Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Enablet du GPS en? Og du må nesten være utendørs for og få signal. Dette gjelder som regel vanlige GPS er også. Skjeldent du får signal inne.

Min fannt vel GPS signal etter 1 min ute ca.

Hva betyr det? Selvsagt var jeg ute , den var satt på walking . Og jeg hadde lydbok i bakgrunn.Men det var en del hus rundt meg i starten da.Og da det ikke gikk å trykke på START, puttet jeg den i lommen. Kanskje jeg skulle sett på den etter en stund, og at den muligens var klar til å trykke start på da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke trykket start før den har GPS signal.

 

Under mine Additional Settings er følgende:

GPS Filter - Medium

Send Location Data - Enablet

 

Så er det valgt Kilometers og Speed.

 

Og det fungerte flott så snart jeg fikk GPS signal.

 

Det med Enablet GPS var ett annet program jeg tenkte på. Dette skal komme av seg selv.

Lenke til kommentar
Du får ikke trykket start før den har GPS signal.

Under mine Additional Settings er følgende:

GPS Filter - Medium

Send Location Data - Enablet

Så er det valgt Kilometers og Speed.

Og det fungerte flott så snart jeg fikk GPS signal.

Det med Enablet GPS var ett annet program jeg tenkte på. Dette skal komme av seg selv.

Sjekket nå, GPS filter står på Medium, Send Location Data står påslått, Kilometer på og Speed på. Så da får jeg bare gå litt rundt ute og finne slikt signal da? Og er det riktig når jeg ser på programmet nå inne så skal den "rulle og gå" på "Determining Location"? Oppe i venstre hjørne på iPhone står det en hengelås foran "overskriften" RunKeeper, skal det være slik?

Lenke til kommentar
Sjekket nå, GPS filter står på Medium, Send Location Data står påslått, Kilometer på og Speed på. Så da får jeg bare gå litt rundt ute og finne slikt signal da? Og er det riktig når jeg ser på programmet nå inne så skal den "rulle og gå" på "Determining Location"? Oppe i venstre hjørne på iPhone står det en hengelås foran "overskriften" RunKeeper, skal det være slik?

 

Er ikke sikker på det med hengelåsen, kan sjekke det neste gang jeg bruker programmet.

Men det GPS signal "poor, fair, good, excellent" mindt på. Under start og stopp, så snart du har fått GPS signal. Du skal ikke trenge og gå rundt å lete. Dette skal komme når du beveger deg utendørs. Kan som sagt ta noen minutter.

 

Er det vanlig at når det ringer det ikke står navnet på personen, det står bare nr, det samme skjer med meldinger....

 

Er dette som det skal da?

 

Dette er ikke vanlig. Grunnen kan være at du har samme nr lagret flere gang. Om du for eks har dobbelt opp av den kontakten, så klarer ikke telefonen velge hvordan visningsnavn som skal brukes. Sjekk dette.

Om ikke det er grunnen, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Satt på toget på vei hjem fra jobb igår. Satt og surfet på et forum, og skrev et svar i en tråd. Hadde skrevet ganske mye, og plutselig ser jeg at ett og ett ord bli slettet helt til alt er slettet. Jeg tenkte virus, jeg tenkte bluetooth, i det hele tatt at en annen styret min mobil. Sjekket at bluetooth var skrudd av, kun 3G på.

Hva kan ha skjedd der ?

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på det med hengelåsen, kan sjekke det neste gang jeg bruker programmet.

Men det GPS signal "poor, fair, good, excellent" mindt på. Under start og stopp, så snart du har fått GPS signal. Du skal ikke trenge og gå rundt å lete. Dette skal komme når du beveger deg utendørs. Kan som sagt ta noen minutter.

Takk for hjelpen...har drevet "etterforskning" i manualen for min iPhone og diverse. Løsningen var såre enkel, vips der fant den Location. Gjett hva det var!: Joda, på iPhone under Settings - Generelt er det noe som heter Stedstjenester. Den stod på AV (hadde vel satt den der, trodde jeg kom på nettverk som måtte betales hvis jeg hadde det på), satte den PÅ og alt løste seg. Ellers skal man ha den på AV kanskje for å spare strøm eller noe?Kanskje jeg nå greier å bruke den GPS Lite og laste ned kart også...

Lenke til kommentar

hei! jeg har et spørsmål vedrørende kjøp av iphone. Jeg har tidligere kjøpt en iphone og dermed bundet meg opp til netcom et år med italk small. Så ble den stjålet og nå tenker jeg å kjøpe meg ny. Kan noen andre kjøpe en iphone og selv binde seg til netcom (ikke italk small) og så kan jeg sette inn mitt eget sim kort og bruke den som normalt? Eller er den låst til det spesielle abbonementet og sim kortet?

 

Håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Linki?

 

Du må først JB og legge inn Cydia.

Deretter så må du legge inn ny source http://c.ifon1.no

Deretter går du på Cydia -> Sections -> iFon1 -> Telenor carrier bundle eller Carrierlogo.

 

Slik ser min ut: (Tele2 kunder som ønsker Tele2 logo og ikke NetCom må bruke MakeItMine og endre carrier name til TELE2, husk capslock)

 

 

post-184893-1237719636_thumb.jpg

 

 

Har installert dette nå. Men hvordan får jeg det til og vises ?

Skjer ingen ting etter jeg har gjort det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...