg der jeg handlet. Fikk mail med en gang om at ordren var registrert. Etter dette fikk jeg ingen info. Tok noen uker, og jeg begynte å lure på hva som foregikk. Sendte fire-fem mailer uten respons. Prøvde også å ringe tette ganger, men heller ingen respons. Gikk ut utgangsdøra til blokka her jeg bor, en dag, og så en DHL bil hvor sjåføren lempet ut en stor Lian Li eske. Jeg hadde ikke fått noe som helst info om levering og hadde jo ei heller noen form for tracking, så det var kun flaks.

Herre min.. Her er du rett og slett for kresen. Når du bestiller varer fra en kinesisk nettbutikk så kan du da ikke forlange all verdens! De lever av å selge billige varer til folk som ikke bryr seg om litt "skeiv" sørvis som jeg velger å kalle det. Hvis du virkelig skulle ha den derre kontrollen din så hvorfor i alle dager bestilte du ikke EMS express? Det er da du får denne servicen din. Alt du bestiller hos slike leverandører er prøv og feil. Enten så funker det eller så får du en ny vare. Hva er så galt med en slik bedrift? Dessuten virker sporingen, men da må du bruke posten.no.

Lenke til kommentar

Er du som overdramatiserer her nå. Jeg er rolig som skjæra på tunet jeg :) Det må være lov til å være skeptisk, og i tillegg, at sånn er det bare er vel litt lavmelt. Ja jeg vet nå at det er på vei, men uansett, det er ikke godt nok når det tar en uke å sende en pakke. Slike ting er hva nettbutikker tjener penger på.

Skal jeg handle pc-utstyr så handler jeg alltid på Netshop fordi jeg vet at de er best på levering.

Levering er alfa-omega, og det er ikke bare noe jeg sier.

 

Det er noe som heter: En kunde er ikke en kunde før han/hun kommer igjen. Jeg handler ikke igjen med denne nettbutikken. Vi er på internett, og det er vi som har kontrollen.

Lenke til kommentar

Selger mener vell at mobiltelefonen er låst til iTunes? Altså eneste måten å faktisk få benyttet mobiltelefonen, synkronisert den osv.. er igjennom iTunes? Og det er jo offisielt sannheten, om du skal følge EULA'en til Apple så er du låst til iTunes.

 

Eventuelt så mener kanskje selger at du må aktivere telefonen i iTunes første gangen? Det måtte hvert fall jeg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hvilket program er det folket bruker til å konvertere filmer til mp4?

 

Jeg bruker format factory. Freeware, enkelt å bruke og den kan konvertere alt. Musikk, filmer, bilder etc. Meget kjekt program:)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Er du som overdramatiserer her nå. Jeg er rolig som skjæra på tunet jeg :) Det må være lov til å være skeptisk, og i tillegg, at sånn er det bare er vel litt lavmelt. Ja jeg vet nå at det er på vei, men uansett, det er ikke godt nok når det tar en uke å sende en pakke. Slike ting er hva nettbutikker tjener penger på.

Skal jeg handle pc-utstyr så handler jeg alltid på Netshop fordi jeg vet at de er best på levering.

Levering er alfa-omega, og det er ikke bare noe jeg sier.

 

Det er noe som heter: En kunde er ikke en kunde før han/hun kommer igjen. Jeg handler ikke igjen med denne nettbutikken. Vi er på internett, og det er vi som har kontrollen.

Slike ting er hva nettbutikker tjener på? Det de tjener på er uslåelige priser og grei service. Om du skal ha noe ekstra så må du nesten bruke EMS.

Er levering alfa og omega? Om jeg vet jeg har en pakke ventende på meg om rundt 10 dager så er det godt nok. Dessuten er posten norge noe av det tregeste møkka ever. 5 dager tar ting hver gang og det er 80 nok rett i dass hver gang når DX shipper 5 dager saktere fra huttiheita for mye mindre enn 2$

Lenke til kommentar
Noen som gidder svare på noen spørsmål her?

 

- Hva er greia med å autorisere forskjellige iTunes'er? Er det slik at musikk jeg kjøper fra iTunes dukker opp på de fire andre maskinene jeg autoriserer?

- Får man kjøpt musikk uten DRM fra iTunes? Hvordan er det å importere de videre?

- Hvordan får jeg musikk jeg selv har rippa og importert fra itunes til iphone inn på f.eks maskina på jobben?

 

Og sist - er det noen programmer man absolutt 100% burde kjøpe?

Selv om ingen hadde svar på det der, kan jeg få spørre om noe annet i stedet.

 

Om jeg kjøper musikk fra iTunes, blir det da liggende på kontoen min så jeg alltid vil kunne laste det ned igjen senere om jeg skulle miste filene?

Lenke til kommentar
Om jeg kjøper musikk fra iTunes, blir det da liggende på kontoen min så jeg alltid vil kunne laste det ned igjen senere om jeg skulle miste filene?

Det høres litt usannsynlig ut, det jeg har i mitt "bibliotek" i iTunes på harddisken, har jeg i hvert fall back-up av på en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar
Om jeg kjøper musikk fra iTunes, blir det da liggende på kontoen min så jeg alltid vil kunne laste det ned igjen senere om jeg skulle miste filene?

 

Ja det mener jeg bestemt, jeg har i hvertfall lastet ned alt jeg har kjøpt via itunes på 2 forskjellige maskiner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...