Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Oi, det der var noe for meg. Hvordan får jeg det på da? Må vel ikke jailbreake vel? Går jeg på iTunes og søker den opp?

PS Fant den på iTunes store, tok den gratis jeg i første omgang for å prøve. Lurer på om man må være på nett da for å bruke den, og da blir det jo noe dyrt. Men den ser interessant ut, takk for tips.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oi, det der var noe for meg. Hvordan får jeg det på da? Må vel ikke jailbreake vel? Går jeg på iTunes og søker den opp?

PS Fant den på iTunes store, tok den gratis jeg i første omgang for å prøve. Lurer på om man må være på nett da for å bruke den, og da blir det jo noe dyrt. Men den ser interessant ut, takk for tips.

 

Jeg bruker den gratisversjonen. Den funker supert :)

Koster ingen ting og bruke. Den bruker GPS underveis og tracker kun posisjoner og tid.

Så når du har koblet telefon til WIFI kan du laste dette opp på "dashbord profilen på www.runkeeper.com".

Med andre ord. Koster ingen ting og bruke.

Enste plusset med og kjøpe denne er at man kan få stemmer som sier hastigheter, distanser o.l.

 

Litt dumt at den ikke kan kjøre i bakgrunnen. Så må kjøre iPoden i bakgrunn, og den over :) Men det funker :)

 

Genialt program :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker pedometer og computer på sykkelen til vanlig, men denne er jo litt morsom. Forstod ikke helt det der jeg, hvis den må koble seg opp på kart så må man jo være på nett og det koster. Nå skal jeg prøve den i morgen og kontrollmåle med pedometeret. Da setter jeg opp ruten på forhånd da, mens jeg er hjemme og finner kart eller...?

Lenke til kommentar
Når du er ute og går, bruker den ikke kart. Da har du kun ett skjermbildet med gps info, samt hastigheter og slikt. Den tar kun data fra GPS satelitt. Altså posisjon, hastighet, høyde, distanse og slikt. Så legges dette inn i kartet når du laster opp disse dataene opp på nett, med WIFI.

Slik ja, takk for opplysningen, det var jo smart. Men hvorfor kan jeg ikke bruke den GPS ellers da, fra satelitt og se kart?Jeg har da sett at jeg må være på nett for å gjøre det. Bare for å laste ned kart det da, at man trenger nett? Og er det slik at jeg ikke kan bruke den til noe annet mens måling foregår? Kan ikke høre på lydbok altså?

Lenke til kommentar

Det kan du. Men start lydboken først og så legg den i bakgrunnen, og så start programmet. Lukker du det, stopper den og tracke.

 

GPS en er helt gratis og bruke. Grunnen til at du trenger nett/3G/EDGE for og bruke den, er fordi telefonen ikke har kart innelagt. Så da må du laste ned kart fortløpende.

Derfor blir denne tjenesten gratis. Da den ikke bruker kart, kun GPS possisjoner, som den loggfører. Og fører inn i ett kart når du er på WIFI. Du kan få den i kart før du kobler på WIFI. Men da koster det penger pr MB kart du har lastet ned.

 

Ellers for og få gratis GPS, kan du bruke programmet xGPS (Finnes i Cyda) til og laste ned kartene på forhond med WIFI, og lagre de lokalt på telefonen. Da trenger du kun GPS possisjoner for og navigere, og det blir gratis.

Lenke til kommentar

Takk, det var fin forklaring. Så jeg starter lydboken først da, men jeg kan vel skru den på stopp innimellom? Og det eneste jeg gjør når jeg starter det Runkeeper programmet, er å trykke på start, så finner den posisjonen, og når jeg er hjemme igjen, kobler jeg til og den finner kartene, ruten og slikt?

Hva er dette da "programmet xGPS (Finnes i Cyda) ", er den en Apps, eller er det noe jeg bare kan bruke hvis jeg gjør slik jailbreake? (det har jeg ikke tenkt å gjøre)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lastet denne på xGPS på datamaskinen. Men jeg får ikke helt til å bruke den. Lastet ned noe kart-område, koblet til iPhone og skulle ha det inn der, men jeg fikk ikke til å ha på det programmet i iTunes eller det ble spurt om IP adresse til device, og den vet jeg ikke hva er.(lette etter den men fabnt den ikke på iPhone) Det stod at jeg skulle push the settings button and choose wireless transfer from the meny...men dette fant jeg ikke på iPhone.

Lenke til kommentar
Takk, det var fin forklaring. Så jeg starter lydboken først da, men jeg kan vel skru den på stopp innimellom? Og det eneste jeg gjør når jeg starter det Runkeeper programmet, er å trykke på start, så finner den posisjonen, og når jeg er hjemme igjen, kobler jeg til og den finner kartene, ruten og slikt?

Hva er dette da "programmet xGPS (Finnes i Cyda) ", er den en Apps, eller er det noe jeg bare kan bruke hvis jeg gjør slik jailbreake? (det har jeg ikke tenkt å gjøre)

 

Skal du ha xGPS på telefon må du jailbrake og hete denne gjennom Cydia.

Men mener det er en som heter GPS Lite på app store (ikke sikker på navnet). Denne skal du kunne laste ned kart på datamaskinen med, og legge dem rett i kart folderen på telefonen. Har en kollega som gikk den veien.

Det er vell noen små instillinger du må sette i RunKeeper. Men dette finner du ut av. Jeg fikk det til på første forsøk isåfall.

 

Nå har jeg lastet denne på xGPS på datamaskinen. Men jeg får ikke helt til å bruke den. Lastet ned noe kart-område, koblet til iPhone og skulle ha det inn der, men jeg fikk ikke til å ha på det programmet i iTunes eller det ble spurt om IP adresse til device, og den vet jeg ikke hva er.(lette etter den men fabnt den ikke på iPhone) Det stod at jeg skulle push the settings button and choose wireless transfer from the meny...men dette fant jeg ikke på iPhone.

 

For og finne iPhones IP adresse:

Instillinger -> Generellt -> Nettverk -> WI-FI -> (trykk på den blå pila til høyre, på det nettverket du er koblet til)

Der står IP adressen. Du MÅ være tilkoblet WI-FI for og få noen IP adresse tildelt.

Endret av datating
Slo sammen to innlegg.
Lenke til kommentar
For og finne iPhones IP adresse:

Instillinger -> Generellt -> Nettverk -> WI-FI -> (trykk på den blå pila til høyre, på det nettverket du er koblet til)

Der står IP adressen. Du MÅ være tilkoblet WI-FI for og få noen IP adresse tildelt.

*Disse to postene kunne kanskje vært lagt i en. Men er korttegnt kl 0105 på natta :p

Takk, der fant jeg den ja..skal prøve hva som skjer nå når jeg setter den inn når jeg får spørsmål etter den.

Edit: Nei, det hjalp ikke å oppgi IP adresse, så jeg kan ikke bruke den GPS saken, fant en i iTunes store som heter Motion XGPS, kostet 17kr. Men jeg tror ikke den gjør noe mer enn den RunKeeper, så jeg tok den ikke ned. (Hvis noen har positiv erfaring med den, vil jeg gjerne ha tips om det.)

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Er ikke dere som kjører 3.0 plaget med at touchen lagger litt?

Det tar litt tid og åpne menyer, sms og slikt?

 

Og hva måtte til for og sende mms?

Når jeg hadde 3.0 inne, fikk jeg beskjed av apple av systemet for mms var der. Programmet var bare ikke kommet inn?

 

 

mine erfaringer med 3.0 er bra. alt fungerer nesten. ikke no lagging men noe tregheter i ipod delen av og til men bruker man freememory av og til så blir den rask da den frigir ramm:D

 

bejive messenger klikket men alt annet fungerer. mms sending uten problemer.

 

for å få slikt trenger du en dev konto eller bli lagdt til av en som har dev konto. da kan du få 3.0beta. for å så få aktivert mms og internettdeling må du følge dette:

 

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=217896

 

men mms fungerer kun på telenor enda. ingen har klart å fikse mms innstilingene i carrier settings i itunesfilene

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kjøpte iPhone 3G med Telenor Surfprat Medium i går, og jeg er kjempe fornøyd! Men jeg lurer på en ting, og det er om det blir støtte for Visual Voicemail etterhvert? Fordi hvis man trykker på mobilsvar-knappen nå, så ringer den bare til Mobilsvar.. Endres dette etterhvert, eller forblir det slik? Og kan man også bruke motta Visual Voicemail fra andre mobiler enn iPhone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...