Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Noen som har hørt noe mer om visual voicemail fra Netcom eller noen and de andre opperatørene som nå får iPhone? Lovet ikke netcom at dette skulle komme sist høst eller noe?

 

Forhåpenlighvis far netcom fart i seg hvis en eller flere av de adnre opperatørene begynner å støtte dette.

Lenke til kommentar
Jeg bruker den gratisversjonen. Den funker supert :)

Koster ingen ting og bruke. Den bruker GPS underveis og tracker kun posisjoner og tid.

Så når du har koblet telefon til WIFI kan du laste dette opp på "dashbord profilen på www.runkeeper.com".

Med andre ord. Koster ingen ting og bruke.

Enste plusset med og kjøpe denne er at man kan få stemmer som sier hastigheter, distanser o.l.

Litt dumt at den ikke kan kjøre i bakgrunnen. Så må kjøre iPoden i bakgrunn, og den over :) Men det funker :)

Genialt program :)

Jeg har i tillegg kjøpt MotionX GPS, (tok ned den MotionGPS Lite først, men byttet den ut med betalt versjon).

Jeg ser ikke helt hva som skiller disse to programmene: RunKeeper og MotionX GPS. Virker som de har omtrent samme funksjonene. Noen som vet noe om det? De overlapper hverandre, og jeg vet ikke hva som blir best å bruke. Jeg må vel kanskje prøve de ut litt og sammenligne. Kan jo heller ikke bruke begge to samtidig da :no:

Lenke til kommentar
Linki?

 

Du må først JB og legge inn Cydia.

Deretter så må du legge inn ny source http://c.ifon1.no

Deretter går du på Cydia -> Sections -> iFon1 -> Telenor carrier bundle eller Carrierlogo.

 

Slik ser min ut: (Tele2 kunder som ønsker Tele2 logo og ikke NetCom må bruke MakeItMine og endre carrier name til TELE2, husk capslock)

 

 

post-184893-1237719636_thumb.jpg

Får ikke logoen opp.

Lenke til kommentar
Går det og kjøre MotionX GPS i bakgrunnen? Det er noe jeg savner hos RK Free.

Tror da jeg kan ha på lydbok samtidig med RK ja, og det virker slik i Manualen for Motion X at annet kan kjøre samtidig. Men jeg ser her også at man må være på nett for å se kartene. Mulig det går an å laste ned noe slik at man har det tilgjengelig. Kan ikke så mye om dette enda.

Lenke til kommentar

Dere gjør noe galt. Jeg har bare lagt inn MakeItMine og CarrierLogo via Cydia. Skriver jeg TELENOR, med store bokstaver får jeg opp Telenorlogoen :) Nå har jeg Tele2, men forsøkte bare for å teste. Telenor skyr jeg som ilden, det selskapet har ikke gjort noe positivt for teknologisk framdriv i Norge på lang tid.

 

post-184893-1237747796_thumb.jpg

 

Edit: Restart telefonen for sikkerhetsskyld.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Telenor har gjort noe bra som ikke netcom har gjort. aktivert mms for iphone i sine systemer:) vi som har 3.0 beta og har klart å aktivere mm kan sende og motta mms med telenor men ikke netcom. det er fordi netcom ikke har aktivert mms protokol for iphone så her leder telenor

 

Dette er vel neppe noe vanskelig å ordne manuelt?

Lenke til kommentar
Telenor har gjort noe bra som ikke netcom har gjort. aktivert mms for iphone i sine systemer:) vi som har 3.0 beta og har klart å aktivere mm kan sende og motta mms med telenor men ikke netcom. det er fordi netcom ikke har aktivert mms protokol for iphone så her leder telenor

Bryr meg personlig langt opp i endetarmen :)

 

Personlig har jeg aldri funnet MMS nødvendig, og jeg savner det ikke. Klarer fint å vente til juni.

Lenke til kommentar
Telenor har gjort noe bra som ikke netcom har gjort. aktivert mms for iphone i sine systemer:) vi som har 3.0 beta og har klart å aktivere mm kan sende og motta mms med telenor men ikke netcom. det er fordi netcom ikke har aktivert mms protokol for iphone så her leder telenor

 

Dette er vel neppe noe vanskelig å ordne manuelt?

 

Dt er det som er problemer, selv med riktige innstilinger i carrier instillingene i itunes biblioteket så vil ikke mms fungere på netcom da netcom ikke har aktivert funksjonen hos seg. en på mac1 har kontaktet netcom og fått det svaret.

 

mms med telenor fungerer.

 

Sender sjeldent mms men liker å kunne motta

Lenke til kommentar

*3.0*

Jeg har 3.0, hvordan kan jeg bruke det? :D

Leste et sted at hvis mna "gjenoppretter" det, så kan man ikke synce mer o.O (shift-click på gjenopprett, og velger 3.0 fila)

 

*Irssi*

Bruker MobileTerminal, og skriver: irssi

Komemr til irssi-delen, og skriver "/connect irc.efnet.org". "Retur" (enter)

Så står det "Looking up irc.efnet.org"

Skjer ikke mer. Prøvde TouchTerm (appstore) og, fikk mange fler feilmld der.

 

debug1: Connecting to irc.efnet.org [141.213.238.252] port 6667.
debug1: fd 13 clearing O_NONBLOCK
debug1: Connection established.
debug1: identity file /var/mobile/Applications/645EA922-C041-42B0-BAD0-14CF162FB77D/Documents/keys/.ssh/.ssh/identity type -1
debug1: identity file /var/mobile/Applications/645EA922-C041-42B0-BAD0-14CF162FB77D/Documents/keys/.ssh/.ssh/id_rsa type -1
debug1: identity file /var/mobile/Applications/645EA922-C041-42B0-BAD0-14CF162FB77D/Documents/keys/.ssh/.ssh/id_dsa type -1
debug1: ssh_exchange_identification: NOTICE AUTH :*** Processing connection to irc.umich.edu


debug1: ssh_exchange_identification: NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname...


debug1: ssh_exchange_identification: NOTICE AUTH :*** Checking Ident


debug1: ssh_exchange_identification: NOTICE AUTH :*** Couldn't look up your hostname


Connection timed out during banner exchange


Sendt fra min iPhone

 

Noen som vet hva som kan være feil her? :D

 

*Safari Downloaf Plugin*

Har lastet ned en del filmer, og vet hvor de lagres. Men hvordan kan jeg spille de av? xD

De ligger ikke under ipod->videoer

 

*VNC Lite*

Hvordan bruker jeg dette?

Er koblet til på samme wifi som pcn (pcn er kabla på samme nett... Remote appen funker, så det bør jo funke ;D)

Skriver inn IP Adressen til min pc. (192.168.75.102)

Står bare VNC Negiotating elns..

Så skjer det ikkeno

Etterhvert får jeg en melding om at jeg har lite ram igjen på iphonen, og at jeg bør reboote. Det står og at det skjer hvis opplsøninga er for høy. (1680*1050)

VNC Appen bør jo være laget for oppløsninger som er så høye, for ingen pcr bruker vel under 500*500 i oppløsning?!

 

Thats it:D

 

 

EDIT:

*RunKeeper*

ER det gratis å bruke? :D

Eller koster det mye å "route" der jeg går?

Hvis jeg skal gå til butikken etc

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
EDIT:

*RunKeeper*

ER det gratis å bruke? :D

Eller koster det mye å "route" der jeg går?

Hvis jeg skal gå til butikken etc

Kjempemorsomt program, fikk prøvd det skikkelig i dag. Det er gratis ja. Hadde lydbok på samtidig, gikk til treningssenteret, skrudde det på Pause mens jeg trente inne halvannen-time, da jeg gikk hjem, skrudde jeg på Resume, og det fortsatte. Jeg skrudde av wi-fi mens jeg var ute. Da jeg kom hjem kunne jeg laste ned kartet og se akkurat der jeg hadde gått, så trykket jeg på sende knappen til den web-siten jeg hadde registrert meg på, og der står turen min nå, gjennomsnittsfart, tid og alt, og kartet med hele turen lagt inn, stigninger og kurver i ruten og kaloriforbruk etc. Kjekt program ja. Skal også prøve ut det jeg kjøpte for 17kr X GPS Manager (finnes et gratisprogram av det også).

Lenke til kommentar
Tenkte mer på;

Hvor mye data blir lastet ned mens man går?

Koster 5 kr pr mb, og hvis keg må laste ned masse, såå :p

Du laster ikke ned noe, jeg har til og med wi-fi avskrudd. Det går på satelitt og den innebygde GPS. Så sender du data til den web-siten etterpå og alt kommer opp der.

Står litt om den her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...